Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Hoofdnoorman »

Update.

Wat fijn dat ik als vaste klant en grootverbruiker in het buitenland gewaardeerd wordt door Vodafone.
Ik kreeg net een SMS dat ik op 80% zat van mijn gratis 5 GB pakket. Maar geen nood, je hebt nog een 5 GB bundel.

Snel kijken en ja hoor, voortaan dus 30 GB voor de vaste lage maandprijs. Het kan niet op. Uh ik bedoel: Dit krijg ik niet op. :-B

Oh en nee, ik heb geen Ziggo thuis. Mijn satontvanger hangt aan mijn smartphone, ook in de camper. :)

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Cee Pee »

Zo slecht is Vodafone niet hè. 🤔😏
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Marco Polo »

Snap de relatie met het buitenland niet?
Die 30 is toch voor gebruik in de NL?
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Kubo »

Als je nog het oude contract hebt geld de FUP niet.
Daarom verleng ik hem steeds stilzwijgend .(24Gb voor 23 euro)
Bellen nl onbeperkt en een aantal belminuten vrij binnen Eu.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
za 11 mei 2019, 0:15
Update.

Wat fijn dat ik als vaste klant en grootverbruiker in het buitenland gewaardeerd wordt door Vodafone.
Ik kreeg net een SMS dat ik op 80% zat van mijn gratis 5 GB pakket. Maar geen nood, je hebt nog een 5 GB bundel.

Snel kijken en ja hoor, voortaan dus 30 GB voor de vaste lage maandprijs. Het kan niet op. Uh ik bedoel: Dit krijg ik niet op. :-B

Oh en nee, ik heb geen Ziggo thuis. Mijn satontvanger hangt aan mijn smartphone, ook in de camper. :)

Afbeelding
Ik kreeg gisteren een melding van Vodafone dat het 3G netwerk per januari 2020 er uit gaat.
De dekking van 4G is bij mij thuis erg slecht dus maar eens even gebeld. Per slot van rekening ben ik nog wel een paar weken per jaar thuis en dan wil ik wel kunnen internetten en TV kijken.
Vroeger leverde Vodafone GSM repeaters. Dat doen ze niet meer. Ze geven geen garantie voor ontvangst binnenshuis, maar buiten is het niet veel beter. Ik heb nu de opdracht gekregen om even met een paar andere toestellen te gaan kijken of de dekking wel beter is en heb een aanbod gekregen om mijn eigen toestel geheel gratis helemaal na te laten kijken. Als dit allemaal niet helpt, komen ze even bij mij naar de situatie kijken.
Waarschijnlijk heeft dit alles weinig resultaat. Ik mag dan kiezen om een andere provider te kiezen of 20% korting op het abonnement. Van de bruto prijs, wel te verstaan en met terugwerkende kracht!
Het komt er op neer dat ik straks ook nog even een extra korting ga krijgen van € 8,- per maand.

Resumé: Straks 30GB, onbeperkt bellen en SMS en 100 min naar buitenland voor € 22,- per maand. Vodafone gaat mijn vriend worden. :-B :clap:

Voor mijn situatie thuis betekent dit dat ik mijn "4G Hotspot telefoon" Huawei Ascend P7 naar de zolder moet verhuizen en vandaar een WIFI repeater moet gebruiken om wifi door het hele huis te hebben. Nou, en zo'n repeater kost ook bijna niets meer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Cee Pee »

Ik kreeg vandaag een mail van Vodafone of ik ipv 20 GB geen 40 GB wilde.
Het hield in dat ik dan van Red Super overging naar Red Together onder dezelfde voorwaarden en kosten als ik nu heb.
Maar bij Red Together kan geen Multi Data Sim gebruikt worden en aangezien ik zowel een Duo Sim als ook een Multi Data Sim gebruik ga ik maar niet op dit aanbod in.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
za 11 mei 2019, 0:15
Snel kijken en ja hoor, voortaan dus 30 GB voor de vaste lage maandprijs. Het kan niet op. Uh ik bedoel: Dit krijg ik niet op. :-B
Ik sta nu ergens aan de Moezel in Duitsland. Prachtige plek met het water op twee meter afstand en een licht verkoelende bries die, samen met de schaduw van de bomen, het net eventjes wat uit te houden maakt. Vandaag was het 36° hier met een gevoelstemperatuur (Weer&Radar) van 44°.
Maar geen TV natuurlijk omdat de schotel geen zicht heeft door het bladerdak. Niet dat het erg is, op het moment dat ik dit schrijf is het buiten nog 24° en ik zit tot 23.30 heerlijk buiten.

Ja, en nu krijg ik eindelijk mijn GB's op. Even Journaal kijken, Een Vandaag en nog wat zaken tussen het navigeren door.
Dan blijkt het toch wel aangenaam te zijn als je geen zorgen hoeft te maken over voldoende GB's. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Becosemsaida »

Leuk hoor met die roaming zooi...... En een paar jaren geleden hadden ze toch de roaming opgehefd??? Zoals iedereen weet is Vodafone uit de UK en zit overal in de UE. Waarom niet gewoon je tarief houden binnen de groep Vodafone? Wat maakt het hun nu uit of je 20 of 30GB per maand verbruikt. Dat er een FUP is vind ik niet zo erg maar maak het dan BINNEN de Vodafone groep gewoon zoals je in je eigen land zit.

Denk toch dat ik de enige ben die er zo over na denk en een mailtje naar Vodafone.uk heb gestuurd.. (natuurlijk zonder antwoord :eh: :eh: )

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door seth_space »

uit een reactie op het vodafone forum.
Let er wel op dat ieder land waar Vodafone actief is zijn eigen producten, systemen etc heeft.
Dit betekent dat zij niet kunnen zien of je klant bij ons in Nederland bent etc. Ook zullen zij daarvoor geen korting geven.
https://forum.vodafone.nl/archief-2018- ... and-295608

zolang de UK nog niet uit de EU is blijft het vrij roamen actief en da tis nadrukkelijk bedoeld voor mensen die korte tijd in het buitenland verblijven.
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm
Voorwaarden
"Roam like at home" is bedoeld voor mensen die af en toe op reis gaan buiten het land waar ze wonen of waar ze een nauwe band mee hebben, bijvoorbeeld omdat ze er werken of studeren. Dus niet voor wie permanent in een ander EU-land zijn mobiele telefoon wil gebruiken. Zolang u thuis meer tijd doorbrengt dan in het buitenland, of zolang u uw mobiele telefoon meer thuis gebruikt dan in het buitenland, kunt u overal in de EU roamen tegen thuistarief. Dit wordt gezien als een "redelijk gebruik" van roamingdiensten.

Gebruikt u uw toestel wel permanent in het buitenland, dan kan uw provider u toch nog extra roamingkosten aanrekenen. Daarvoor gelden wel maximumbedragen (zie hieronder).
De kosten boven de FUP zijn gemaximaliseerd op 4,50 per GB
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Vodafone Red Super: nu FUP (Fair Use Policy) actief



Bericht door Mijlpaal »

Becosemsaida schreef:
do 27 jun 2019, 16:13
Leuk hoor met die roaming zooi...... En een paar jaren geleden hadden ze toch de roaming opgehefd??? Zoals iedereen weet is Vodafone uit de UK en zit overal in de UE. Waarom niet gewoon je tarief houden binnen de groep Vodafone? Wat maakt het hun nu uit of je 20 of 30GB per maand verbruikt. Dat er een FUP is vind ik niet zo erg maar maak het dan BINNEN de Vodafone groep gewoon zoals je in je eigen land zit.

Denk toch dat ik de enige ben die er zo over na denk en een mailtje naar Vodafone.uk heb gestuurd.. (natuurlijk zonder antwoord :eh: :eh: )

Beco
Ik begrijp niets van bovenstaande reactie. Vodafone is gewoon actief in de UK, en ook: wat Vodafone onder EU verstaat is meer dan de EU-landen.
Plaats reactie