Route overbrengen naar Garmin 760 LM

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Leonardus66
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 12:24

Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door Leonardus66 »

Volgende week vertrekken wij naar Valencia en hebben daar op basis van de vele adviezen op dit forum een mooi traject voor uitgestippeld. Natuurlijk kunnen we ook onze Garmin 760 LM een tolvrije route laten bepalen maar dat is dan weer niet de route die wij graag willen rijden. Is er een simpele mogelijkheid om de route die wij voor ogen hebben over te brengen naar de Garmin? Met de Garmin van plaats naar plaats navigeren is geen optie omdat we dan van centrum naar centrum zouden rijden. Het gaat mij vooral om een simpele mogelijkheid . Ik heb me wel wat georienteerd op basecamp met gebruik van Open street maps , daarop plannen een die dan over brengen naar de Garmin maar dat gaat voor mij veel te ver. Er moet toch een simpeler manier zijn ?
Graag advies
Globecar Campscout 2015
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door rijschoollucassen »

Ik zou me toch verdiepen in basecamp. Ga je veel plezier van hebben. Er bestaat een cursus vab mr gps.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door veetee »

Je zou in Google Maps een route kunnen maken, exporteren als kml bestand en dat met GPSBabel converteren naar Garmin/Mapsource formaat.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door Peter LMC »

Gebruik voor basecamp het zelfde kaartmateriaal als er op je Garmin staat.
De zelfde kaartupdate dus.
Open streetmaps in leuk als je van dit land geen kaart op je Garmin hebt staan.
Met Basecamp kun je ook je route rijden op je computer.
Pakt Basecamp een andere route dan even een tussenpunt maken op de weg
die jullie zelf in gedachten hebben en dan weer opnieuw rijden of dit klopt.
Let op dat je de tussenpunten aan de juiste wegzijde plaatst anders laat Garmin je omkeren
en krijgt Garmin de schuld (klote ding laat me omdraaien) hoewel je zelf het tussenpunt verkeerd plaatst.

Speel er eens een week of zo mee.
Ik heb zelf 3 jaar geleden de gehele Historische Route 66 op deze manier in basecamp gemaakt.
Zeker 3 maanden mee bezig geweest.
Maar is ook bijna 4000 km.
Ik was er trots op dat ik er maar 1 foutje in had zitten tijdens het rijden.
Gewoon veel oefenen en dan krijg je er plezier in en dat gaat een route maken steeds sneller. :-B
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door doov »

En maak gebruik van de optie tracks in plaats van routes en laat de tracks pas in je device naar route omrekenen. Je rijdt dan nooit meer verkeerd. Ook niet bij een per ongeluk net verkeerd geplaatst routepunt.
En zet "herreken route" uit. Dat is vragen om problemen.
Leonardus66
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 12:24

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door Leonardus66 »

Bedankt voor deze reacties. Het gaat mij vooral om het genieten van het rijden van de route en niet het technisch ontwerpen en converteren naar mijn Garmin. Zoals ik al eerder aangaf moet dat vooral simpel zijn, liefst met gebruik van voor mij bekende windows of Mac tools of de tools van mijn Garmin 760 LM. Ik begrijp dat dit dus niet mogelijk is omdat programma's als basecamp ed allemaal weer eigen tools hanteren. Zonder aanzienlijke verdieping in deze materie is het dus onbegonnen werk. Ik ben begonnen met Basecamp die al direct aangaf dat de kaarten op mijn Garmin (2019) niet bruikbaar waren. Leuk begin van de verdieping.
Globecar Campscout 2015
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door Peter LMC »

Kijk even in Basecamp welke kaart er in staat.
Standaard zit er een wereldkaart in en daar kun je eigenlijk niets mee.
De kaartversie die je in je navi hebt staan kun je ook op je computer zetten om in basecamp te gebruiken.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door doov »

Zonder tools gaat dat niet lukken.
Als alternatief zou je dan toch van plaats naar plaats kunnen navigeren en dan in de buurt van de volgende bestemming al weer een plaats vooruit kunnen kiezen. Dan kom je dus niet per se in het centrum uit.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door rijschoollucassen »

Basecamp is de meest simpele tool in deze. Inderdaad even puzzelen om alles goed te zetten, maar dan kun je heel simpel je gang gaan. Je kiest voor de optie route maken, zet een beginpunt en een eindpunt uit, en gaat dan deze lijn naar alle plaatsen waar je langs wilt trekken. Je pakt met de muis de lijn op en sleept die naar de plek waar je langs wilt rijden. Zoals vaker gezegd, doe de cursus van Mr. GPS

Jaap

Lees net terug dat de kaarten niet werken. Even de kart op je navigatie updaten en daarbij aangeven dat je de kaart ook op je pc beschikbaar wilt hebben. Grote voordeel is dat je in je navi exact dezelfde kaart hebt die ook in basecamp staat. Dat voorkomt route-fouten
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door doov »

Om routefouten te voorkomen zet je de "route" bij voorkeur in trackmodus over op het device.
Mr Gps legt perfect uit hoe dat moet.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door rijschoollucassen »

Track-modus heeft bij wandel en fietsnavigatie mijn voorkeur. Met de camper werk ik liever met de route-modus, omdat die routerend is. Je werkt dan ook met grotere afstanden. Ik converteer vaker route naar track dan andersom. Kwestie van voorkeuren.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door DiffRental »

Mijn 770 ondersteund geen track, tenminste ik kan deze niet terug vinden na export.
In de motor navi heet dat "sporen", de 770 kent dat niet.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar ook via de spec's van diverse garmins te bekijken lijkt alleen de motor en wandel navi dit te ondersteunen.

Voor de topic starter, probeer toch echt met basecamp een route te maken.
Met een klein beetje zoekwerk en energie heb je dat zo onder de knie, je hoeft ook niet alle functie's te gebruiken.

Ik hoor van meerdere motorrijders dat ze dit (https://www.myrouteapp.com/routelab) programma gebruiken.
Schijnt ook makkelijk te zijn..........
Groeten Peter
Leonardus66
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 12:24

Re: Route overbrengen naar Garmin 760 LM



Bericht door Leonardus66 »

Eerst nu maar op vakantie en dan nu toch maar mijn Garmin op de gebruikelijke wijze zijn werk laten doen en hier en daar ingrijpen om te proberen om mijn gewenste route te kunnen volgen. Vervolgens zal ik er niet aan ontkomen om voor de toekomst me toch verder te verdiepen in de mogelijkheden van het invoeren van de gewenste route in mijn Garmin. Voor alle reacties hartelijk dank.
Globecar Campscout 2015
Plaats reactie