zonnepaneel/accu vraagjes

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: zonnepaneel/accu vraagjes



Bericht door veetee »

Borinoco schreef:
zo 17 mar 2019, 14:13
We gaan deze zomer weer terug naar Noorwegen en verblijven dan ook een tijd in het Noorden ervan en daar schijnt de zon minder te schijnen en dus leek mij die extra accu capaciteit en extra groot paneel geen overbodige luxe omdat wij eigenlijk in Noorwegen altijd vrij staan.
:?: Hoe noordelijker, hoe langer de dag. Noordelijk van Bergen gaat de zon nauwelijks onder in de zomer, ik heb er in juni om 2 uur ‘s nachts nog gewoon een boek kunnen lezen...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zonnepaneel/accu vraagjes



Bericht door Kroppie »

maar een zonpaneel opbrengst is erg afhankelijk van de stand van de zon t.o.v. het paneel en daar de zon daar veel lager staat is er ondanks meer uren toch minder opbrengst.

een zonnepaneel leest geen lettertjes, dat heeft zonlicht nodig voor een beetje opbrengst.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: zonnepaneel/accu vraagjes



Bericht door veetee »

Klopt, maar daar had jij toch een oplossing voor? :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: zonnepaneel/accu vraagjes



Bericht door Kroppie »

ik had hem alleen doorgegeven , bedacht had een ander het.

ere wie ere toekomt

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie