Renovatie Peugeot J5 Concorde

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door moosev »

Mooi hoor, knapt fantastisch op. Die groepenkast met 16A zekeringen, wat ga je daar mee doen? 16A is wellicht wat teveel van het goede?
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Ja moet eigenlijk wat lichter in. Maar die kwamen met de kast mee. . Is voor evt een oventje en het dolce gusto apparaat van de vrouw. Dr komt nog een 2000watt omvormer in. Moet even kijken verder. Hij was super goedkoop dus als ie niet gebruikt wordt is t geen ramp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Zelfs de luifel zwengel geval ding ontkomt niet aan een beurt. Dr zat allemaal roest op. Dus mn vrouw heeft m geschuurd en gespoten. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Fred j5 1991
Berichten: 13
Lid geworden op: za 04 mei 2019, 12:46

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door Fred j5 1991 »

Beste Jeroen, sinds enkele weken ook in het bezit van een Peugeot J5 met Yorker opbouw uit 1991!
Zijn wel wat dingen aan gedaan de afgelopen jaren dus een volledige renovatie zoals die van jou is niet nodig.
Respect voor al de klussen die je aanpakt! Heb de afgelopen 2 weken zelf ook ervaren dat ik veel meer zelf kan dan ik zelf dacht.
Bij mij staat nu nog op de planning: de trumakachel, lpg/gasleidingen controleren, koplampen vervangen, en wat stoffering wensen.
( die pakt mijn vrouw gelukkig op.

Ik blijf je berichten volgen, want ik lees ze met veel plezier.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Fred j5 1991 schreef:Beste Jeroen, sinds enkele weken ook in het bezit van een Peugeot J5 met Yorker opbouw uit 1991!
Zijn wel wat dingen aan gedaan de afgelopen jaren dus een volledige renovatie zoals die van jou is niet nodig.
Respect voor al de klussen die je aanpakt! Heb de afgelopen 2 weken zelf ook ervaren dat ik veel meer zelf kan dan ik zelf dacht.
Bij mij staat nu nog op de planning: de trumakachel, lpg/gasleidingen controleren, koplampen vervangen, en wat stoffering wensen.
( die pakt mijn vrouw gelukkig op.

Ik blijf je berichten volgen, want ik lees ze met veel plezier.
Thnx. We hebben wel wat meer gedaan dan we van plan waren. Een paar berichten terug had ik nog geschreven dat we de badkamer met rust zouden laten. Maar dat lukt al niet meer Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Vandaag de douchekop binnen gekregen. Wat er zat hebben we weggehaald. Deze komt wederom van aliexpress. Incl slang en houder voor 7.15eu. De slang is van goede kwaliteit. De kop is natuurlijk gewoon van plastic.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Bovenste kastdeurtjes dr in. En morgen even afwerken en lakken. Ook de wc doet t weer AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door bupozaanstad »

De WC heb je dus getest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Hij spoelt door. De badkamer is nu deels nog een opslagplaats

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Nog ff snel een gasveer geïnstalleerd.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Gisteren begonnen met het oplossen van de rommel in de natte cel van de vorige eigenaar. Wel de kastjes weghalen maar niet de muur waterdicht maken . Dus dat maar even regelen. We willen er een lang weekend mee weg dus is het wel makkelijk als we over 2 weken even naar de wc kunnen of zo

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Zeep pompje binnen. AfbeeldingAfbeelding.
En de badkamerwanden alvast voorbereid. Afbeelding. Zaterdag bekleden en afwerken.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Beetje bezig geweest vandaag.
Nieuwe vloer gelegd, douche voorzien van een nieuw laagje zeil, de 2 oude jashaken vervangen door een rvs exemplaar van de Hornbach. Volgende week de badkamer afkitten en de vloer afwerken. We hadden eerst besloten de badkamer te laten voor wat t was. Maar helaas. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Renovatie Peugeot J5 Concorde



Bericht door sleutel13 »

Nog wat gerommeld aan de oude j5.
Deur nieuw fake leer laagje gegeven. Net zoals de panelen onder de bank. Nu konden de luchtuitlaten van de ring verwarming niet creme/geel blijven. Ze hebben bij ons geen functie meer. Ook de opstap ff een nieuw stofje gegeven. Dorpel tussen opbouw en cabine weer opgebouwd en afgewerkt. Schiet aardig op zo. De gasflessen stonden los. Nieuwe bodem dr voor en antislip mat eronder en de banden vernieuwd die de boel vastzetten. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Plaats reactie