Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Camperplaats in Antibes (Fr.): vast gereden



Bericht door AdCoertjens »

Hallo lotgenoten. In de maand april 2019, betreft Camperplaats Le Rossignol, Sophia Antipolis, Antibes 06600 Frankrijk. Dat is in de omgeving van Cannes, 'n zeer druk stadje. Wij waren op doorreis i.v.m het slechte weer in Frankrijk wat we wilde ontlopen naar Italië, leek het ons een mooi plek om te overnachten, de Camperplaats lag zowat in he centrum van de plaats, leuk om s'avonds nog ergens gezellig op een terrasje te kunnen zitten ( dachten wij). Wij hadden voor onze vakantie een nieuwe TomTom Go Camper aan geschaft om lekker ontspannen op iedere plaats aan te komen die wij maar wilde (dachten wij). Ik moet er bij vertellen dat wij eind 2018 pas een camper hebben aangeschaft (ja, met pensioen ja) dus onervaren maar niet bang.

Wij karren met dat ding, een Burstner Aviano, bijna 7 meter en 2,30 breed. Het TomTom'meke zou ons wel de weg wijzen (dachten wij) hij stuurde ons straatjes in waar je amper met een gewone auto door kon, het was daar ook nog marktdag, de eerste poging mislukte, hup, weer 'n rondje rijden, weer fout, wij zochten zelf 'n weg omdat we dachten dat die breder zouden zijn, dat waren ze ook in het begin maar werden steeds smaller, wij hadden echt het idee dat we ons vast zouden rijden tussen geparkeerde auto, we hadden al tig verkeersovertredingen begaan, b.v op een rotonde stoppen om een andere route in te geven, tegen het verkeer in gereden, op 'n busbaan gereden, twee keer de politie tegen gekomen maar die liet ons buiten verwachting gewoon aan modderen, de plaatselijk bevolking was ook al 'n paar keer flink uit hun dak gegaan, maar gelukkig versta ik geen Frans, uiteindelijk hebben we maar een andere Camperplaats gezocht, maar niet gevonden, toen zijn we voor een Camping gegaan in Italie, dat was een NKC plaats, dat moet goed zijn (dachten wij) na lang zoeken en op en neer gerij (wij waren niet de enige camperaars die aan het zoeken waren, er reden er nog een aantal in de ronte die we telkens tegen kwamen), daar aan gekomen bleek dat er geen camper door de ingang kon i.v.m de hoogte en breedte, het weer was in Italie ook zo vreselijk slecht dat we hebben beslist om gelijk maar door te rijden naar Kroatie wat onze bedoeling was om daar ook uit te komen.
De clou van het verhaal; We zijn door de TomTom gefopt om straatjes te worden in gestuurd waar we niet door konden terwijl de maten in de TomTom zijn in gegeven, en door de NKC app ook gefopt om ons naar een camping te sturen waar we niet op konden. Het zouden ook beginnersfouten kunnen zijn, maar ik als eigenwijze kn....pel geloof daar natuurlijk niet in. Het was wel een goede doop, alleen een beetje veel in een keer.
Dit was onze ervaring.
Met vriendelijke groet Ad & Annelies Coertjens
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door hurktoilet »

Le Rossignol ligt aan een weg die breed genoeg is voor een camper. Als ik jouw verhaal zo lees ben je door het centrum gekomen? Da's wel raar. Heb je wellicht kortste route ingesteld ipv snelste?
Anyway, als je Frans gesproken had, zouden de Fransen je gewoon aan de juiste route geholpen hebben ipv te schelden. Mocht je weer naar Frankrijk willen: overweeg na de zomer een cursus bij de Alliance Française, met vestigingen in tal van plaatsen. Kun je veel plezier van hebben.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door Marco Polo »

En in het vervolg “TomTom weggetjes” -zoals wij ze noemen - vermijden.
Meestal ligt een doorgaande route die wel geschikt is voor het gemiddelde verkeer maar een klein stukje verderop ;-)
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door AdCoertjens »

Dank je voor je reactie, wat de Fransen betreft, was het duidelijk de irritatie die ervan af spatte, 'n rood hoofd, als een tomaat en gebaren als een van niets wetende voetballer. De TomTom staat in gesteld op de snelste route. Wat de taal betreft, Frans mmmmmm. Ondanks dat er veel toeristen komen, is er niets van informatie in het Engels.
Mvg. Ad C.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door hurktoilet »

Tja, Fransen hebben enorm minderwaardigheidscomplex vanwege gebrek aan talenkennis. Meegemaakt dat een pechhulp langs snelweg chagrijnig aankwam nadat ie mijn gele kentekenplaat ontwaarde. Tot ie merkte dat ie gewoon met me kon praten, toen deed ie alles voor me.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door EasyBee »

Onze TomTom Golive Camper heeft ons maar een keer of twee zo'n te klein weggetje ingestuurd en dat was na het missen van een afslag.
Hij wilde zo snel mogelijk, via de kortste route, terug naar de oorspronkelijke route. Tja, het blijft een hulpmiddel.
Je moet wel zelf blijven kijken en beoordelen of je de "hulp" wilt accepteren. Er staat geen dictator op het dashboard, maar een hulpje.

