Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Hallo,
Nu een reactie met een andere insteek. Stapelbed en alkoof is een niet een veel voorkomende combi. Overweeg een opwaardering van de technische totaal massa (is niet goedkoop). Zoek op internet naar opwaardering camper. Ik mag geen bedrijven aanbevelen op deze site maar mijn handen typen heel vreemd wdt services. Ik weet niet waarom.
Groet,
Erwin
Nu een reactie met een andere insteek. Stapelbed en alkoof is een niet een veel voorkomende combi. Overweeg een opwaardering van de technische totaal massa (is niet goedkoop). Zoek op internet naar opwaardering camper. Ik mag geen bedrijven aanbevelen op deze site maar mijn handen typen heel vreemd wdt services. Ik weet niet waarom.
Groet,
Erwin
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Inderdaad wegen en optellen! Dan kom je erachter dat het worstelen is om onder het maximaal toegestane te blijven! Niet alleen voor jou maar voor alle camperraars die onder de 3500kg moeten blijven! Reken jezelf niet rijk (bedoel lichter dan) het val altijd tegen wat het werkelijke gewicht is. Bedenk ook van te voren wat het risico is dat je neemt als je over het Max toegestane gaat! Alleen jij bent verantwoordelijk en zal de eventuele rekening moeten betalen.
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
zelfs met max 3100kg lukt het .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Andere overweging: C1 rijbewijs halen en een zwaardere camper nemen met meer laadvermogen. Ik was het geneuzel met de kilootjes zat (ook al zijn we met zijn tweeën) en heb voor die route gekozen. Zitten ook haken en ogen aan natuurlijk.
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Wij hebben ook 2 kinderen en inmiddels 16 jaar met de camper met kinderen onderweg. Het is voor ons goed te doen wanneer de camper nog 750 kg laadvermogen over heeft, dan kunnen naast stoelen, tafel etc,ook de fietsen voor alle 4 mee. Toen ze klein waren hadden we meer spullen mee, maar de kinderen zelf ook lichter, nu is dat andersom. Met die 750 kg is het voor alle jaren goed gegaan.Daarbij kiezen we er wel voor om niet in de camper te douchen, dat kost met 4 man veel water en elke liter is ook gewicht. Voor de fietsen hebben we lichte mountainbikes, scheelt gewicht en kunnen makkelijk uit elkaar en in de garage.
Eigen gewicht zit vooral in de lengte en breedte van de opbouw, een camper met een lengte van 6 meter is wel te vinden als alkoof model onder de 2750 kg eigen gewicht, een 7 meter gaat rijklaar al snel naar de 2900-3000 kg. En dan gaat het niet lukken om onder de 3500 kg te blijven, is mijn ervaring.
Ik doe zaken met een Zwitserse firma, en rijd regelmatig met de camper die kant op. Neem van mij aan dat in Zwitserland en Oostenrijk de kans om gecontroleerd te worden op gewicht een stuk groter is dan hier.
Gezien de gewichten die je aangaf, ik denk dat 3300 kg max te weinig laadvermogen geeft. Met dezelfde camper op 3500 kg heb je wel een goed bruikbaar laadvermogen voor jou gezin.
Eigen gewicht zit vooral in de lengte en breedte van de opbouw, een camper met een lengte van 6 meter is wel te vinden als alkoof model onder de 2750 kg eigen gewicht, een 7 meter gaat rijklaar al snel naar de 2900-3000 kg. En dan gaat het niet lukken om onder de 3500 kg te blijven, is mijn ervaring.
Ik doe zaken met een Zwitserse firma, en rijd regelmatig met de camper die kant op. Neem van mij aan dat in Zwitserland en Oostenrijk de kans om gecontroleerd te worden op gewicht een stuk groter is dan hier.
Gezien de gewichten die je aangaf, ik denk dat 3300 kg max te weinig laadvermogen geeft. Met dezelfde camper op 3500 kg heb je wel een goed bruikbaar laadvermogen voor jou gezin.
