Euro 3 of 4?
- jshooymans
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 21 sep 2018, 12:09
Euro 3 of 4?
Gisteren heel blij omdat mijn Fiat Ducato uit 2010 goedgekeurd is als camper. Vandaag iets minder blij omdat ik in het rapport zie staan dat de RDW de bus als Euro 3 heeft geclassificeerd.... dit terwijl ik de bus als euro 4 gedacht had gekocht te hebben.
De bus is geïmporteerd uit Duitsland en heeft een roetfilter.
De keurmeester kwam met de volgende verklaring:
“Op het kenteken uit Duitsland staat geen euronorm, er staat wel een richtlijn uit Duitsland
98/69/EG III;B en dit is euro 3.
In Duitsland worden er voertuigen opgewaardeerd naar euro 4 door een roetfilter te monteren maar deze mogen wij niet overnemen voor het Nederlands kenteken register.”
Heeft iemand een soortgelijke ervaring hiermee? Valt hier iets aan te doen?
Ik ben benieuwd.
Mvg,
Jeroen
De bus is geïmporteerd uit Duitsland en heeft een roetfilter.
De keurmeester kwam met de volgende verklaring:
“Op het kenteken uit Duitsland staat geen euronorm, er staat wel een richtlijn uit Duitsland
98/69/EG III;B en dit is euro 3.
In Duitsland worden er voertuigen opgewaardeerd naar euro 4 door een roetfilter te monteren maar deze mogen wij niet overnemen voor het Nederlands kenteken register.”
Heeft iemand een soortgelijke ervaring hiermee? Valt hier iets aan te doen?
Ik ben benieuwd.
Mvg,
Jeroen
-
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
- Locatie: Tongeren Belgie
Re: Euro 3 of 4?
Hier (Belgie) net hetzelfde meegemaakt. VW T5 als basis van Karmann Colorado uit Duitsland geimporteerd als (en met sticker) euro 4. Wordt op de keuring in Belgie doodleuk ingeschreven als euro 3, terwijl de wagen een roetfilter heeft welk nadien is geplaatst. Overigens kun je in Duitsland gewoon wel die groen euro 4 sticker krijgen met alle gegevens van de wagen. Iets met verenigd Europa
All4dogs
- jshooymans
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 21 sep 2018, 12:09
Re: Euro 3 of 4?
Hmmm...hoezo één Europa inderdaad... Wel goed om te lezen dat de groene euro 4 sticker voor Duitsland wel te krijgen is
Re: Euro 3 of 4?
regel 1: de rdw heeft altijd gelijk,
regel 2: mocht de rdw geen gelijk hebben treedt automatisch regel 1 in werking.
jos
regel 2: mocht de rdw geen gelijk hebben treedt automatisch regel 1 in werking.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Euro 3 of 4?
de 4 op de groene duitse sticker staat NIET voor euro4! Heeft enkel met Umweltzone te maken!
ceterum censeo belgicam esse delendam
- plotterwelt
- Berichten: 156
- Lid geworden op: za 06 apr 2019, 10:23
- Locatie: Oss
- jshooymans
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 21 sep 2018, 12:09
Re: Euro 3 of 4?
Zal wel bakken met kritiek over me heen krijgen maar heb voor m'n camper van 2005 zelf een groene sticker gemaakt. Aangevraagd op een ander kenteken en deze aangepast. Ben nog nooit gecontroleerd (wil natuurlijk niet zeggen dat dit nooit gaat gebeuren). Maar ja, te hard rijden en fout parkeren mag ook niet zullen we maar zeggen.
Groetjes,
Gabriel.
Groetjes,
Gabriel.
Re: Euro 3 of 4?
tot de controleurs de diverse types auto leren kennen, en veel controles kunnen ook al via kenteken scannen, u komt vanzelf een keer aan de beurt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Euro 3 of 4?
Dat weet ik Jos maar dat risico neem ik bewust.
Vraag me wel af of TS zich dan in dezelfde/vergelijkbare situatie bevindt als ik, aangezien op zijn NL kenteken euro 3 vermeld staat (ook als hij in D wel een groene sticker krijgt). Neem aan dat als er op kenteken gescand gaat worden er dan toch ook euro 3 komt te staan aangezien een roetfilter in NL niet vermeld wordt?
Groetjes,
Gabriel.
Vraag me wel af of TS zich dan in dezelfde/vergelijkbare situatie bevindt als ik, aangezien op zijn NL kenteken euro 3 vermeld staat (ook als hij in D wel een groene sticker krijgt). Neem aan dat als er op kenteken gescand gaat worden er dan toch ook euro 3 komt te staan aangezien een roetfilter in NL niet vermeld wordt?
Groetjes,
Gabriel.
Re: Euro 3 of 4?
Geen bak met kritiek hoor, maar een geschrift, dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaken om het als echt en onvervalst te gebruiken, heet ( in NL) valsheid in geschrifte. Is niet te vergelijken met fout parkeren of te hard rijden. Lijkt me dat ze in Duitsland vast ook wel dergelijk regelgeving kennen.Gabriel schreef: ↑wo 15 mei 2019, 20:49Zal wel bakken met kritiek over me heen krijgen maar heb voor m'n camper van 2005 zelf een groene sticker gemaakt. Aangevraagd op een ander kenteken en deze aangepast. Ben nog nooit gecontroleerd (wil natuurlijk niet zeggen dat dit nooit gaat gebeuren). Maar ja, te hard rijden en fout parkeren mag ook niet zullen we maar zeggen.
Groetjes,
Gabriel.
Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Re: Euro 3 of 4?
Maat van mij heeft een groene Umweltsticker met het oorspronkelijke Duitse kenteken op zijn uit Duitsland ingevoerde bus.
Op zijn NL kenteken krijgt hij geen groene sticker.
Dus bus is niet gewijzigd, maar de regels kennelijk wel.
Dat is toch raar.
Op zijn NL kenteken krijgt hij geen groene sticker.
Dus bus is niet gewijzigd, maar de regels kennelijk wel.
Dat is toch raar.
-
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
- Locatie: Tongeren Belgie
Re: Euro 3 of 4?
I.d.d. vreemd omdat het bij mij wel lukte via TUV / ADAC Aachen zie mijn eerdere post.
All4dogs