Qua Frans.
Ik spreek maar een zo'n 200 woorden Frans (wel heel mooi), maar zodra je het zelfs maar probeert zijn onze ervaringen met Fransen positief.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door 't Busje »

Wij hebben ons met ons middelbare-school Frans (van vóór de mammoetwet) altijd kunnen redden. Het valt ons de laatste tijd wel op dat de Fransen in het Engels proberen te antwoorden, als ze merken dat we buitenlanders zijn. Ik heb dan wel zoiets van "mijn Frans is beter dan jouw Engels", maar goed, ze proberen het en dat was zeg 25, 30 jaar geleden niet zo.
En af en toe word je subtiel gecorrigeerd: ik vroeg een keer om "un livre de tomates", waarop de reactie "une livre" kwam. Geen boek tomaten, maar een pond. Dat vergeet ik dus nooit meer.
Ons "de" en "het" zijn voor buitenlanders net zo moeilijk. Dat merk ik aan mijn Portugese schoonzoon, die toch echt een talenknobbel heeft.

En terzake: je moet altijd zelf na blijven denken en opletten bij het gebruik van je navigatie. Garmin stuurt je net zo gemakkelijk een doolhof in als TomTom.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door Atoz »

Een gouden raad: ga naar een land waar je de taal van kent, eventueel de gebruiken van de lokale bevolking.
Als ik (als Belg) morgen in het mooie Nederland kom, dan pas ik mij ook aan aan julie taal. En praat ik een mondje Nederlands. Tv Nederlands trouwens, wat ik in mijn jeugd net zoals zovele Belgen van jullie Nederlandse omroepen leerde.
En er vanuit gaan dat ze overal dan maar wat Engels moeten spreken is echt niet aan de orde.
En hoeveel moet je dan van die taal leren? Echt niet zo heel veel, ja, neen, een goede morgen het doet al wonderen bij de plaatselijke bevolking.
En als je morgen waar dan ook een rode inwoner aantreft die woest naar je roept, dan rij je waarschijnlijk in de verkeerde richting, zoals je zelf al aangaf.

Met een camper rijden is echt wel wat meer dan vreemde landen zien, er is ook nog een sociaal aspect.

En betrouwbaar dus evenmin op je TomTom als op Google Translate ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door Marco Polo »

Wat een focus op de taal :crazy: .

Denk dat het veel belangrijker is een goed chauffeur te zijn.
En niet als een kip zonder kop allerlei rare capriolen uit halen.

Rust in het rijden en maakt je een fout - of rijd je jezelf klem - herstel je dat ook in alle rust.
Geen rooie verhitte koppen en taal barrières meer :cheers: :thumbup:

Tenzij ze er een zeker crimineel belang bij hebben om je overstuur te helpen natuurlijk :mrgreen:
Kom je hier in europa niet heel vaak tegen gelukkig 8-)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door 't Busje »

ON4BGC - Guido schreef:
di 30 apr 2019, 21:45
Een gouden raad: ga naar een land waar je de taal van kent, eventueel de gebruiken van de lokale bevolking.
Als je je daar werkelijk aan houdt, wordt de wereld wel erg klein, of je moet voor elk nieuw land een talencursus volgen. Voor een rondje Oostzee Duits, Pools, Ests, Lets, Litouws, Fins, Zweeds en Deens leren?
Laatst gewijzigd door 't Busje op di 30 apr 2019, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door Bob Diesel »

het verhaal hoort dan ook niet thuis in de ,,navigatie,, rubriek
maar in off topic leuke camper ervaringen :wink:

je maakt nog eens iets mee :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr. ), vast gereden.



Bericht door Atoz »

't Busje schreef:
di 30 apr 2019, 22:04
ON4BGC - Guido schreef:
di 30 apr 2019, 21:45
Een gouden raad: ga naar een land waar je de taal van kent, eventueel de gebruiken van de lokale bevolking.
Als je je daar werkelijk aan houdt, wordt de wereld wel erg klein, of je moet voor elk nieuw land een talencursus volgen. Voor een rondje Oostzee Duits, Pools, Ests, Lets, Litouws, Fins, Zweeds en Deens leren?
In willekeurige volgorde: Pools, Duits, Hollands, Vlaams, Frans, Engels, Italiaans, Spaans, portugees.
Ik schrijf ook niet dat je een talencursus moet volgen, een minimaal aantal woorden is voldoende.
Hoort gewoon bij de voorbereiding van onze reizen, evengoed een woordenboekje (papier).

Maar ik had me wel aan dit soort tegenkanting verwacht.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr.): vast gereden



Bericht door hathi »

Guido,gewoon een brede rug hebben,het is in NL een zeldzaamheid,dat iedereen het met je eens is,wat zeg ik ,zelfs onmogelijk,maar dat went,gewoon je mening zeggen, ook dat is echt NL,ook al word het niet overal gewaardeerd ,zoals je schrijft,gewoon je eigen aanpassen,in ieder land,dat geeft de minste problemen
Hans
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Camperplaats in Antibes ( Fr.): vast gereden



Bericht door Janpinz »

Gezien de vele negatieve ervaringen hier met TT camper én TT truck, ook van mijn kant, ik zal het netjes houden: ze moeten daar bij TT nog heel hard aan de bak..!!
Plaats reactie