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
het hoort erop te staan maar staat er niet altijd op.
het staat in ieder geval op het typegoedkeuringsplaatsje op het chassis. het betreft het gewicht dat het chassis volgens de fabrikant kan dragen/rijden.
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Wel word het in de tegenwoordige tijd steeds makkelijker lijkt mij,om iets aan het gewicht te doen,bv als je de gasflessen(lpg) weg laat,de kachel en boiler er uit ,een achter veerblad minder, en ook dat gewicht aan accu’s ,dan bespaar je best veel,....met als alternatief een webasto dieselkachel met warm water,.een diesel kookplaat,..een life po4 accu,....luchtvering,..dat tesamen weegt veel minder,ik ben alvast begonnen,met de stel poten ( nooit gebruikt),en de Luchtvering , elektriciteit kabel heb ik al jaren niet,ben benieuwd waar ik uit kom?
Hans
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
ik denk dat het hele gezin op dieet meer gewicht bespaart. van het geld dat je dan bespaart aan eten koop je gewoon een camper met een lagere lege en hogere maximum massa
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 29 mar 2019, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
En ik denk Peter dat dit een persoonlijke gedachte is ?er rijden immers meer Campers met 2 personen dan een heel gezin,en eten hoef je niet mee te nemen,is overal te koop ,een gezinscamper is nooit onder de 3500 kg, en maar voor enkele jaren,dan gaan ze meestal niet meer mee? P.S mijn vrouw en ik,samen wegen nog geen150 kg ,maar dat is ook persoonlijk
Hans
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Alles eruit en terug naar paard en wagenhathi schreef: ↑vr 29 mar 2019, 13:56Wel word het in de tegenwoordige tijd steeds makkelijker lijkt mij,om iets aan het gewicht te doen,bv als je de gasflessen(lpg) weg laat,de kachel en boiler er uit ,een achter veerblad minder, en ook dat gewicht aan accu’s ,dan bespaar je best veel,....met als alternatief een webasto dieselkachel met warm water,.een diesel kookplaat,..een life po4 accu,....luchtvering,..dat tesamen weegt veel minder,ik ben alvast begonnen,met de stel poten ( nooit gebruikt),en de Luchtvering , elektriciteit kabel heb ik al jaren niet,ben benieuwd waar ik uit kom?
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Heeft weinig met gewicht ( besparing) en laadvermogen te maken Henk ,maar meer met zwart wit denken?
Hans
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Het kan natuurlijk niet zijn dat je voor 4 personen een camper zou kopen op slechts 3300kg !
Dan laat je om te beginnen 200kg liggen.
Er is ook een evolutie.
Oudere campers zijn meestal lichter als de nieuwere. Soms zelfs een paar 100kg.
Dat komt door allerlei zaken die ondertussen standaard werden op de moderne voertuigen.
Airbag’s, roetfilters, stevigere kreukelzones, grotere banden, airco, grotere dynamo en accu’s, extra geluidsisolatie enz
Groeten Kampo
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Voor het geld van die investering kun je je C rijbewijs halen en dan houd je nog geld over.hathi schreef: ↑vr 29 mar 2019, 13:56Wel word het in de tegenwoordige tijd steeds makkelijker lijkt mij,om iets aan het gewicht te doen,bv als je de gasflessen(lpg) weg laat,de kachel en boiler er uit ,een achter veerblad minder, en ook dat gewicht aan accu’s ,dan bespaar je best veel,....met als alternatief een webasto dieselkachel met warm water,.een diesel kookplaat,..een life po4 accu,....luchtvering,..dat tesamen weegt veel minder,ik ben alvast begonnen,met de stel poten ( nooit gebruikt),en de Luchtvering , elektriciteit kabel heb ik al jaren niet,ben benieuwd waar ik uit kom?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Re: Advies gevraagd met betrekking tot laadvermogen
Gino dat is ook weer persoonlijk,ik heb het weg gedaan
Hans