Lucampers radio met navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gigi-Loma
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2019, 10:30

Lucampers radio met navigatie



Bericht door Gigi-Loma »

We hebben eind 2018 een Adria Matrixx camper gekocht uit 2017 bij een garage.
Ons werd verteld dat het gps kaartje nog gekocht moest worden. Zat er niet bij.

Beetje naief mss maar geloofd wat ze daarover vertelden 😘
Eenmaal thuis bleek de radio/navigatie van Lu campers uit Frankrijk te zijn. Past geen ander kaartje in als van Lu campers.
Op van allerlei manieren in het Engels geschreven of we een kaartje konden kopen. Geen reactie.
Uiteindelijk een Franstalige collega laten bellen en we moesten nogmaals mailen IN het Frans.
Na een aantal weken viel een envelop in de bus met een klein gps kaartje.

Maar deze doet het niet in de radio, komt geen beeld. Via adapter in de laptop geprobeerd maar ook niks. Weer gemaild in het Frans dat het kaartje niet werkt. Maar geen reactie meer.

Ook verspringt de radio bij iedere hobbel op de weg naar een andere frequentie. En wat nog veel vervelender is, is dat het geluid opeens naar max omhoog gaat. Dit gebeurd om de zoveel minuten. Het enige wat baat is de radio uit.
Conclusie: we zijn bijna zover dat we de radio eruit gooien. Wie weet de oplossing?
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door javanes »

Ik neem aan dat LU camperbouwer zelf geen radio's fabriceert.
Dus zal het er eentje van een toeleverancier zijn. Probeer eens uit te zoeken welk merk en typenummer.
Dan kom je misschien wat verder.
En gezien de mankementen is de oplossing in de laatste zin misschien wel de beste. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door 't Busje »

Wat is een GPS-kaartje? Nooit van gehoord.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door EasyBee »

Eind 2018 gekochte camper. Gewoon terug naar die leverancier/garage en een werkende oplossing laten leveren.
Dat noemen we garantie op een werkend product.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door Camperic »

't Busje schreef:
wo 27 mar 2019, 17:27
Wat is een GPS-kaartje? Nooit van gehoord.
Ik ook niet :think:
Denk dat het kaart(update) is, maar zo te lezen is er meer mis met het apparaat waardoor het niet werkt.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door 't Busje »

Kijk eens hier: http://www.lucampers.com/index.html . Een heerlijke rommelige website van een soort Franse De Wit Schijndel met eigen merk producten.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door de Jonckheer »

Ik snap het niet helemaal. Je hebt een camper gekocht met garantie, daar valt de radio ook onder. Waarom ga je dan zoveel moeite doen terwijl je recht hebt op een goed werkende radio? Laat de verkoper dat even lekker oplossen!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door seth_space »

Ik denk dat de pagina van Busje (vetaald via chrome) best handig kan zijn. Voor windows en mac ( hier het windows deel:
Sluit uw GPS eenvoudig aan op uw computer via de meegeleverde USB-kabel, een venster verschijnt op het scherm van uw computer.
Klik op de LucampersExpress-software.
De software controleert of je een GPS Lucampers CC735 hebt, zodra de verificatie is voltooid, heb je het menu om je GPS automatisch bij te werken.
Eerste ding om te doen, installeer LucampersExpress-software op uw GPS

Bedankt voor het kijken naar de video om de installatie en bediening te begrijpen.

Alleen voor Windows-computers.
2e ding om te doen Installeer de Fast-software op uw computer
Logicel rapid launch is een software die op het bureaublad van uw computer moet worden geplaatst.
Hiermee kunt u op uw computer zoeken naar uw GPS.
Om deze software te gebruiken, moeten uw gps LucampersExpress-software hebben.

Bedankt voor het kijken naar de video om de installatie en bediening te begrijpen.

Alleen voor Windows-computers.
LucampersExpress Software 514
Quick start LucampersExpress om op de desktop van uw Win
http://www.lucampers.com/ordinateur-windows.html
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gigi-Loma
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2019, 10:30

Re: Lucampers radio met navigatie



Bericht door Gigi-Loma »

Contact met de garage levert niks op. Er wordt gezegd, we hebben ‘m zo binnen gekregen. Daar kom ik niet verder. De radio is ingebouwd, is geen los scherm.
Met de genoemde site hebben we contact gehad. Van Lucampers. Dit is in Frankrijk en is de leverancier van het micro sd kaartje én de radio. Spreekt alleen Frans en reageert niet op mail. Bellen moet ik steeds een collega laten doen, mijn Frans is niet goed genoeg. Maar daar komen we ook niet verder ☹️
Bedankt voor de reacties, ik waardeer het mee denken 👍
Gigi-Loma
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2019, 10:30

Re: Lu campers radio met navigatie



Bericht door Gigi-Loma »

Camperic schreef:
wo 27 mar 2019, 17:49
't Busje schreef:
wo 27 mar 2019, 17:27
Wat is een GPS-kaartje? Nooit van gehoord.
Ik ook niet :think:
Denk dat het kaart(update) is, maar zo te lezen is er meer mis met het apparaat waardoor het niet werkt.
Een micro sd kaart. Die kun je linksboven in de radio stoppen.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Lucampers radio met navigatie



Bericht door kampo »

Is het niet een beetje naïef om te veronderstellen dat alles meteen, overal en vanzelf in het Nederlands of Engels zal worden beantwoord?
Ze werken zonder tussenpersonen wat dus ook nadelen heeft als je zelf onvoldoende Frans kent om rechtstreeks te communiceren.
Wees je ervan bewust dat je in grote delen van Nederland ook niet met Frans terecht kunt.

Gewoon even tot daar rijden, volgens hun website geven ze daar prima service tijdens de openingsuren.
Een andere met hun te bespreken optie is het probleemtoestel voor nazicht of update in te sturen.

Bovendien geef je geen toestel versie of typenummer op van het toestel. Je diagnose is niet echt voldoende als omschrijving van het probleem.
Wat de afspraken zijn die je met de verkoper gemaakt hebt weten we niet.

Succes !
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Lucampers radio met navigatie



Bericht door de Jonckheer »

Gigi-Loma schreef:
do 28 mar 2019, 7:12
Contact met de garage levert niks op. Er wordt gezegd, we hebben ‘m zo binnen gekregen. Daar kom ik niet verder. De radio is ingebouwd, is geen los scherm.
Met de genoemde site hebben we contact gehad. Van Lucampers. Dit is in Frankrijk en is de leverancier van het micro sd kaartje én de radio. Spreekt alleen Frans en reageert niet op mail. Bellen moet ik steeds een collega laten doen, mijn Frans is niet goed genoeg. Maar daar komen we ook niet verder ☹️
Bedankt voor de reacties, ik waardeer het mee denken 👍
Een heel slechte garage dus met geen idee van service en garantie. Wat een belachelijke reactie alsof het er iets toe doet hoe hij daar is binnengekomen. Dat is hun probleem en niet het jouwe. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Dan die maar eens contacten? In ieder geval een aangetekend schrijven sturen waarin je stelt dat de radio onder garantie in orde moet worden gemaakt.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Lucampers radio met navigatie



Bericht door 't Busje »

Met de minimale informatie die TS geeft, komen we niet verder. Speelt dit in Nederland of in België? Is de "garage" een gewoon autobedrijf of een camperbedrijf en waar is die "garage" gevestigd? Merk- en typeaanduiding is al gevraagd, maar niet beantwoord.
Gezien de plotselinge en onverwachte verschijnselen die onderweg optreden, zou ik haast aan slechte contacten van de aansluiting denken, waardoor er telkens een reset gegeven wordt.
Als TS nu een SD-kaartje met de navigatie-programmatuur (GPS kaartje) heeft ontvangen, moet het toch een kwestie van installeren zijn. Op de website waarvan ik eerder een link gegeven heb, staan links naar gebruiksaanwijzingen. Logiciel is programma en ordinateur is computer.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lucampers radio met navigatie



Bericht door seth_space »

Open de link in Chrome en de pagina wordt automatisch vertaald. Daar moet uit te komen zijn. Zie eerdere post met vertaling.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie