Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Niet zozeer wat aan mijn camper gedaan, maar gisteren hebben we in Lelystad een rijvaardigheidstraining van de NKC gevolgd. Eerst een praktijktoets van ruim een uur en daarna een parcours met pionnen moeten afleggen met verschillende oefeningen op het gebied van manoeuvreren. Was niet zo heel spannend maar ook een goede toets voor ons huwelijk, want vrouwlief moest me gidsen tijdens deel II. Alles met goed gevolg afgelegd en ook het huwelijk heeft stand gehouden. De komende 5 jaar krijgen we 10% korting op onze camperverzekering en dat is makkelijk verdiend :thumbup:
training.jpg
training.jpg (70.24 KiB) 686 keer bekeken
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Maar goed, je had ook al je C1 toch? ;-)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Yup, maar nu ook 10% korting op mijn premie en dat tikt aardig aan :thumbup:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

We hebben het allebei uit principe al niet gedaan :D
C en C1 kort geleden gehaald - waar best een leuk prijskaartje aan hangt - en dan krijg je zo’n aanbieding.
Ga je reclameren en dan word aangegeven dat het toch echt nodig is omdat je er wel heel speciale vaardigheden leert.
Iets met hoogte en achteruit inparkeren ed.
Dat leer je toch niet op de C opleiding natuurlijk :D

Daarnaast rijden we beiden op de wagen dus het is ook nog een wassen neus.

Maar goed,
Dit geheel terzijde natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Dan betaal je uit principe te veel :wink:

Mijn C1 is nog maar drie jaar oud en de praktijktoets deed ik met twee vingers in mijn neus. Theorie idem. De instructeur had al snel door dat ik best wat rijervaring heb. De verrichtingen met de pionnen waren wel bijzonder krap en ik was er soms verbaasd over dat ik er door paste. Maar dat komt ook door het feit dat ik nog niet veel met deze camper heb gereden en hij is wat forser dan de vorige. Het is ook klantenbinding natuurlijk, ook ander verzekeraars bieden een dergelijke training en erkennen alleen hun eigen certificaatje. Logisch.

Onder de streep hou ik er na 5 jaar een paar honderd euro aan over. Wat mij betreft genoeg reden om een middagje hierin te steken. En je wilt niet weten wat de minder ervaren camperaars allemaal uithaalden, had ook wel wat amusementswaarde :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2330
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Maar die rijvaardigheidstraining is ook niet gratis toch? Volgens mij levert je uiteindelijk financieel weinig op. Alleen de ervaring, die is nooit weg.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Gino608D »

Overstappen naar een andere verzekeraar had je meer opgeleverd.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

Bij Safe Trip geven ze deze cursus gratis en ook een camperkeuring gratis. Daarbij waren ze nog eens een stuk goedkoper dan de NKC met hun verzekering. Heel wat geld uitgespaard dus ;-) En niet geheel onbelangrijk, voorwaarden hetzelfde of beter ;-)
Hoe ze verder zijn, geen idee, zitten er pas per 1 december bij en hebben ze gelukkig nog niet nodig gehad.

Maar even ontopic, wij zaten in de kou vanmorgen, dus de gasflessen vandaag weer gevuld met lpg.
Verder de camper weer even leeggehaald, want dan gaan ze woensdag in de garage weer verder met onze camper. Moet nog wat aan gebeuren, onder andere de handremkabel weer plaatsen, die was gebroken. En dan kan de APK ook gedaan worden.
Verder hebben ze afgelopen week al een hoop gedaan, remschijven vervangen, waterpomp lekte, dus een nieuwe, distributie riem etc vervangen, airco nagekeken, grote beurt, etc etc
Zal een flinke rekening worden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Ach ik heb echt wel mijn huiswerk gedaan wat betreft de verschillende verzekeringen hoor, ben gekke Henkie niet. Niemand kon mij iets vertellen over de schade afhandeling bij Safetrip, volgens mij heb ik jullie hier ook wel eens om gevraagd. Dat telt voor mij ook mee. Na wat offertes naast elkaar te hebben gelegd en afgewogen ben ik toch weer bij de NKC uitgekomen. Wie weet wordt dat in de toekomst weer eens wat anders wie weet.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Campi
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 06 mar 2019, 19:30
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Campi »

Vrijdag de camper uit de stalling gehaald. Nadat we hem gekocht hadden hebben we hem eigenlijk direct naar de stalling gebracht ivm slechte weer.
Dit weekend dus schoonmaken en inrichten van de camper. Volgend weekend willen we gaan testen :D

Bij de sloop een gordel gehaald. Tenminste het inklik deel. Onze camper is een driezitter en blijkbaar mocht men in 1986 als middelste bijrijder gerust door de voorruit :lol3: Ofwel geen gordelplicht. Maar omdat we ons hondje mee willen nemen toch maar een gordel aangebracht. Dan kan het harnasje er in geklikt worden en mevrouw kan veilig mee :thumbup:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

Coax kabeltje weggewerkt zodat ik die nieuwe antenne nu via mijn antennepaneel kan aansluiten.
IMG_20190413_151332.jpg
IMG_20190413_151332.jpg (119.34 KiB) 472 keer bekeken
Antenne bestaat uit;:
- https://www.wimo.com/wire-antennas-acce ... html#11370 (MTFT Magnetic Balun) https://www.wimo.com/masts-glass-fiber_e.html#18333.10 (fiber mast)
+ een draad van 12 meter , tijdens uitschuiven draai ik die rond de mast van 10 meter hoogte

Van 10 m tot 20 m vswr max 1:2
Van 30 m tot 160m via mijn chinese antennetuner :shock:
Geen echt superantenne maar ik ben er tevreden over.

Edit: die verdomde spellingscontrole...
Laatst gewijzigd door Atoz op zo 14 apr 2019, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Vanmorgen de campert uit de stalling gehaald :-B .
Nu een olie en filters wissel gedaan.

Zo maar eens kijken of de chassisverlenging die ik samen met een maat gemaakt heb ook daadwerkelijk past :wink: .
Nu eerst een bakkie leut :thumbup:
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door intrudy »

Bumpers gespoten. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
zo 07 apr 2019, 22:27
Wel bedankt, maar ik kan ze vast wel krijgen ergens. Mogelijkerwijs heb ik ze zelfs nog ergens in een kast liggen, want ik heb de AB van de omvormer ook zo'n connector opgezet. Vanzelfsprekend in twee keer. :oops: Eerst op de kop en pas de tweede keer goed. :-B

Dit ging dus over de RJ12 stekkers. Ik wist eigenlijk zeker dat ik ze zou moeten hebben. Alweer word ik geconfronteerd met een enorme vergeetachtigheid.
Ik dacht dus dat ik de spullen in de garage thuis had liggen. Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat ik de AB van die omvormer in Spanje heb geplaatst. Dus heb ik mijn hele garage op de kop gezet en slechts 2 slechte modulairtangen gevonden. de juiste (daar zit dan een soort hulsje bij) nou, dat hulsje was dus kapot.
Dus een nieuwe tang en een zakje connectoren besteld. Zo, dat was weer 25 eurotjes. :(
Nu is alles klaar.

Vandaag de vloerbedekking weer op de plaats en de (gewassen) stoelhoezen gemonteerd.
Doe ik een kastje open en wat ligt daar? Twee modulairtangen met RJ45 en RJ12 stekkers. :bang:
Ik heb, afgelopen December, in Spanje twee set gekocht. 1 voor thuis en 1 voor in de camper. En ja hoor, in de gereedschapkist van de camper lag de andere tang met nog 22 connectoren.

En zo zie je maar. Ik wist wel, of herinnerde mij, dat ik eerst een connector verkeerd gemonteerd had en er dus 2 gebruikt heb. Maar niet dat ik dus tangen etc had gekocht. :bang: :bang: :bang: :bang:

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie