betaalde versie Parc4Night of Campercontact?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

betaalde versie Parc4Night of Campercontact?



Bericht door Bob Diesel »

wiilen 1 van de 2 op de gsm zetten

welke betaalde versie is de betere
park4night of de CC
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door appellover »

CC is wordt door Hollanders gebruikt en P4N door veel nationaliteiten en veel meer plekken ,maar ook plekken die ongeschikt zijn zoals parkeerplaats van supermarkt.Toch voorkeur voor p4n ,is veel uitgebreider.Begrijp er uit dat je de betaalde versie om off-line te gebruiken.Ik gebruik de gratis versie en zorg dat ik volgende dag weer verder kan ,maak paar schermfoto,s van cp zodat ik bij volgende cp zonder bereik ,” geen service” toch verder kan .Komt helaas nog wel eens voor in de “rimboe” in Spanje,Portugal ,geen bereik.
Groeten
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door FJM »

We hebben beide op de iPhone... maar eigenlijk gebruiken we alleen CC. Paar keer gehad dat P4N niet zo'n fijne plek aangaf.... dus is het vertrouwen bij mijn vrouw in P4N een beetje weg...
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door appellover »

Bij mijn vrouw hetzelfde ,als we weer eens op een “einde van de wereld “ weggetje rijden “ krijg ik “zeker weer p4n plek “ wat een rotweg. Je weet vaak niet of het wel te bereiken is met camper van 7,5 m of alleen met vw bus.
Gaat 95% goed maar ook wel eens helemaal mis ,moest een keer weggesleept worden ,koppelingsplaten verbrand.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door Bob Diesel »

Ik heb de CC poi op m,n TT
en zelfs nu krijg ik dat al te horen, zeker van die club :mrgreen:
zelf roep ik al jaren ,dat ik geen fan ben van CC en maak dan ook meer gebruik van
de POI van Peter( dehoekies) aan gevuld met eigen plekken

Denk dat ik dit idee , we dachte moeten we mischien :roll: dan ook maar weer niet doe
dus zonder de iets op de GSM v/d bij rijdster
gaat al jaren goed , maar staan open voor verbetering
en schijnbaar is de betaalde versie dat niet :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door rbisdom »

Ik heb vorig jaar voor het eerst van p4n gebruik gemaakt, kan dus geen uitgebreide recensie geven. Er zitten juweeltjes tussen, maar ook plekken die best te bereiken zijn met een 4x4! Ik hou hem er i.i.g. bij en vul ook deze aan met die van de Hoekies.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door seth_space »

CamperContact wordt overigens internationaal behoorlijk vaak gebruikt.
Is vooral sterk in camper plekken en ik meen dat bob een voorkeur heeft voor campings.
De hoekie app is ook alleen campings.
P4n in gratis versie is prima aanvulling al staan daar inderdaad erg veel onduidelijke plekken op.
Maar in sommige regio's, bijv zuid Noorwegen, heeft cc erg weinig en P4n veel.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door Bob Diesel »

Bob , maakt gebruik van zowel campings met de acsi -CC
CP , liefst niet langs veel gebruikte route,s , maar binnen door
en natuurlijk FP en andere plekken waar het mogelijk is om moi vrij te staan
de hoekies ,heeft geen app , maar poi voor je navigatie, en zeker meer CP als campings

Ik dacht miscchien heeft zo,n app een toevoeging ,voor de bijrijdster om tijdens te reis ff te chekken
of we een leuke plek gaan tegen komen, of als ik dat al gezien heb in m,n TT ,of dat het iets is
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door helex »

Er is sinds kort een nieuwe app. Campie. Ook ontwikkeld door een Nederlander. Nog niet compleet, niet offline, maar alles heeft zijn tijd nodig.
Wel duidelijke interface en ook koppeling met de navigatie.

Lex

Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door dieseltje+ »

P4n hier. Heel soms CC maar dan is de nood wel HEEL hoog. (tegen frustratie aan)
P4n heeft idd wel plekken wat niet geschikt is voor een camper. En dat word niet altijd even goed aangegeven. P4n is doorgaans wat avontuurlijker, vinden wij. Er zitten plekken bij, zo zeldzaam mooi. Die vind (ik) je niet op CC.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: betaalde versie Parc4Night of Campercontact?



