Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door appellover »

Zorg wel dat je 2 of meer telefoons hebt want in buitenland sim kaartje kopen betekend ook nieuw buitenlands telefoonnummer.
Of een gsm - router zonder simlock.




Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Internet in EU15 voor 6 GB voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb nu voor het eerst het oude telefoontje van mijn vrouw meegenomen naar Duitsland en gebruik deze als mobiele wifi. Aldi Talk leek daarvoor geschikt en is het ook, kost €15 voor 6 GB data en is snel genoeg om de F1 te kijken via de Ziggo App. Ik moest daarvoor wel een adres opgeven in Duitsland maar dat kon omdat we een nichtje hebben wonen in Keulen. Ik kwam er wel achter dat ik niet online kan betalen met mijn Nederlandse bankrekening via de Aldi Talp App, raar maar waar. Ik moet dat dus in de Aldi winkel kopen. Op zich niet een probleem maar wel jammer. Deze data is ook in het buitenland bruikbaar maar of ik ook in andere landen bij Aldi kan opwaarderen weet ik niet. Misschien dat iemand daar meer van af weet?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door appellover »

Wij hebben vele jaren overwinterd in Portugal op camping,en hadden daar abo van Vodafone ,onbeperkt voor 23€ pm.
Één van campinggasten had een rekening bij Portugese bank geopend en daar betaalden we mee ,moest Portugese bank zijn.
Abo was na 3 maanden iedere maand opzegbaar.
Wij verbleven er iedere winter 6 maanden.
Is al weer 7 jaar geleden en toen bestond nog geen 4G.
We hadden ( heb ik nog) een Vodafone gsm router met usb voeding.
Vreemd was dat we de router maar op één plek mochten gebruiken ,dezelfde mast ,als we de router op andere plek wilden gebruiken in PT moesten we extra betalen.
Buiten PT was niet mogelijk.


Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Witbusje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 11:29

Re: Internet in EU voor buitenlander: prepaid, abonnement of andere ideeen?



Bericht door Witbusje »

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik kies voor het maandelijks opzegbaar Tele2 abbonement met 10Gb. Samen komen we dan een heel eind. Gewoon geen videos streamen en interbet bellen met het thuis front zoveel mogelijk op de wifi verbinding doen.
Plaats reactie