Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?



Bericht door FJM »

Is Garmin een slechter product dan TomTom, of andersom?
Het antwoord is simpel: neen.

In deze markt waarbij je uitstekende gratis (!!) navigatiesystemen op je smartphone kan hebben, weten beide firma’s zich staande te houden. Dus moet er wel iets goeds in zitten.

In de camper hebben we een TomTom en ik gebruik een Garmin voor in mijn klassieker. Beide systemen hebben hun ‘dingetjes’.

Het zal hetzelfde zijn als met een auto. Kies je voor een Audi of een BMW? (ik zeg maar wat). 100 km in één van die auto’s en je bent hem gewend. Het is maar of je er voor open staat.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?



Bericht door Duco »

Het belangrijkste blijft zelf nadenken en soms ook de navigatie even controleren met bijv. google maps. Ik gebruik Garmin op de vrachtwagen en die wil mij soms km's laten omrijden. In Duisburg stuurt hij me door een woonwijk en een stuk centrum. In Groningen wil hij me steevast over een bruggetje sturen met breedte en hoogte beperking. Het is nou eenmaal geen wonderding en geloof me ik heb er meer op gescholden als me lief is! Maar zou er niet graag een dag zonder willen. Heb ook al vaak gehad dat ik volgens google maps en de papierenkaart 15 kan afsnijden dat ik vervolgens op plekken kom waar ik niet langs kan/ mag waardoor de langere route in de Garmin verklaart wordt. Ik wil er niet zonder maar het is wel een haat, liefde verhouding.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?



Bericht door kampo »

@ Duco :thumbup:
Ik kan het niet beter formuleren.

In een poging er toch nog wat aan toe te voegen
1. Je merkt dat je veel navigatie ervaring hebt, jarenlang gebruik, waarschijnlijk met meerdere toestellen, vele landen en situaties.
Andere gebruikers hebben dat niet, onderzoeken ook de verschillende functies helemaal niet en beperken zich tot het gebruik en
aankoop van 1 toestel om de 5 jaar.
2. Net zoals computers wel eens vastlopen is dat met navigatietoestellen ook. Het is een bekend fenomeen en als het niet te vaak
voorkomt weinig storend
Groeten Kampo
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?



Bericht door Navigator »

Ooit begonnen met de Garmin 276map en 7 jaar geleden de Zumo 660 gekocht, voor de motor en de camper. Huidige motor verkocht en de 660 gaat mee met de nieuwe eigenaar.

Nu een 595LM aangeschaft. Die nieuwe motor komt pas begin juli dus heb ik alvast wat zitten spelen met de 595. Wij toeren met een groep van 10 motorrijders, ca. de helft heeft Garmin de andere helft TomTom. Ik ben een echte Garmin-adept. Kan goed en snel met Basecamp overweg en dat is belangrijk.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?



Bericht door Slag+J16 »

Ik lees dit topic nog maar weer eens door, want ik heb mijn Mio nu weer kunnen updaten en ga het de komende weken eerst maar weer gebruiken----dan in de auto van mijn vrouw gebruiken.
Heb geen ervaring met route op PC maken en hou het op simpel: kortste weg, makkelijkste weg, snelweg----alles lezende kom ik op TomTom.
Of toch maar weer een Mio kopen voor in de camper? Ik kom Mio-s bij de Mediamarkt alleen nog tegen bij wandel en fiets toestellen en op de onderste vakken---Ouderwets toestel ???
Jan
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Moeilijke keuze: Garmin of TomTom?



Bericht door Adfur »

Ik heb het gewicht van mijn 770 ingesteld op 3499 kg, zoals iemand op dit forum adviseerde. Ingesteld op 3500 kg gedraagt hij zich inderdaad als een vrachtwagen, met 3499 kg heb je daar geen last meer van en gedraagt hij zicht als personenwagen, maar wel met ingestelde hoogte en breedte. Foutjes zitten in ieder navigatiesysteem, blijf altijd alert en laat je niet zomaar een weiland insturen, wat hij ons in Frankrijk wilde laten doen.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Plaats reactie