APK1 of APK2?
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: APK1 of APK2?
Wel of geen testrit? Dit vind ik toevallig in de regelgeving:
Groeten
Fred
http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Fred
http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Re: APK1 of APK2?
ff google
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Marco Polo
- Berichten: 27413
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: APK1 of APK2?
rijtest is ook voor wiellager schokdempers en nog een paar dingen
ecall systeem
eCall system: De term eCall staat voor emergency Call, ofwel noodoproep in het Nederlands. Het is een elektronisch systeem dat een oproep naar een alarmcentrale kan plaatsen als er een ongeluk is gebeurd. De alarmcentrale zal vervolgens via het systeem proberen in contact te komen met de inzittenden van de auto om te bepalen hoe zij eraan toe zijn
ecall systeem
eCall system: De term eCall staat voor emergency Call, ofwel noodoproep in het Nederlands. Het is een elektronisch systeem dat een oproep naar een alarmcentrale kan plaatsen als er een ongeluk is gebeurd. De alarmcentrale zal vervolgens via het systeem proberen in contact te komen met de inzittenden van de auto om te bepalen hoe zij eraan toe zijn
Re: APK1 of APK2?
Dat hoeft zeker niet, de plicht is afgeschaft omdat er vaak vaak niet genoeg gegevens bekend zijn waaraan het voertuig moet voldoen en keurmeesters onterecht (door gebrek aan kennis van oldtimers) afkeurden om zichzelf in te dekken.
Vopper.
1mei dag van het pensioen🤓
Re: APK1 of APK2?
dat is niet de reden geweest, maar het beperkte gebruik is de aanleiding geweest om de APK verplichting voor voertuigen van 1960 op te heffen,
buiten de eigenaar dan ook normaal erg zuinig op zijn voertuig is, dat de APK verplichting er niet meer is wil niet zeggen dat hij ook niet aan de voertuig eisen moet voldoen, want die eis blijf gewoon bestaan.
de gegevens voor oude voertuigen staan gewoon in de APKregegeving dat kan dus nooit de aanleiding geweest zijn.
handhaving is alleen bij de Politie neer gelegd.
het keuren van een oldtimer is eigenlijk heel simpel, heel gedaan voor de vrijstelling.
gewoon keuren als iedere andere auto, bij een afwijking de bouwjarenlijst raadplegen.
als er dan iets niet klopt is het terecht niet goed.
zelf auto's met kabelremmen gekeurd die halen ook gewoon de APK ook op een remmenbank.
buiten de eigenaar dan ook normaal erg zuinig op zijn voertuig is, dat de APK verplichting er niet meer is wil niet zeggen dat hij ook niet aan de voertuig eisen moet voldoen, want die eis blijf gewoon bestaan.
de gegevens voor oude voertuigen staan gewoon in de APKregegeving dat kan dus nooit de aanleiding geweest zijn.
handhaving is alleen bij de Politie neer gelegd.
het keuren van een oldtimer is eigenlijk heel simpel, heel gedaan voor de vrijstelling.
gewoon keuren als iedere andere auto, bij een afwijking de bouwjarenlijst raadplegen.
als er dan iets niet klopt is het terecht niet goed.
zelf auto's met kabelremmen gekeurd die halen ook gewoon de APK ook op een remmenbank.
Re: APK1 of APK2?
Dat is de officiele versie, heb diverse zaken gelezen en gehoord dat de onbekendheid met oldtimers door m.n. jongere keurmeesters en de gevolgen (zoals peperdure reparaties en slechte verkrijgbaarheid van onderdelen) daarvan mede oorzaak zijn geweest voor de APK-vrijstelling.
Natuurlijk zal dit nooit toegegeven worden door de overheid.
Vopper
Natuurlijk zal dit nooit toegegeven worden door de overheid.
Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Re: APK1 of APK2?
ik geeft gewoon de praktijk weer, ben zelf keurmeester.
en de door jou genoemde reden ben ik ook nog nooit tegengekomen,
het keuren van een oldtimer is niet moeilijker dan een andere auto.
echte oldtimers maken over het algemeen ook weinig gebruik van de weg, en verkeren in een goede staat van onderhoud, dat was wel een punt voor de vrijstelling.
in de praktijk werden de (echte)oldtimers toch al gekeurd bij de bedrijven die er wat meer kijk op hadden, Tja als je met een oldtimer naar een fastfitter gaat dan kom je bedrogen uit maar niet omdat het een oldtimer is.
de zelfde praktijk ( voldoende onderhoud )word in NL toegepast wat betreft motorfietsen in Nederland voor de veiligheid heeft het namelijk ook weinig noodzaak,
maar nu het milieu wat meer in de belangstelling staat heeft men het overwogen,
maar ook weer laten varen wat dan hangen de APK uitlaten en DBkillers ook klaar in de schuur voor de APK.
die handhaving ligt bij de Politie,
en de door jou genoemde reden ben ik ook nog nooit tegengekomen,
het keuren van een oldtimer is niet moeilijker dan een andere auto.
echte oldtimers maken over het algemeen ook weinig gebruik van de weg, en verkeren in een goede staat van onderhoud, dat was wel een punt voor de vrijstelling.
in de praktijk werden de (echte)oldtimers toch al gekeurd bij de bedrijven die er wat meer kijk op hadden, Tja als je met een oldtimer naar een fastfitter gaat dan kom je bedrogen uit maar niet omdat het een oldtimer is.
de zelfde praktijk ( voldoende onderhoud )word in NL toegepast wat betreft motorfietsen in Nederland voor de veiligheid heeft het namelijk ook weinig noodzaak,
maar nu het milieu wat meer in de belangstelling staat heeft men het overwogen,
maar ook weer laten varen wat dan hangen de APK uitlaten en DBkillers ook klaar in de schuur voor de APK.
die handhaving ligt bij de Politie,
Re: APK1 of APK2?
Het is mij ook diverse malen ter ore gekomen dat sommige RDW stations gemeden werden omdat ze berucht waren in het afkeuren van oldtimers. Ik wil er geen welles nietes spelletje van maken, maar praktijk en theorie bleken ook hier ver uit elkaar te liggen.
Vopper
Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Re: APK1 of APK2?
Zojuist door de garage nadat de camper APK gekeurd is weer onverrichter zake terug gestuurd . Camper valt onder APK 1 . Ledig gewicht 3050, Max toegestane massa 4250.
RDW gebeld en camper valt onder APK 1,
Overal wisselende en verwarrende informatie .
RDW gebeld en camper valt onder APK 1,
Overal wisselende en verwarrende informatie .