Problemen met Ford motor 2.2TDCi
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
het exacte waarom zal ford zelf toch wel weten, gewoon vragen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Vermoedelijk heeft het met de haalbaarheid van euro 5 te maken.Ruud-572 schreef: ↑wo 06 mar 2019, 20:42Mijn vraag is waarom je een bestaande motor ineens met een andere versnellingsbak uit zou willen voeren. En al helemaal in dit specifieke geval, waar ongetwijfeld intern bij Ford de beperkingen van deze motor bekend waren. Vandaar mijn aanname dat de 6-bak wel specifiek bij de opvolger (euro 5) zou horen...
Weet iemand hoe het echt zit?
Er moet onder bepaalde rij omstandigheden voldaan worden aan een bepaalde uitstoot.
Door meer versnellingen en daardoor andere overbrengingen te kiezen is het verbruik of motor afstelling waarschijnlijk beter te kiezen om aan de euro 5 norm te voldoen.
Groeten Peter
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Ford zal zat redenen hebben waaronder misschien ook marketing technische. Maar denk je echt dat de mensen bij Ford rondlopen met de gedachte achter die motor kunnen we de zesbak niet hangen want dat is een probleem motor?
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Ook wij hebben een Ford 2.2 TDCI met een 6 bak, schijnt meer voor te komen is al een keer vervangen, was leverbaar uit voorraad.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
De 130pk versie van de 2.2tdci heeft een 5-bak en de 140pk versie heeft een 6-bak. Onze Big Nugget 130pk had ook een 5-bak.Ruud-572 schreef: ↑ma 04 mar 2019, 19:54Ik kan er nauwelijks informatie over vinden, maar ik nam aan dat de euro 4 motor altijd met een 5-bak uitgerust was, en de euro 5 motor met 6-bak. Waarom zou je als fabrikant ook twee verschillende bakken leveren voor één en dezelfde motor? En zeker in het licht bezien van de ‘beperkingen’ met de euro 4 motor, zou je geen 6e versnelling als soort overdrive verwachten.
Kan iemand hier misschien duidelijkheid over verschaffen?
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
- LMC591A28JTD
- Berichten: 939
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Wij hadden eerst een 2.2 TDCi van 2008 met 5 bak en 130 PK en nu een 2.2 TDCi met 6 bak en 140 pk van 2011 (Deze is in mei 2011 geproduceerd, dus geen 'probleemmotor' meer).
Nog steeds geen enkel probleem, ook niet met de vorige camper, zoals ik gehoord heb.
Overigens 'leeft dit topic weer na een jaar stilstand. Ik lees dat er sindsdien geen enkele probleemmotor meer is bijgekomen op dit forum en word dus bevestigd in mijn aanname, dat de motoren uit die foute serie inmiddels wel allemaal aan het daglicht gekomen zullen zijn.
Er zijn nu weer flink wat pagina's toegevoegd aan het topic 'probleemmotor' zonder dat er in werkelijkheid ook maar één nieuw geval is opgevoerd.
Hiermee is het probleem van de probleemmotor weer goed op de kaart gezet. Ik had het al elders geschreven: van de tienduizenden, misschien wel honderdduizenden motoren zijn er een paar honderd defect gebleken, het merendeel rijdt gewoon nog probleemloos rond. De motor is een stille geweldige, krachtige motor met inderdaad een beperkt aantal schadegevallen tot 2010.
Nog steeds geen enkel probleem, ook niet met de vorige camper, zoals ik gehoord heb.
Overigens 'leeft dit topic weer na een jaar stilstand. Ik lees dat er sindsdien geen enkele probleemmotor meer is bijgekomen op dit forum en word dus bevestigd in mijn aanname, dat de motoren uit die foute serie inmiddels wel allemaal aan het daglicht gekomen zullen zijn.
Er zijn nu weer flink wat pagina's toegevoegd aan het topic 'probleemmotor' zonder dat er in werkelijkheid ook maar één nieuw geval is opgevoerd.
Hiermee is het probleem van de probleemmotor weer goed op de kaart gezet. Ik had het al elders geschreven: van de tienduizenden, misschien wel honderdduizenden motoren zijn er een paar honderd defect gebleken, het merendeel rijdt gewoon nog probleemloos rond. De motor is een stille geweldige, krachtige motor met inderdaad een beperkt aantal schadegevallen tot 2010.
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op za 16 mar 2019, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Die van mij is ook nog heel! Ik heb er verder niet naar gezocht of zo, maar ik hoor niks dus zal het hele probleem wel uit de wereld zijn
Nou ja...... ik ken persoonlijk wel iemand die voor de tweede keer gedupeerd is (na 1e keer revisie bij/door Ford). Maar dat zal wel een uitzondering zijn. Toch???
Nou ja...... ik ken persoonlijk wel iemand die voor de tweede keer gedupeerd is (na 1e keer revisie bij/door Ford). Maar dat zal wel een uitzondering zijn. Toch???
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Lijkt wel of het probleem in Frankrijk onbekend is ,zie veel Fransen met Trigano en meestal Ford.
Ik heb met 155 pk motor ,prima tot dusver (72000 km) zuinig en stil.
Nieuwe zijn 170 pk en de laatste zelfs 175 pk.
Ron
Ik heb met 155 pk motor ,prima tot dusver (72000 km) zuinig en stil.
