Gebruik van drone op de camperplaats

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door iSonic »

Ach als hij naast of boven je camper vliegt kijkt hij waarschijnlijk niet naar jou. Recht naar beneden zie je niet zoveel. Vind je verhaal nogal vol aannames zitten. En daarnaast zeg je dat hij gewoon ff langs moet komen als hij wil praten en vervolgens steek je je middel vinger naar hem op!? Als je je eigen advies zo opvolgen zou je even naar hem toelopen en vragen wat bij aan het doen is waarna je aangeeft dat je het niet fijn vindt dat hij zo vlakbij je camper vliegt....
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door Geert Huizing »

Als wij met de camper op pad zijn heb ik altijd mijn drone mee.
Wij staan half op campings en half op CP's.
Ik vraag van te voren altijd aan de campingbeheerder en als mogelijk aan de beheerder van de CP of er bezwaar is dat ik wat luchtfoto's ga maken. Nog nooit meegemaakt dat er bezwaar is. Soms wel een opmerking om wat op de privacy te letten.
Meestal zoek ik een wat rustiger plekkie / veldje op.
Als er buren vlak bij staan zeg ik ook tegen hun dat ik wat luchtfoto's ga maken. Dit heeft me al diverse leuke reacties opgeleverd, mensen die met me meelopen om eens te zien hoe het allemaal in zijn werk gaat, en daarna vragen of hun camper ook op de foto staat en of ik die via mail wil opsturen.
Ook heb ik al eens op verzoek van een campingbeheerder luchtfoto's van zijn camping gemaakt.
Als van te voren even communiceert met de gasten die vlak bij je staan is er niks aan hand, hebben ze er begrip voor en vinden ze het ook meestal nog wel leuk.
Mijn drone maakt niet veel lawaai, je hoort hem wel maar boven de 50mtr hoor je hem niet meer, en ik heb mijn drone vaak niet langer dan 10 a 15 minuten in de lucht.
En mijn foto's komen NERGENS op social media.
Laatst gewijzigd door Geert Huizing op za 04 mei 2019, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Geert
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Gebruik van drone op camperplaats.



Bericht door Arie55 »

veetee schreef:
vr 03 mei 2019, 18:36
9C841180-B9D4-46D7-B2BD-D087A5176A0B.jpeg
Moest gelijk denken aan een mopje wat Hugo jaren geleden schreef over Amerikaanse vs Nederlandse agenten. Bang, bang,bang,bang,bang, herladen, bang,bang,bang,bang...

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door bupozaanstad »

a.de.boer schreef:
za 04 mei 2019, 9:28
Navigator schreef:
za 04 mei 2019, 8:41
Als enthousiast drone-piloot zou ik dit niet doen. Alhoewel, in IJsland menig mooie opname gemaakt, maar meestal niet vanaf de camping. Direct verticaal de lucht in en dan opnamen maken. Wat er bij de buurman aan de hand is boeit me niet zo veel. Leven en laten leven.
Kijk met dit verhaal kan ik mee leven en dit waardeer ik.
Ik heb het helemaal niet over het geluid gehad, puur hoe men met een drone omgaat.
Krijg ik hier allerlei onzin reacties op over geluiden van aggregaten, schuifdeuren en weet ik wat voor onzin.
Jammer dat een groot deel hier op het forum het begin topic helemaal niet leest en weer op de laatste reactie voort gaat borduren.
Nogmaals, het gaat mij er om dat iemand met de drone naast je camper komt loeren, dat ik daar niet van gediend ben.
En niet over geluiden!!
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat er opname zijn gemaakt met de drone. Eigenlijk vind ik dat de tolerantie bij heel veel personen ver beneden het welbekende pijl is. Ach het lijkt er op dat men tegenwoordig wat te zeuren MOET hebben.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door bupozaanstad »

O ja dat vergat ik nog, een camperplaats is een openbaar iets en je zal moeten leven met wat je buren doen en vind je het minder dan moet je op een plaats gaan staan waar eisen kan stellen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door Vertrokken2 »

Als een camperplaats een “openbaar iets” is, waarom mag de beheerder dan een reglement van toepassing verklaren?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Is dat ongeveer hetzelfde als "als jij last hebt van mijn aggregaat/sigaretterook/noem maar op, dan donder JIJ maar op?"
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door jansloos »

Geert huizing :thumbup: goed verhaal.

