Eerst en vooral dank aan iedereen die me hielp het diodeblok (topic: viewtopic.php?f=3&t=8467169) in onze camper te herkennen en te vervangen.
De beide accu's laden nu prima op. Er is een duidelijk merkbaar verschil.
Tevens ook de koelkast correct aangesloten. Stond continu op 12V HH en SA. Nu op dynamo. Helaas ook mijn ontsteker. Wel inmiddels uitgevogeld hoe het op te lossen (handleiding koelkast).
En dan nu de vervanging van het elektroblok.
Inmiddels al veel bestudeerd, ook op dit forum, dus ik zit al een eind in de goede richting.
Toch dit onderwerp voor een aantal onzekerheden (vooral die van mezelf) weg te werken.
Graag jullie hulp, adviezen en tips en trucs.
Alvast bedankt.
Huidige situatie:
- Bord Control Center en Charger van Cramer
- BCC deed ineens vreemd (knopjes werkten niet of verkeerd)
- Hele handel doorgemeten (Alles ok, behalve charger: zie foto)
- Besloten te vervangen door Schaudt EBL 208S
- SA: 100ah
- HH: 90ah
Eerste vraagje.
Op de foto's het batteriestützpunkt.
Ik neem aan dat de aansluitpunten 3, 4 en 5 (op schema) verbonden worden door de metalen u-vormpjes die op de foto van het verbindingsstuk zelf op de plaatsen 1, 2, 3 en 4 en 5 zitten?
En alle minussen van de verbruikers worden daarop aangesloten?
En de aarding gaat in nr 5?
Straks meer... mijn vrouw is daar met het eten...