Nieuwe zijn 170 pk en de laatste zelfs 175 pk.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Trigano heeft een paar merken (Challenger/Chausson) waarbij je de keus hebt uit een Ducato of Transit als basisvoertuig.
- Marco Polo
- Berichten: 27475
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Paar creatieve zoektermen en je komt ze ook in Frankrijk tegen
http://lesindignesdeford.e-monsite.com/ ... ansit.html
Voor zover mijn Frans reikt in ieder geval
(En dit is niet de enige link die ik zo uit mijn mouw zou kunnen schudden).
http://lesindignesdeford.e-monsite.com/ ... ansit.html
Voor zover mijn Frans reikt in ieder geval
(En dit is niet de enige link die ik zo uit mijn mouw zou kunnen schudden).
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Het viel mij op dat Fransen en Spanjaarden met Chausson,Challenger ,Benimar vaak voor Ford kiezen.
Misschien de prijs ? 175 pk Ford en 130 pk Fiat ,is er veel verschil in prijs ?
Trigano en Hymer samen marktleiders ,zeker nu Adria ook Trigano is .
Ron
Misschien de prijs ? 175 pk Ford en 130 pk Fiat ,is er veel verschil in prijs ?
Trigano en Hymer samen marktleiders ,zeker nu Adria ook Trigano is .
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Goede avond,
vanuit het koude Frankrijk even een berichtje t.a.v. mijn motor.
Heb er nu zo'n 3500 kilometer mee gereden en tot nu toe motorisch geen moeilijkheden gehad, hij loopt, rent, kucht en snelt, dat het een lieve lust is, heuvel op en af, rotonde rechts en links.
Hij trekt goed, accelereert vooral in de derde versnelling sterk en doet alles, wat hij behoort te doen, alleen de zesde versnelling heb ik de laatste weken bijna niet gebruikt, omdat de snelheid te laag is voor deze versnelling, alleen in België op de snelweg heb ik die ingeschakeld gehad.
Het verbruik is bijna gelijk aan mijn oude Peugeot J-5 ... n.l. 1 op 10, terwijl hij in de boeken wat zuiniger zou moeten zijn, maar dat komt waarschijnlijk, omdat ik hem op toeren houd, ... rond de +/-2000 toeren schakel ik pas verder, terwijl de groene opschakel pijl voor het "verstandig" rijden al tussen de 1200 en 1500 toeren oplicht.
Zo dat was het vanuit hier, ik hoop dat het wat warmer wordt, mijn dieselkachel verbruikt nu meer, dan mijn Ford 2.2 TDCi 140 Pk. motor en dat is niet de bedoeling.
Oh ja, af en toe krijgt mijn dieseltank een weinig tweetakt olie, zodat de verstuivers beter gesmeerd worden, .. misschien helpt het om zuigerdoorslag te voorkomen, dit op advies van een monteur bij de Jumbo in Emmen, een roetfilter heb ik niet, dus dat kan dan ook niet verstoppen.
Prettig weekend verder,
groetjes
Pierre
vanuit het koude Frankrijk even een berichtje t.a.v. mijn motor.
Heb er nu zo'n 3500 kilometer mee gereden en tot nu toe motorisch geen moeilijkheden gehad, hij loopt, rent, kucht en snelt, dat het een lieve lust is, heuvel op en af, rotonde rechts en links.
Hij trekt goed, accelereert vooral in de derde versnelling sterk en doet alles, wat hij behoort te doen, alleen de zesde versnelling heb ik de laatste weken bijna niet gebruikt, omdat de snelheid te laag is voor deze versnelling, alleen in België op de snelweg heb ik die ingeschakeld gehad.
Het verbruik is bijna gelijk aan mijn oude Peugeot J-5 ... n.l. 1 op 10, terwijl hij in de boeken wat zuiniger zou moeten zijn, maar dat komt waarschijnlijk, omdat ik hem op toeren houd, ... rond de +/-2000 toeren schakel ik pas verder, terwijl de groene opschakel pijl voor het "verstandig" rijden al tussen de 1200 en 1500 toeren oplicht.
Zo dat was het vanuit hier, ik hoop dat het wat warmer wordt, mijn dieselkachel verbruikt nu meer, dan mijn Ford 2.2 TDCi 140 Pk. motor en dat is niet de bedoeling.
Oh ja, af en toe krijgt mijn dieseltank een weinig tweetakt olie, zodat de verstuivers beter gesmeerd worden, .. misschien helpt het om zuigerdoorslag te voorkomen, dit op advies van een monteur bij de Jumbo in Emmen, een roetfilter heb ik niet, dus dat kan dan ook niet verstoppen.
Prettig weekend verder,
groetjes
Pierre
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Goh, bij de Jumbo hebben ze ook overal verstand van
Een fijne vakantie gewenst.
Een fijne vakantie gewenst.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
De Big Nugget XL heeft dezelfde motor met een 6-bak. Ik rijd altijd tussen de 2200 en 2500 toeren. Gebruik de 6 dus zelden. Zo nu en dan een half uur op 3000 toeren. Om het half jaar een flesje ‘dieseltreatment’ in de tank i.p.v superdiesel met extra toevoegingen. Kent geen ‘winterrust’.
Heeft wel een software update gehad. Nu 137000 probleemloze kms. Verbruik ong. 8.8l/100km.
Heeft wel een software update gehad. Nu 137000 probleemloze kms. Verbruik ong. 8.8l/100km.