Openheid werkt.
Leg uit, laat zien, beloof een foto. Kleine moeite, groot resultaat.

Aanknopingspunt voor leuke gesprekken.

Als iemand het niet wil, OK vlieg je er niet.

Zo kun je ook naar de piloot als hij niet gewaarschuwd heeft.

Belangstellend:" hee, hoe werkt dat, wat zie je, mag ik er ook wel/ niet op."

Er was hier in de gezamelijke tuin ook iemand met een drone bezig.
Geheel nieuwsgirig naar toe gegaan, met uiteindelijk de vraag, om op het dak naar meeuwennesten te kijken.
Daar kwam hij gauw op terug: zijn drone werd aangevallen door de meeuwen :-B je zag ze op het scherm krijsend voorbijvliegen.
Laatst gewijzigd door jansloos op za 04 mei 2019, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door Marco Polo »

Was inderdaad een goed verhaal :thumbup:
Dat laatste zou dus niet eens nodig moeten zijn.
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door De Boer op toer »

bupozaanstad schreef:
za 04 mei 2019, 17:17
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat er opname zijn gemaakt met de drone. Eigenlijk vind ik dat de tolerantie bij heel veel personen ver beneden het welbekende pijl is. Ach het lijkt er op dat men tegenwoordig wat te zeuren MOET hebben.
Heb ik geklaagd dat er opnames zijn gemaakt??
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door bupozaanstad »

Camper plaatsen zijn een openbare gelegenheid Gobert en dat een beheerder regels kan stellen betreffende geluid overlast, afvoer van stoffen is niet meer dan normaal maar ik ben nog nooit een camper plaats tegen gekomen waar een bord staat dat het verboden is te fotograferen / filmen en ook niet dat het verboden is luchtopnames te maken met een drone.

Ook een keer meegemaakt dat een mede camperaar problemen had dat ik mijn zender in gebruik had, was bang voor straling en dat zijn stem werd opgenomen / uitgezonden maar zat wel met een mobiele telefoon naast de camper te app'en en bellen.

Zoals ik al eerder zij is de tolerantie tegenwoordig ver te zoeken en kan je er niet tegen wat een ander op een camper plaats doet ga dan een plekkie ergens ver in het bos zoeken. Wat een gezeur over een drone die misschien met een camera op je tafel kijkt. Twee dagen later ben je een paar honderd kilometer verder en als die persoon eventueel wel opnames heeft gemaakt dan weet hij niet eens meer wie je was. Echt ongelofelijk dat iemand zich hier druk om kan maken.

Op een camper plaats zonder stroom trek ik ook mijn Kipor aggregaat aan als ik stroom nodig heb voor mijn koffie apparaat, goed ik doe dat niet om 7 uur in de ochtend maar om 9 uur maakt me dat niet uit, duurt maar 15 minuten en heeft iemand daar bezwaar tegen dan steken ze meer even een prop WC papier in hun oor. Iets met geven en nemen zeg ik dan. Ik stoor me er ook niet aan als de buurman tot 2 uur in de nacht TV kijkt en het licht aan heeft in zijn camper.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door bupozaanstad »

@ a.de.boer:

Je zegt letterlijk: Het stoort mij echt niet dat iemand opnames maakt van de camperplaats en dat netjes op afstand doet.

Dus met andere woorden "als ik er maar niet op sta"
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
rseys
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 17:01

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door rseys »

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gebruik van drone op de camperplaats



Bericht door Kroppie »

afweer ballonnen met een heleboel touwtjes er aan.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie