Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr.): vast gereden



Bericht door TestCase »

Nu de praktische kant? Heb je in campercontact doorgegeven wat de beperkingen zijn bij de inrit van die camping? Wel bij 'wijzigingen doorgeven'! Zo voorkom je dat anderen dezelfde problemen hebben.
CP in Antibes, hadden anderen die ervaringen hadden doorgegeven ook problemen om bij die CP te komen? Zoniet dan is er toch een goede aanrijroute. Campercontact is VAN en VOOR de camperaar en steunt op onze ervaringen.

TT Camper heeft i.d.d. fouten daar moet je mee omleren gaan, je wordt er steeds beter in om in te schatten 'hier ga ik niet verder'.

Jammer van je ervaringen zo heb je wel een heel steile leercurve. Hoop dat de rest van de trip wel leuk was. Volhouden hoor!

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr.): vast gereden



Bericht door AdCoertjens »

Zeker houden wel vol het is veelste leuk om met de camper op pad te zijn, door dit akkefietje zijn we zeker niet uit het lood geslagen.

Wat talen betreft kunnen we niet allemaal Ivo Niehe zijn, met Engels en Duits kom je normaal gesproken al een heel eind, maar Frankrijk is toch wel anders.

Dat het verhaal niet in de rubriek Navigatie thuis hoort weet ik ook wel, maar je begint aan een verhaal en voor je er erg in hebt is het een lang verhaal, maar wel leuk toch ?

Wat rijden en verkeer betreft mag ik mij na 52 jaar in het verkeer gereden te hebben wel ervaren noemen, ik ben geen agressieve rijder, maar wel een die van vlot rijden houdt.

Bedankt voor jullie antwoorden en mee denken. Met vriendelijke groet, Ad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Marco Polo »

Misschien een kleine tip,
Er bestaan ook rijvaardigheidstrainingen met je eigen camper.
Vooral voor mensen met een verschrikkelijke berg rijervaring, alleen dan niet met een groot en zwaar voertuig zoals een camper :wink: :P
Scheelt misschien weer een talencursus of 2 alhoewel die kennis ook nooit weg is :-)
Sommige verzekeraars bieden de rijvaardigheidstraining aan met korting, of geven korting op de verzekeringspremie.

Kan natuurlijk zijn dat je ook al 52 jaar met 45 ton op pad bent over s’heeren wegen.
Dan heb ik niks gezegd en blijven we gewoon de Fransen en TomTom de schuld geven ;-) :D

Groeten Marc.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door AdCoertjens »

Misschien heb ik daar al wel aan deel genomen, dat weet u niet! Als ik slecht met onze camper overweg zou kunnen gaan zou ik er niet uit gekomen zijn, dus dat valt we mee.

Ik geef de Fransen niet de schuld, zoals je in mijn verhaaltje kunt lezen, alleen zouden ze niet zo agressief en met grote gebaren hoeven te reageren. Als je wel eens naar de Tour de France hebt gekeken valt het op hoe sportief ze zijn voor buitenlanders !

Ik wilde alleen mijn ervaring delen met mede camperaars, maar er komt veel negatiefs op mij af, ik durf er vooruit te komen dat ik nog moet leren, hebben jullie het allemaal perfect gedaan ?
Ik zal voortaan nadenken als ik nog eens een ervaring wil delen.

Met vriendelijke groet Ad Coertjens
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Marco Polo »

Was niet negatief bedoeld Ad.
Spreek ook uit ervaring :D
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Jan en Simonne »

AdCoertjens schreef:
wo 01 mei 2019, 16:29
hebben jullie het allemaal perfect gedaan ?


Met vriendelijke groet Ad Coertjens
Nee, echt niet!
Volgens mij was er hier zelfs een topic met "deel uw blunders", maar ik kan het niet meer vinden.
En om nou iemand te zeggen, dat hij rijles moet gaan nemen, omdat er in smalle straatjes ook nog auto's aan twee kanten geparkeerd staan, vind ik erg kort door de bocht.
Wij kwamen in dat soort straat uitstekende balkonnetjes tegen, die stonden ook niet in de TT, en we moesten we draaien op een pittoresk pleintje van een paar vierkante meter...
Kan allemaal gebeuren, maar rustig blijven is dan heel belangrijk.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Marco Polo »

Lijkt me ook ;)
Zeker niet in paniek raken :mrgreen:
we hadden al tig verkeersovertredingen begaan, b.v op een rotonde stoppen om een andere route in te geven, tegen het verkeer in gereden, op 'n busbaan gereden,
Maar goed, ik zal de bocht voortaan wat ruimer nemen Simonne ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op wo 01 mei 2019, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Jan en Simonne »

:wink:
Ik kan me nog herinneren, dat we in een drukke stad plotseling op de busbaan reden, met van die stoepranden erlangs.
Kilometers heeft dat geduurd (althans, zo voelde het), we kwamen er niet meer af.
Geen idee, hoe we daar nou beland zijn, maar gelukkig kwam er geen bus van de andere kant.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Marco Polo »

In Italië overnachtten we in de buurt van Tropea en had ik TomTom op vermijden snelwegen gezet.
Om op die manier een goedkoop tankstation te kunnen vinden.
Vervolgens de ferry genomen naar Messina en het vreemd vinden dat we in 1 of andere buitenwijk terecht kwamen.
Klem vast
Kon geen kant meer op.
Maar goed, camper op een paar centimeter van het obstakel rechts gezet en daardoor kon er net een Fiatje links langs me heen piepen. Vervolgens kwam er ergens weer een gaatje waar ik hem met een beetje assertief rijden in kon drukken en zo zijn we de straat met millimeter werk doorgekomen :mrgreen:

Lokals maar een beetje laten klooien en een gaatje gepakt als het kon.
Werkte nog het beste ;-)
Geen getoeter en gedoe :-)

Maar goed, Italianen zijn natuurlijk wel een stuk liever en geduldiger dan Fransozen :-B
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Zwerfsteen »

Er zijn 2 soorten camperbestuurders: Zij die zich hebben vast gereden en zij die zich NOG niet hebben vast gereden:

Zelf hoor ik bij de eerste catagorie. 8-)
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Marco Polo »

Meestal houdt die 2e categorie niet veel langer stand dan 1 ritje naar het zonnige zuiden :mrgreen:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr.): vast gereden



Bericht door EasyBee »

Janpinz schreef:
wo 01 mei 2019, 0:36
Gezien de vele negatieve ervaringen hier met TT camper én TT truck, ook van mijn kant, ik zal het netjes houden: ze moeten daar bij TT nog heel hard aan de bak..!!
Aangezien dit topic in navigatie staat en TS ook begon over problemen met de instructies van de navigatie, maar ingaan op het bovenstaande.
Het gebeurt niet alleen met TomTom, maar ook met andere systemen dat je af en toe een rijrichting krijgt aangegeven die niet kan kloppen.
Dat ding op je voorruit of dashboard heeft geen ogen om naar buiten te kijken en is afhankelijk van de aangeleverde informatie en berekent daarmee de route. Als die informatie niet is aangeleverd of niet is bijgewerkt door de wegbeheerder of je hebt verouderde kaartmateriaal op je systeem, kan het navigatiesysteem geen enkele inschatting maken of jouw camper/truck er wel door kan. Als het een voor auto's berijdbare weg is en er worden geen beperkingen aangegeven, kan het systeem alleen maar aannemen dat jij er ook door kunt. Anders kun je elke weg waar geen info over bestaat niet meer in. Dat word een "No go" zone. Dan gaan we weer klagen dat dat navigatiesysteem veel te behoudend is.
Dus boos worden op TomTom en andere bouwers van navigatiesystemen lucht wel op, maar het probleem is gebrekkige informatie over die weg waar het fout gaat. Wegbeheerders moeten aan de bak en betere informatie verstrekken over hun wegen.
En nee, ik werk zeker niet bij TomTom of een andere bouwer van navigatiesystemen en heb ook geen banden met enig bedrijf in die sector.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door AdCoertjens »

He he, gelukkig, ik kreeg het idee dat wij de enige waren, nu kan ik weer slapen. 😎😎👍🤝
Mvg Ad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door Bob Diesel »

Het hoort bij het avontuur wat camperen zou moeten zijn.
Dus soms lekker aanmodderen in een dorp waar eigenlijk
alleen ezelskarren door mochten.
En geen Ezels :roll: met een camperKar :wink:

Ook deze reis weer een rondje smal dorp gehad :shh:
Welterusten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie