Votronic op Euro 6 aansluiten

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door Kroppie »

votronic houd zijn naam hoog, jij wil de amperes maar hoog houden, en votronic heeft ook zwaardere mocht iemand die nodig hebben.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door hathi »

Maar intussen hebben we al weer 5 paginas vol :clap: terwijl Busje het antwoord in 1 e reactie al gegeven had,ja het is me wat met die duitse vertaling :hug:
Hans
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door travelscout »

Als de aandachtige lezer hier een beetje oplet, valt er voor hem/haar heel wat te voordeel uit te halen.
Paul.
genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 4:37

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door genuis »

Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door kampo »

@genuis
Votronic D+ simulator:
Das Gerät ist nicht für Fahrzeuge nach Euro-Norm 6 und 6+ geeignet!
en ook niet voor andere voertuigen met een intelligente dynamo...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door travelscout »

Of zo een analoge trillingsdetector.

Nee, die Votronic zal toch vast wel in staat zijn een laadspanning van een niet-laadspanning te onderscheiden.
Maar ok, de meesten willen natuurlijk wel een laadspanning uit de startaccu betrekken als de de dynamo niet laadt.....
Anders komt je huishoudaccu ook nooit meer dan 80% vol.

Lijkt me nog steeds voordeliger om een zwaardere huishoudaccu aan te schaffen.
Dan bereik je immers dezelfde gewenste capaciteit (ook al zit die zwaardere huishoudaccu ook dan niet helemaal vol).
Later kun je daar altijd nog iets aan doen.
Paul.
genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 4:37

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door genuis »

Ik neem gewoon een Ctek d250sa in plaats van een Votronic , heb ik meer vertrouwen in , uitbreidbaar met Smartpass , en kan ik ook nog een zonnepaneel op aansluiten, ...opgelost !!! ,en.... GEEN D+ nodig
Laatst gewijzigd door genuis op wo 08 mei 2019, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
timmermc
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 11:54
Locatie: Oostende

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door timmermc »

Ik lees nu al een tijdje mee op dit onderwerp. Het valt me op via de sites YT en het Duitse kastenwagenforum dat er erg veel van die Votronic toestelletjes stuk gaan, waarna de eigenaars overschakelen naar de weliswaar duurdere maar schijnbaar degelijker Ctek.
Mijn inzien is nog steeds dat een Victron Buck Boost één van de meest betrouwbare en beste oplossingen kan zijn, niet goedkoop maar deugdelijk. En na een kapotte Votronic een Ctek kopen, dan zit je in het totaalplaatje niet zo ver meer naast de prijs van een nieuwe Buck Boost.

Waarom raad niemand hier een LifePo4 batterij aan, in plaats van een in capaciteit grotere AGM batterij te plaatsen? Heb je meteen een beetje minder plaatsverlies en verlies je het extra gewicht. Goedkoop is niet altijd beste koop.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door travelscout »

Dat zal vast iets te maken hebben met het kosten afwegingen van die zuinige hollanders.
Overigens is er voor iedere situatie een andere oplossing te bedenken met zijn eigen voor- en nadelen.

Persoonlijk zou ik zelfs niet meer voor een AGM of GEL gaan als je geen grote laadstromen (meer dan 50A) kunt leveren aan je huishoudaccu (groter dan 200Ah). Met relatief kleine laadstromen zijn er mijnsinziens momenteel voordeliger oplossingen, waarmee je vrijwel hetzelfde kunt bereiken.
Maar als je het zo goed mogelijk wilt, lopen de kosten erg hard op.

Tja, ieder zijn ding.
Paul.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door kampo »

timmermc schreef:
wo 08 mei 2019, 18:29
Ik lees nu al een tijdje mee op dit onderwerp. Het valt me op via de sites YT en het Duitse kastenwagenforum dat er erg veel van die Votronic toestelletjes stuk gaan, waarna de eigenaars overschakelen naar de weliswaar duurdere maar schijnbaar degelijker Ctek.
Mijn inzien is nog steeds dat een Victron Buck Boost één van de meest betrouwbare en beste oplossingen kan zijn, niet goedkoop maar deugdelijk. En na een kapotte Votronic een Ctek kopen, dan zit je in het totaalplaatje niet zo ver meer naast de prijs van een nieuwe Buck Boost.
Inderdaad maar de mens heeft van nature de neiging van aan te nemen dat de goedkoopste oplossingen ook wel goed zullen functioneren. Niet dus.
Er zijn wel eens conceptproblemen zoals met het interne koelsysteem van die apparaten …
Wat bedoel je met een Ctec ? Dat is toch geen DC/DC converter maar gewoon een merknaam ?
Heeft Ctec een DC/DC converter in zijn programma ?
Liefst eenvoudig toestel, goede kwaliteit, zeer lage prijs, vermogen van toch minstens 50A, … :-B
timmermc schreef:
wo 08 mei 2019, 18:29
Waarom raad niemand hier een LifePo4 batterij aan, in plaats van een in capaciteit grotere AGM batterij te plaatsen? Heb je meteen een beetje minder plaatsverlies en verlies je het extra gewicht. Goedkoop is niet altijd beste koop.
Het plaatsen van een LiFePO4 accu is helemaal geen oplossing voor dit probleem.
Als de intelligente dynamo stop heb je geen lading naar de huishoudaccu zo simpel is het.
Ook met een LFP accu zal je een DC/DC converter (=B2B lader=Buck Boost)moeten gebruiken.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door travelscout »

"Inderdaad maar de mens heeft van nature de neiging van aan te nemen dat de goedkoopste oplossingen ook wel goed zullen functioneren."


Ik heb toch eerder het idee dat de mens hier van nature op dit forum de neiging van aannemen heeft, dat de duurste oplossingen ook wel de beste zullen zijn.
Paul.
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door myway »

@Travelscout
Nog steeds de quote/citeer knop niet gevonden?
genuis
Berichten: 4
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 4:37

Re: Votronic op Euro 6 aansluiten



Bericht door genuis »

travelscout schreef:
do 09 mei 2019, 8:16
Dat zal vast iets te maken hebben met het kosten afwegingen van die zuinige hollanders
Maar zo veel duurder of eigenlijk helemaal niet duurder als je er ook een zonnepaneel op aansluit (want die mogelijkheid heeft de votronic niet ingebouwd) een beetje mppt lader kost ook zo'n €75 tot €100 of meer en de Ctek D250sa heeft dus ook een ingebouwde MPPT lader ingebouwd!,dus als je dat mee rekent dan scheelt het niet zo veel.
net getest en werkt geweldig
Plaats reactie