Bericht door Karelkaywa »

Wij gebruiken beide. Kijken meestal eerst op CC, lezen de reviews (en proberen door de regels heen te lezen), dan even op route kijken om te zien waar we terecht komen. Ook de foto's helpen ons in het maken van de keuze. Overigens valt me op dat er wel heel vaak veel foto's staan van de verzorgingsplaats. Wel belangrijk maar zie toch liever foto's van de plek zelf. Alternatief gebruiken we P4N. Daar staan inderdaad veel meer plaatsen op maar zijn dan ook heel vaak gedoogplaatsen. Afgelopen weken heel wat mooie plekjes gevonden via deze app. Ook hier goed lezen wat bezoekers ervan vinden. En ook even op GPS begeleiding klikken om te zien waar de plek ligt. Dat voorkomt een hoop problemen. Ben blij met beide apps.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

betaalde versie Parc4Night of Campercontact?



Bericht door appellover »

Bij CC vaak de echte officiele cp ,maar die vinden we vaak saai,vaak druk,echt aangelegd voor campers en meestal verzorging ,is natuurlijk regelmatig nodig om water te tanken en lozen.Maar wij houden meer van een mooi plekje aan water ,doodstil in de natuur en lekker wandelen met onze hond,deze plekjes vind je op p4n.Soms staan we wel verbaasd dat iemand het heeft kunnen vinden en is hier dus ook geweest.
Wij zoeken ook op google earth om te kijken of het wat is ,maar heeft ook zijn beperking ,hoogte bomen ,welke ondergrond enz.en risico dat je wordt weggestuurd of bekeuring.
Als je safe wil,beter CC of een camping,als je avontuur wil p4n. We gebruiken daarnaast ook camperstop ,werkt ook goed hoor.
Kijk altijd zo mogelijk naar commentaar ,makkelijk met vertaler op de app,en schrijf zelf ook altijd .( krijg altijd netjes een mailtje van p4n) .Is een franse app maar toppie hoor, elke keer als ik op het knopje linksonder druk denk ik ,wauw ,wat een hoop plekken.
Dank aan Neelie ,einde roaming,want gebruikt veel mb ,google earth trouwens heel veel

Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: betaalde versie Parc4Night of Campercontact?



Bericht door hurktoilet »

CC heeft in principe alleen camperplaatsen en campings met voorzieningen voor campers. Wat er aan wilde plekken in staat is bijvangst: parkeerplekken waar je mag staan, door de melder ten onrechte aangezien voor camperplek.
P4N heeft naast camperplaatsen ook bewust heel veel plekken waar je wild kan en mag staan, die zijn ook als zodanig aangegeven.
Ik gebruik ze naast elkaar. Bij beiden kijk ik natuurlijk ook even naar foto's, beschrijvingen en reacties om te kijken of een plek mij ook lijkt. En in beide gevallen: soms valt het tegen, soms vind je een juweeltje en vaak zit het daar ergens tussen in.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: betaalde versie p4n of cc



Bericht door Bert.H »

appellover schreef:
za 16 mar 2019, 18:41
CC is wordt door Hollanders gebruikt en P4N door veel nationaliteiten en veel meer plekken
Groeten
Ron
Ik weet niet hoe je daar bij komt Ron. Wij hebben een camperplaats in Hongarije en vragen altijd waar of hoe zij ons gevonden hebben. 80% van de campers die bij ons komen hebben het van cc. Duitsers, Engelse, Poolse zelfs campers uit Hongarije die onze plek gevonden hadden via cc. Kan nog wel verder gaan Franse, Bulgaarse, enz. Wij staan ervan te kijken welke nationaliteiten er op een jaar bij ons zijn geweest. In de 40 jaar dat wij met de camper reizen hebben we nog nooit zoveel nationaliteiten gezien.

Bert.H
Plaats reactie