Boekentips/Laatst gelezen boek

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Boekentips?



Bericht door macfocus »

Alles van Terry Pratchett. Gierend van de lach een boek lezen. De boeken (zijn er best veel) beschrijven grofweg 4 verhaallijnen die elkaar In de diverse boeken af en toe kruizen. En dat alles op de schijfwerled die wordt gedragen door 4 olifanten op de rug van de schildpad “atuin”....

De beste vind ik persoonlijk die waar De DOOD de hoofdrol speelt, al zijn de boeken waarin de wacht van Ank Meurbork de hoofdrol heeft ook erg leuk.


En over een hele andere boeg, las ik recent de serie “silo”. Over een gemeenschap die gedwongen overleven in een silo omdat de buitenwereld verwoest is.... de werkelijkheid is altijd anders als je denkt.

En recent oook de serie over “Kiranne” gelezen van Josh Elm. Sience fiction adventure. Heel goed te doen en lekker dikke delen.

Ik heb voor 3 weken vakantie minstens 1500 pagina's nodig :mrgreen:
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Boekentips?



Bericht door Jan en Simonne »

Kort geleden heb ik "Prooi" van Michael Crighton gelezen.
Dit is een techno-thriller en gaat over nano-technologie.
Het is al een ouder boek van hem, maar ik had het nog niet gelezen.
Een aanrader vind ik.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Boekentips?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik ben op pag 208 en heb jeuk, moet hoesten en legde het pas om 03.45 aan de kant om te gaan slapen.
Geen aanrader dus :?: :clap: :crazy:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Boekentips?



Bericht door Jan en Simonne »

:mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Boekentips?



Bericht door Kroppie »

kijk eens bij bookchoice, daar kun je voor 4 euro per maand elke maand 8 boeken downloaden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Boekentips?



Bericht door macfocus »

Gewoon een standaard bibliotheek abonnement Jos. Dan kunje bij de onlinebiblitheek ebooks lenen.
Werkt prima.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Skippii
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 16:26
Locatie: Up North

Re: Boekentips?



Bericht door Skippii »

08/15 Omnibus van Hans Helmut Kirst. De kazerne- De oorlog- Het einde. De beroemde soldatentrilogie 08/15 beschrijft op fascinerende wijze, met waarheidsliefde, de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog. Laatste druk jaren 80. Waarschijnlijk nog te vinden bij de kringloopwinkels
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Boekentips?



Bericht door Oliviervier »

Skippii schreef:
vr 04 okt 2019, 12:15
08/15 Omnibus van Hans Helmut Kirst. De kazerne- De oorlog- Het einde. De beroemde soldatentrilogie 08/15 beschrijft op fascinerende wijze, met waarheidsliefde, de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog. Laatste druk jaren 80. Waarschijnlijk nog te vinden bij de kringloopwinkels
Goh, dat is idd jeugdsentiment (van boeken uiteraard); maar dat is een van de betere boeken, lezen dus!
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Boekentips?



Bericht door Dancing Wind »

Van Kiki Gallman: Ik droomde van Afrika.

Ik hou eigenlijk van stevige thrillers, spionage etc, maar omdat wij naar Zuid Afrika waren geweest met een tentje/bed & breakfast, ontdekte ik dit boek vanwege de titel toen ik op zoek was naar nieuw leesvoer.

Een waar gebeurd verhaal, de dame leeft ook nog. Er is ook een film van gemaakt, maar die haalt het niet bij het boek: film dus geen aanrader.

Na een echtscheiding ontmoet Kiki een man (die de liefde van haar leven wordt) en vertrekt met hem en haar zoontje naar Afrika. Een boeiend verhaal met een lach en zeker een traan, over het opbouwen van hun “boerderij” waarbij die donderse olifanten elke keer haar pas geplante planten jatten, de jacht op een bijzondere neushoorn met hun “huis-jager” , terwijl ze juist geen beesten wil doden, het emotionele gevecht met haar zoontje die bezeten is van gifslangen en allerlei experimenten ermee doet in hun tuinhuis, Ze wordt helemaal verliefd op het land en de dieren en beschrijft het op pakkende wijze met humor.
Uiteindelijk overlijdt haar zoontje door een slangebeet en haar man overlijdt door een gevecht.
Deze laatste twee gebeurtenissen omschrijft ze op zeer ingrijpende wijze, met woorden die je raken.

Ik heb het boek in 1 keer uitgelezen, kon het niet wegleggen en blijf me het verhaal herinneren als zeer bijzonder.
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
vascodagama
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 19:53

Re: Boekentips?



Bericht door vascodagama »

Boekentip: "Van Ronaldo tot Hoerenrijst - Ontdekkingsreis in Portugal met de camper"

"Van Ronaldo tot Hoerenrijst" is een verzameling anekdotes over het reizen met een camper, over bijzondere ontmoetingen, over de verschillen en overeenkomsten tussen zuiderlingen en kaaskoppen. Vergeet de Hollandse regenbuien, zet de zintuigen open en laat je meeslepen in een zonnig avontuur. De pakkende en sfeervolle verhalen maken deze verhalenbundel aantrekkelijk voor een ieder die van reizen houdt, maar is niet geschikt voor mensen die niet van humor houden.

Ik heb het boek met veel plezier in één keer uit gelezen.

Met vriendelijke groet,

Vascodagama
Bijlagen
cover.jpg
cover.jpg (79.28 KiB) 4714 keer bekeken
2018-10-12.png
2018-10-12.png (282.17 KiB) 4714 keer bekeken
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Boekentips?



Bericht door jielus »

Skippii schreef:
vr 04 okt 2019, 12:15
08/15 Omnibus van Hans Helmut Kirst. De kazerne- De oorlog- Het einde. De beroemde soldatentrilogie 08/15 beschrijft op fascinerende wijze, met waarheidsliefde, de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog. Laatste druk jaren 80. Waarschijnlijk nog te vinden bij de kringloopwinkels
Laat ik die nu als eBook hebben!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Boekentips?



Bericht door Zadowolony »

Ken Follett/ drie dikke pillen over de periode van ca 1917-2000
Mooi stuk geschiedenis in verhaalvorm beschreven vanuit de beleving van verschillende families uit verschillende sociale klassen en haar bestuurders , gezien vanuit perspectief van verschillende landen (die elk hun eigen waarheid en berichtgeving hebben)

Leerzaam. In een ruk uitgelezen.
Wel In volgorde lezen:

Century Trilogie:
Val der titanen - Fall of giants
Nacht van het kwaad - Winter of the world
Kou uit het oosten - Edge of eternity

https://www.boekbeschrijvingen.nl/folle ... llett.html
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Boekentips?



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel voor die tip!
Ik had wel "Pillars of the Earth" gelezen, maar ik ga deze gelijk op mijn ereader zetten.
Eerst nog even de laatste boeken van David Baldacci lezen, dan heb ik die allemaal weer eens gehad.

Lezen jullie hier trouwens boeken meer dan eens?
Er zijn mensen, die dat nooit doen, ik doe dat eigenlijk wel vaak.
Ik kijk ook meer dan eens naar een goede film.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Boekentips?



Bericht door Bob Diesel »

Dat laatste is op de tv ook onvermijdelijk
herhaling op herhaling ::S
bv De Bourne ultimatum geloof alleen al dit jaar 3 x :clap:

goed :thumbup: maar als boek ooit en nog steeds veel beter :wink:

btw
Had je nog iets nieuws van Baldacci dan :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie