Uitwerpselen bij camperplaats

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door seth_space »

hwendt schreef:
vr 17 mei 2019, 11:22
Hugo die het wel wil proberen om zonder poepen op vakantie te gaan. Echter ik ben een mens en is niet gelukt..dus verwacht dat dan ook niet als u geen voorzieningen wil plaatsen. .. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Dus na dit hele dramatische verhaal zeg je nu dat je begrijpt dat mensen in de bosjes poepen? Of begrijp ik je nu (hopenlijk) verkeerd?
Je weet dat er geen voorzieningen zijn als je die CP kiest. Dat is dus geen verassing en iets waar je gewoon rekening mee dient te houden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door isoplus »

Deze discussie is in ieder geval al geen reclame voor de camperaars en dat is natuurlijk jammer.
De camperverkopers adverteren met luxe campers en hebben het zelfs over ruime badgelegenheden met separaat toilet etc.
Op de foto is wel te zien dat daar niet slechts kleine armoedige busjes staan.
Dus mogen we aannemen dat alles wat daar staat voorzien is van sanitaire faciliteiten, dus zelfvoorzienend zijn, het toverwoord voor menige camperaar.
Sta je dus op een plaats waar, ongeacht de hoge entreegelden, geen toilet aanwezig is dan moet je eigenlijk trots zijn dat je je eigen voorzieningen eindelijk eens kunt gebruiken, je hebt het ding toch daarvoor
helemaal ingericht.
Ga je als protest je behoeftes in de bosjes doen of gewoon in de berm, dan is er toch echt een steekje aan je los.
Protesteren tegen een hoge prijs doe je bij de eigenaar van dat veldje.
De camperaars die reageerden op de Nkc site wisten de aandacht bliksemsnel te vestigen op de prijzen en het niet aanwezig zijn van voorzieningen.
Tenslotte werd ook het aloude argument van stal gehaald dat de locale bevolking zelf langs de dijk loopt te ontlasten en ook hun honden.

Bij dit alles moet je eens bedenken hoe je het zelf zou vinden als er diverse camperbewoners zich komen ontlasten in een hoekje in je tuin.
Ik heb hier in de Achterhoek een mooi stukje grond en vaak gedacht dat daar best een paar campers konden staan, mijn ervaringen onderweg hebben mij al lang geleden doen besluiten er maar schapen in te jagen, die mekkeren wel en stinken maar dan weet je tenminste zeker dat het niets oplevert en je met de rommel blijft zitten.
Lang leve de vrijheid maar dat betekent niet dat we anderen overlast moeten bezorgen :cheers:
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door RobertMertens »

hwendt heeft het over wildplassen. Dat mag niet en kost de overtreder € 130,-- zegt hij.
Ik heb de volgende oplossing bedacht:
Altijd heb ik een leeg waterflesje bij. in geval ik een duidelijke aandrang voel om te moeten plassen dan pak ik dat flesje en doe daarin hetgeen ik kwijt moet. Draai de dop er weer op en loop vervolgens door. Tot nu toe heb ik niet wildgeplast doch de urine keurig netjes opgevangen in een flesje. Ik kan dus niet een bekeuring krijgen voor het zgn. wildplassen.
Nadat ik enige tijd heb doorgelopen met dat flesje voel ik duidelijk dat de temperatuur van de inhoud minder wordt.
Ik loop toevallig langs een beekje en deponeer (geen wildplassen) de inhoud in het water.
Hwendt: wat vindt de wetgever van deze actie? Slim gevonden of heeft de handhaver een nog slimmere gedachte om mij te bekeuren?
Robert.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Premiumliner »

Datt urine verzamelen in flesjes gebeurt regelmatig, getuige de plastic flessen met "gele cola" die op diverse plaatsen langs de wegen zijn te vinden. Vermoedelijk van (vrachtwagen-) chauffeurs die tijd willen besparen. :(
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door Camperic »

Dafluc schreef:
vr 17 mei 2019, 11:41
Het is simpel. Je weet vooraf wat de plek kost en dat er geen toiletten zijn. Is het voor jou te duur? Dan ga je er toch niet staan. Heb je geen toilet aan boord? Of mag dat niet vies worden? Dan moet je er ook niet gaan staan.
:clap: :thumbup:

Onbegrijpelijk dat mensen vinden dat de uitbater zelf in de spiegel moet kijken en dit gedrag over zich af zou roepen :bang:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door iSonic »

RobertMertens schreef:
vr 17 mei 2019, 17:46
hwendt heeft het over wildplassen. Dat mag niet en kost de overtreder € 130,-- zegt hij.
Ik heb de volgende oplossing bedacht:
Altijd heb ik een leeg waterflesje bij. in geval ik een duidelijke aandrang voel om te moeten plassen dan pak ik dat flesje en doe daarin hetgeen ik kwijt moet. Draai de dop er weer op en loop vervolgens door. Tot nu toe heb ik niet wildgeplast doch de urine keurig netjes opgevangen in een flesje. Ik kan dus niet een bekeuring krijgen voor het zgn. wildplassen.
Nadat ik enige tijd heb doorgelopen met dat flesje voel ik duidelijk dat de temperatuur van de inhoud minder wordt.
Ik loop toevallig langs een beekje en deponeer (geen wildplassen) de inhoud in het water.
Hwendt: wat vindt de wetgever van deze actie? Slim gevonden of heeft de handhaver een nog slimmere gedachte om mij te bekeuren?
Robert.
Ongeacht wat de wetgever vind: ik vind je een enorme lul als je het zo doet...... Simpele reden is dat als we met zijn allen in bosjes beekjes struikjes, of bij de voordeur van hwendt, gaan lopen piesen en poepen de omgeving heel snel niet zo mooi meer is en niet zo fris meer ruikt. En daarom doe je het gewoon niet. Omdat er nog iets van goedheid en fatsoen in je zit en niet omdat je anders een boete krijgt die je ook nog op een laffe manier ontloopt.

Dus ook als je €1.209.887.777,87 moet betalen voor een overnachting op een camper parkeerplaats: dan poep je gewoon lekker in je eigen camper of op een toilet.
Laatst gewijzigd door iSonic op vr 17 mei 2019, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door Abri079 »

@ RobertM
Onder wildplassen wordt niet enkel het legen van de blaas tegen een boom verstaan.
Wat u voorstelt kan vallen onder het in straatgebruik bekend staande potloodventen. Het lozen van afvalstoffen in water kan een ander milieudelict opleveren.
Wij zien u terug medio Kerstmis 2021? :lol3:
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door bupozaanstad »

Ik kan mij nog goed Le Goulet herinneren bij Leucate, een geweldige plaats om te surfen waar je vroeger gratis kon staan. Get is nu een betaalde CP geworden en de sfeer die er vroeger hing is weg maar niet voor niets. Ik ben een enorme natuurliefhebber en in het "achterland" zijn veel reptielen en schorpioenen te vinden en om die reden kom ik er nog steeds maar niet meer op Le Goulet, ik heb de mogelijkheid om daar op privé terrein te staan. Het was er voor dat het betaald werd een enorme vieze strontzooi, heel veel dorpelingen hadden er hun tuintjes en tuinhuisjes in het "achterland" deze waren allemaal afgebakend met stenen muurtjes, ideaal om slangen te spotten en natuurlijk ook veel stront, de surfers die er stonden met hun campers verdomde het om hun chemisch toilet te gebruiken want dat moest geleegd worden in het dorp bij de brandweerkazerne en dat betekende dat ze hun plekkie kwijt waren dus dan maar het "achterland"in. Het was echt een openbare latrine en het stonk er geweldig. Ik ben blij dat de gemeente de oude plaats heeft gesloten en er nu een beheerde CP van heeft gemaakt.

Gewoon vieze smeerlappen !!

De oude camperplaats
CP oud.JPG
CP oud.JPG (75.92 KiB) 492 keer bekeken
Bijlagen
Leucate_04.JPG
Leucate_04.JPG (81.67 KiB) 492 keer bekeken
Leucate_07.JPG
Leucate_07.JPG (106.13 KiB) 492 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door hwendt »

seth_space schreef:
vr 17 mei 2019, 16:18
hwendt schreef:
vr 17 mei 2019, 11:22
Hugo die het wel wil proberen om zonder poepen op vakantie te gaan. Echter ik ben een mens en is niet gelukt..dus verwacht dat dan ook niet als u geen voorzieningen wil plaatsen. .. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Dus na dit hele dramatische verhaal zeg je nu dat je begrijpt dat mensen in de bosjes poepen? Of begrijp ik je nu (hopenlijk) verkeerd?
Je weet dat er geen voorzieningen zijn als je die CP kiest. Dat is dus geen verassing en iets waar je gewoon rekening mee dient te houden.
Ik schreef toch heel duidelijk dat ik mij nog afvraag of het wel campers zijn geweest.
En JA als ik wandelaar ben en heb de keus tussen in mijn broek kakken of in de bosje dan poep ik in de bosjes. Honden, koeien, en weet ik veel wat voor beesten schijten allemaal ik de natuur
Als bezitter van een camper is het buiten proporties om in de natuur te kakken. Is niet nodig als je voorzieningen heb. Daarom geloof ik weinig van dit verhaal. Er steekt iets anders achter
DUS wie zegt dat het de campers zijn geweest..?? Daar is mijn bezwaar tegen.

Bovenstaande staat toch echt ook in mijn eerste stukje :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door hwendt »

RobertMertens schreef:
vr 17 mei 2019, 17:46
hwendt heeft het over wildplassen. Dat mag niet en kost de overtreder € 130,-- zegt hij.
Ik heb de volgende oplossing bedacht:
Altijd heb ik een leeg waterflesje bij. in geval ik een duidelijke aandrang voel om te moeten plassen dan pak ik dat flesje en doe daarin hetgeen ik kwijt moet. Draai de dop er weer op en loop vervolgens door. Tot nu toe heb ik niet wildgeplast doch de urine keurig netjes opgevangen in een flesje. Ik kan dus niet een bekeuring krijgen voor het zgn. wildplassen.
Nadat ik enige tijd heb doorgelopen met dat flesje voel ik duidelijk dat de temperatuur van de inhoud minder wordt.
Ik loop toevallig langs een beekje en deponeer (geen wildplassen) de inhoud in het water.
Hwendt: wat vindt de wetgever van deze actie? Slim gevonden of heeft de handhaver een nog slimmere gedachte om mij te bekeuren?
Robert.
Ik vind je een genie Robert.... maar eh ehhh tja plassen in een flesje en je snikkel ter hand nemen op een openbare plaats is.... ja ja ja je raad het al..... WILDPLASSEN....

Hugo die de zijne niet een een flessenhalsje kan krijgen...zeker niet een waterflesje.. :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door hwendt »

Camperic schreef:
vr 17 mei 2019, 18:16
Dafluc schreef:
vr 17 mei 2019, 11:41
Het is simpel. Je weet vooraf wat de plek kost en dat er geen toiletten zijn. Is het voor jou te duur? Dan ga je er toch niet staan. Heb je geen toilet aan boord? Of mag dat niet vies worden? Dan moet je er ook niet gaan staan.
:clap: :thumbup:

Onbegrijpelijk dat mensen vinden dat de uitbater zelf in de spiegel moet kijken en dit gedrag over zich af zou roepen :bang:
Een forum is bedoeld om verschillende gezichtspunten te verzamelen en daaruit een mening te vormen. Zo was mijn mening een overweging voor de uitbater om dit in zijn jaarplan mee te nemen.. Moeilijk he... zal ik het nog eens uitleggen.? Moet mijn kinderen ook vaak 2 keer wat zeggen...
Maar op uw leeftijd ook nog een keer....??


Hugo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Uitwerpselen bij camperplaats

Bericht door janmetdoka »

Kan er geen aardbeienveld naast die camperplaats komen. :idea: :idea:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door iSonic »

hwendt schreef:
vr 17 mei 2019, 19:39
Een forum is bedoeld om verschillende gezichtspunten te verzamelen en daaruit een mening te vormen. Zo was mijn mening een overweging voor de uitbater om dit in zijn jaarplan mee te nemen.. Moeilijk he... zal ik het nog eens uitleggen.? Moet mijn kinderen ook vaak 2 keer wat zeggen...
Maar op uw leeftijd ook nog een keer....??


Hugo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mijn kinderen ontkennen ook altijd alles als ze iets gedaan hebben wat niet mag... Dat verwacht ik van hen maar niet van iemand van U leeftijd. Bij het vorige poep op de stoep op de camperplek ontkende je ook al... Als de uitbater van camperplek het zelf zegt zal er toch op zijn minst een kern van waarheid inzitten. En nu ophouden met op de stoep schijten anders mag je net als de kids twee dagen geen tv kijken.
Laatst gewijzigd door iSonic op vr 17 mei 2019, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Je zal er maar naast wonen....

Bericht door Camperic »

hwendt schreef:
vr 17 mei 2019, 19:39
Moeilijk he... zal ik het nog eens uitleggen.?
Niemand verplicht je om daar te gaan staan wanneer het ontbreken van voorzieningen of de prijs in combinatie daarmee je niet aanstaan. Ga je er wel staan dan accepteer je de situatie zoals die is en moet je niet klagen of met de vinger naar iemand anders wijzen.
Moeilijk om te begrijpen hè :roll:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gesloten