Heeft iemand nog advies op de vraag van Hoofdnoorman ?
En is het beter de geladen detectietijd op 3 minuten te laten staan of verhogen zoals Hoofdnoorman het heeft staan dus op 10 minuten ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nieuwe accu voldoet maar toch een vraag
Re: Nieuwe accu voldoet maar toch een vraag
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Nieuwe accu voldoet maar toch een vraag
Klopt maar als ik het topic van Hoofdnoorman lees over interpretatie BMV700 dan worden enkele instellingen soms gewijzigd en dat vroeg Hoofdnoorman ook om
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Nieuwe accu voldoet maar toch een vraag
Gewoon op standaard waardes laten staan !
Ah van de accu ingeven en Peukert op 1,25 als er sleet is zelfs op 1,30
Instellingen liever wat conservatief want anders reken je je rijk.
Waar Hoofdoorman/Camper01 het over hebben is een interessante discussie.
Doe ik graag aan mee want kennis opbouwen doe je door zaken uit te zoeken en met elkaar te bespreken.
Daarbij gaat het hier over miere...euken en waardes achter de komma.
Nuanceer sommige uitspraken en bekijk ze in de context.
Tussendoor wordt eens onnodig of verkeerd gebruld wat dan weer leuk is op een forum
Vergeet het voor de rest.
De BMV reeks van Victron en andere merken blijven hele goede instrumenten waar je werkelijk wat aan hebt.
Voor dagelijks gebruik zeker de beste oplossing.
Met de opkomst van Appjes en Bluetooth nu nog veel mooier, gebruiksvriendelijk en ook begrijpelijker.
Echter, het is al jaren bekend dat de precisie van wat je op het display te zien krijgt zijn beperkingen heeft.
Er zijn bij accu's zoveel parameters die meespelen als je de helemaal juiste waardes gedurende lange tijd wilt meten.
Ook met zo een mooi BMV toestel kan je niet echt diep in het binnenste van een accu kijken. Daarvoor is een accu niet stabiel genoeg.
PS
Voor de meeste afwijkingen zijn er verklaringen.
Hoe kan je juist meten als je hoofdschakelaar een overgangsweerstand heeft ?
Ah van de accu ingeven en Peukert op 1,25 als er sleet is zelfs op 1,30
Instellingen liever wat conservatief want anders reken je je rijk.
Waar Hoofdoorman/Camper01 het over hebben is een interessante discussie.
Doe ik graag aan mee want kennis opbouwen doe je door zaken uit te zoeken en met elkaar te bespreken.
Daarbij gaat het hier over miere...euken en waardes achter de komma.
Nuanceer sommige uitspraken en bekijk ze in de context.
Tussendoor wordt eens onnodig of verkeerd gebruld wat dan weer leuk is op een forum
Vergeet het voor de rest.
De BMV reeks van Victron en andere merken blijven hele goede instrumenten waar je werkelijk wat aan hebt.
Voor dagelijks gebruik zeker de beste oplossing.
Met de opkomst van Appjes en Bluetooth nu nog veel mooier, gebruiksvriendelijk en ook begrijpelijker.
Echter, het is al jaren bekend dat de precisie van wat je op het display te zien krijgt zijn beperkingen heeft.
Er zijn bij accu's zoveel parameters die meespelen als je de helemaal juiste waardes gedurende lange tijd wilt meten.
Ook met zo een mooi BMV toestel kan je niet echt diep in het binnenste van een accu kijken. Daarvoor is een accu niet stabiel genoeg.
PS
Voor de meeste afwijkingen zijn er verklaringen.
Hoe kan je juist meten als je hoofdschakelaar een overgangsweerstand heeft ?
Groeten Kampo
Re: Nieuwe accu voldoet maar toch een vraag
Ik weet het ook niet en ook nog geen antwoord daarover gevonden dus hou ik het zoals ik het op het laatste foto heb staan.Hoofdnoorman schreef: ↑vr 10 mei 2019, 21:29Ik ben een beetje onzeker wat men met de term bedoeld.
Is de "geladen spanning" deze die, als deze bereikt wordt, de accu in de onderhoudslading gaat?
Of bedoeld men daarmee de klemspanning van een geladen accu zonder afname of lading?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie