Nieuwe camper en de schotel er maar af?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jievie
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:13

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door jievie »

Cee Pee schreef:Dat zit er met iets anders zo weer bij.
Uiteraard, maar liever 10kg aan eten en drank, dan iets waar ik niets mee ben
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door Arie55 »

Met een ontvanger kan je prima naar BVN kijken. Zonder abo (hotbird 13gr oost), de uitzendingen komen in tijd verschoven. Bij mij zit de schotel er ook vanaf aankoop op en ik gebruik dat ding alleen om het journaal en de daarop volgend Europees weerbericht te zien. Daarna gaat die uit. Mijn beweeg redenen om geen abo af te sluiten is dat ik die bagger het niet waard vind om daar geld aan te besteden. En het journaal is ook twijfelachtig. Het is meestal kommer en kwel wat er voorgeschoteld wordt.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Dennis_
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 16 apr 2007, 18:54
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door Dennis_ »

Ik zou ook nooit een schotel gaan kopen.
Maar ja... hij zit er nu toch op natuurlijk.

Dus gisteren aan de slag gegaan. Had zo'n goedkoop FTA ontvangertje gekocht. Maar kreeg geen lock op een satelliet.

Gezocht en gezocht, maar geen oplossing.

Vanochtend zo'n satfinder app op mijn telefoon gezet, blijkt dat de positie van de satellieten pal achter de gevel van mijn huis is.
Ja... dan vindt ie niets. Dus volgende week tijdens onze eerste trip nog maar eens proberen.
Lukt het dan nog niet, dan gaat ie er alsnog vanaf. ;-)
Dennis van Orsouw

Voorheen: Dethleffs i5252 Comfort 1998 | Hymer B564 J5 1991 | Frankia I620DL 1998 | Rapido 9097F 2007
Nu: Rapido 696F Premium 2018

Op ons Youtube kanaal vindt je allerlei leuke camperfilms. Check https://youtube.com/oppadmetdennisennancy
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door ChristiaanvB »

Voor wie een Chromecast wil gebruiken ZONDER wifi, maar wel vanaf een telefoon via mobiele data (3g 4g) wil streamen:

Je hebt voor deze setup even twee telefoons nodig (bijvoorbeeld een reserve of van je partner etc.). Zorg dat op beide telefoons de app Google Home staat.

1. Stel je telefoon in als Hotspot
2. Log met de tweede telefoon in op deze hotspot
3. Start de Chromecast (mocht deze nog niet aan staan)
4. Stel op de tweede telefoon via de app Home de Chromecast in (koppel de Chromecast dus aan de Hotspot)
5. Klaar!

Telkens wanneer je nu je telefoon als Hotspot instelt, kun je verbinding maken met Chromecast en casten met gebruik van je mobiele netwerk. Ook als de tweede telefoon niet meer in de buurt is of niet meer aan staat.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
janhahne
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 21:24

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door janhahne »

Ik heb deze dagen een nieuwe sitecom wlx 2100 gekregen en geprobeerd. De installatie stelde niet zoveel voor, met 10 min geregeld. Hij werkt thuis prima, hemelsbreed zonder obstakels wel 100 meter bereik. Kan hem aanbevelen voor diegene die op de camping het voetbal niet missen wil,( of een soap serie).
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door veetee »

Arie55 schreef:
zo 31 mar 2019, 15:39
Het is meestal kommer en kwel wat er voorgeschoteld wordt.
Humor! :lol3:
jet55
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:06

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door jet55 »

Onze vorige camper had ( eindelijk) een automatische schotel.
Veel kijken deden we niet ( CD abb)
Op onze nieuwe camper geen schotel en geen tv.
Wel een minibeamer gekocht en een verduisterings gordijn
Beeld is net zo groot als thuis. :cheers:
Netflix werkt geweldig.
En we kijken wat we willen
Jet
Gebruikersavatar
autostarsjak
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 25 jun 2017, 10:30

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door autostarsjak »

Arie schreef :
Met een ontvanger kan je prima naar BVN kijken. Zonder abo (hotbird 13gr oost), de uitzendingen komen in tijd verschoven. Bij mij zit de schotel er ook vanaf aankoop op en ik gebruik dat ding alleen om het journaal en de daarop volgend Europees weerbericht te zien. Daarna gaat die uit. Mijn beweeg redenen om geen abo af te sluiten is dat ik die bagger het niet waard vind om daar geld aan te besteden. En het journaal is ook twijfelachtig. Het is meestal kommer en kwel wat er voorgeschoteld wordt.

Wij doe hetzelfde ... alleen FTA kanalen om het journaal en het weerbericht te kijken. ( als we het niet vergeten)
Daarnaast wil ik de F1 en de moto gp graag zien, maar dat kan allemaal op de FTA kanalen.
Als ik graag een film kijk hebben we een usb stick.
Maar om eerlijk te zijn.. we gaan niet met de camper weg om tv te kijken en overwinderen doen we niet.
Mvg,
Ook deze tijd zal eenmaal de goede oude tijd heten ...
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Nieuwe camper en de schotel er maar af?



Bericht door Arie55 »

ik vond het "als we het niet vergeten" zo leuk! Dat komt bij mij ook nogal eens voor. En waar het eigenlijk om te doen is, het europeese weerbericht. Dagen lang er niet eens opkomen om de tv aan te zetten. En dan ook nog eens vroeg naar bed willen (half 10 is geen uitzondering).
Oh, oh, wat word ik gestraft; geen tv, vroeg naar bed, vermoeid van het niks doen, steeds een andere tuin, even (gelaten) kijken naar de lucht wat voor weer het wordt...
De keerzijde van deze medaille staat het forum vol mee, zucht.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie