Achteruitrij-camera: draadloos?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door AdCoertjens »

Beste Lotgenoten. Ik ben toe aan een andere Achteruitrij-camera ( denk ik ) het is een systeem uit 2009, het schermpje is niet scherp meer, gebruik overdag is het bijna niet meer te zien, ik weet niet of het aan het schermpje ligt of aan de camera achter op de camper, hoe kom ik daar achter ? misschien is er iemand die er iets over kan vertellen, of hetzelfde heeft gehad en het verholpen heeft.

Ik ben mij ook aan het verdiepen in een draadloos systeem, heeft iemand daar ervaring mee, is dit iets ? Zou ik niet voor een draadloos systeem gaan, kan ik dan de bestaande kabeltjes gebruiken ? Dat scheelt natuurlijk veel werk als ik het zo over zou kunnen zetten, maar draadloos zie ik ook wel zitten. Is er iemand die er praktijk ervaring mee heeft. Graag hoor ik het.
Met vriendelijke groet. Ad Coertjens
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Achteruitrij-camera, draadloos.



Bericht door Camperic »

Ik heb hetzelfde probleem en denk dat de camera het probleem is (niet meer goed werkende lichtsensor waardoor onder- of meestal overbelicht beeld :( ).
Om bestaande bekabeling te kunnen gebruiken bij vervanging van camera moeten de stekkers gelijk zijn of je moet gebruik kunnen maken van een verloopstekker. Een nieuwe camera met verloopstekker gaf bij mij echter slechter beeld dan met huidige camera en was dus geen oplossing. Twijfel al enige tijd over een draadloze BC 30 camera i.c.m. Garmin 770 navigatie.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Achteruitrij-camera, draadloos.



Bericht door staal571 »

Camperic schreef:
ma 11 mar 2019, 14:43
Twijfel al enige tijd over een draadloze BC 30 camera i.c.m. Garmin 770 navigatie.
Ik heb 2 jaar in mijn vorige buscamper (Mercedes Viano) met zo'n Garmin BC30 camera gereden, deze werkte samen met mijn Garmin Navigatie , ik had hem op de achteruitrij verlichting aangesloten, let op als je een canbus systeem hebt moet je even informeren of dat kan.
Het werkte prima, momenteel heb ik het niet meer werkend omdat mijn huidige bus een Ford Nugget een achteruitrij camera standaard heeft.
Dus de bluetooth BC 30 camera is te koop, indien belangstelling graag een PB.

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door blizard »

Als er al een draad met tulp (RCA ) stekkers ligt, zou ik voor een bekabelde verbinding gaan.
Deze pakt veel minder storingen op, van bv deurbellen, IP camera's enz.
Op aly zijn diverse soorten te koop.
https://nl.aliexpress.com/category/2002 ... 471dBfl6Gs
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door javanes »

Ik heb een draadloze camera (Aliexpress) op de auto.
De ontvanger is aangesloten op een 7 inch Navigatie met Igo Primo onder WinCE.
Die heeft ook een AV aansluiting. Met ingeschakelde achteruit wordt de navigatie vervangen door het beeld van de camera.

Je moet er alleen rekening mee houden dat je ook signalen oppikt van andere draadloze systemen.
Ik stond onlangs met ingeschakelde navigatie en plotseling veranderde het beeld in een afbeelding van een camera.
Waarschijnlijk van een andere kampeerauto die vlak bij stond en de achteruit inschakelde.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door Denja »

Ik heb deze een tijdje geleden geplaatst werkt tot nu toe perfect nog geen vreemde dingen te zien gekregen tot nu toe:problem:
https://www.aliexpress.com/item/Podofo- ... 4c4dMOUxNw
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door AdCoertjens »

Dank je mensen voor jullie meedenken. Ik heb toevallig ook bij AliExpress gekeken naar de zelfde achteruitrij-camera als jullie beschrijven, dat lijkt mij wel iets, ook handig dat de stroom voor de monitor van de aansteker is te halen, ik ga me er nog eens beter in verdiepen, ook heb ik gelezen dat het handig kan zijn dat je de camera onder het rijden aan en uit kunt zetten, er worden bij AliExpress systemen aangeboden met twee camera's , misschien ook niet verkeerd om 1 camera over het dak naar voren te laten kijken, kan handig zijn als je b.v onder takken door rijd. Nu zijn er ook draadloze systemen met een antenne op de camera en de monitor en er zijn er met een zender / ontvanger aan een draad met een stekken, het zendertje plak je dan ergens op, heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoor het graag van de ervaringsdeskundige deskundige. Met vriendelijke groet. Ad C.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door Camperic »

AdCoertjens schreef:
ma 11 mar 2019, 18:05
Nu zijn er ook draadloze systemen met een antenne op de camera en de monitor en er zijn er met een zender / ontvanger aan een draad met een stekken, het zendertje plak je dan ergens op, heeft iemand hier ervaring mee
Bedenk wel dat draadloos het videosignaal betreft, maar de voeding (12V) nog steeds bekabeld is :idea: :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door jochniew »

Ik heb zelf bij Ali een systeem met aparte zender gekocht.
Deze sluit je aan op ee camera en de voeding haal je van de achteruitrijlamp.
De monitor gaat via de sigarenaansteker.
Werkt zeer goed, helder beeld. Op de zender een controle lampje als hij zendt.
Ik haal wel de stekker uit de sigarenaansteker ivm sluipend stroomverbruik.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door macfocus »

Ik vermoed dat je vocht in je camera hebt. Heb ik inmiddels ook en ben dus ook aan de beurt voor een nieuwe camera. In mijn geval één met een mini din aansluiting.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
AdCoertjens
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 17:47
Locatie: Breda

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door AdCoertjens »

Dat zendertje bij de camera plaats je dat aan de buitenkant van de camper? en de ontvanger bij de monitor, waar plaats je die ?
ajuin
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 14:05
Locatie: AALST- BELGIE

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door ajuin »

Ik heb een AEG draadloze nummerplaat camera geplaatst (kost ca.120€) werkt met eigen monitor zeer goede kwaliteit en beeld! (mn camper is 7,5 meter);
plaatsing was simpel (en ik ben blondje).
gewoon de zender vastgemaakt met strapbandjes onder aan chassis en de kabel aangesloten aan achteruitrijlichtkabel
de monitor gaat in de sigarettenaansteker (of anders permanent aan een accu)
hangt er ondertussen een jaar goed en wel !
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door jochniew »

De zender plaats je binnenin, de ontvanger zit in de monitor
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Achteruitrij-camera: draadloos?



Bericht door Camperic »

Wellicht is deze aanbieding interessant :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie