PVC tegels

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PVC tegels



Bericht door Kroppie »

die speciale lijm was ws iets duurder. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: PVC tegels



Bericht door Saviemeke »

Ik heb ook pvc tegels op mijn tafel, maar ik merk toch dat die tegels behoorlijk werken en zelfs nu, na een paar jaar wat gekrompen zijn.
Bij lage temperaturen zit er nu een naad van zo'n 1 a 1.5 mm tussen de tegels.
Bij warmte trekt die naad weer dicht.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Oemoemenoe
Berichten: 91
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 10:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: PVC tegels



Bericht door Oemoemenoe »

Ik heb van die foam vloerpuzzeltegels (zonder tekeningen er op.) voor in de kinderkamer gelegd in mijn camper.
Zoiets https://www.boxenland.nl/a-49505569/spe ... gKEx_D_BwE
Ik heb ze 2dehands gekocht voor 8 euro voor tijdelijk om later een vloermat te laten maken van tapijt.
Ze wegen vrijwel niks en lopen lekker zacht.
Voorlopig bevallen ze nog steeds en ze blijven nog enkele jaren er in liggen.
Is makkelijk als je morst of wat dan ook, je haal ze er zo uit om schoon te maken.
McLouis Sovereign 74 150PK Gerobotiseerde Schakelbak.
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: PVC tegels



Bericht door Kaatjeka »

Ik heb al vaker gelezen dat mensen die pvc-tegels in een caravan gebruikt hebben, last kregen van krom trekken van die tegels. Dat zal vast in een camper niet anders zijn. Dus ik ga gewoon voor een stuk vinyl op rol. Dan loop je die kans in ieder geval niet.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: PVC tegels



Bericht door Hoofdnoorman »

Kroppie schreef:
zo 10 mar 2019, 8:42
die speciale lijm was ws iets duurder. :D

jos
Nee Jos, die is ongeveer 3 keer voordeliger dan Bisontix. Maar, het duurt wel een paar dagen voordat alles goed is gedroogd en, als je de randen moet afwerken, wordt het erg lelijk.

Hier even een opname van mijn tafelblad. Krijg hem niet scherp zonder goed licht.
Deklaag en het eerste dunne bruine lijntje is het vinyl.
Het donkere bruine lijntje is de originele HPL bekleding.
Het brede lichtbruine is de houten rand.
Ik had het eerst met die vloerlijm gedaan en dat werd heel erg smerig. Een week later kon ik nog gewoon het vinyl er af trekken en was nog de lijm niet helemaal door gedroogd. Vandaar dat ik even reageerde.

Afbeelding

Ik ben nu onderweg naar huis en dus overdag weinig tijd, maar overmorgen wellicht kan ik even wat duidelijker foto's maken als er iemand belangstelling voor heeft.
Er zijn een aantal camperaars die het hebben gezien. Het allergrootste voordeel is dat het dempend is en stroef. Nadeel, even snel een boodschappenbriefje schrijven zonder ondergrond is moeilijk. En, het is ook niet zo hitte bestendig als HPL natuurlijk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
deutz
Berichten: 521
Lid geworden op: do 03 nov 2005, 23:36
Locatie: tussen de rivieren

Re: PVC tegels



Bericht door deutz »

Bij ons in de camper ligt pvc laminaat met metaalsnippers erin, die ligt op een magneet houdende ondergrond, een soort dun zeil, dat heb ik vast geniet aan de houten vloer.
Werkt wel bij temperatuur verschil, maar is super makkelijk eruit te halen en schoon te maken, ook wel eens nodig omdat er tussen de naden nog al eens stof, zand e.d. terecht komt.
niet geschoten is altijd mis!
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: PVC tegels



Bericht door Will »

Goedenavond,

Ik loopt ook met het idee rond om een pvc laminaat vloer in de camper te liggen.
Mijn vraag is wordt alles niet te zwaar ( gewicht) in de camper.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PVC tegels



Bericht door Kroppie »

ik heb kurktegels gelegd in de camper en ben daar zeer tevreden over, 3x met kurklak gelakt en ik vind het prachtig, en makkelijk leggen met al die hoekjes in de camper.

en (bijna vergeten) goedkoop :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
wilan
Berichten: 206
Lid geworden op: do 25 jul 2019, 9:27

Re: tegels van kurk



Bericht door wilan »

hallo Kroppie,
Heb ook aan kurk zitten denken daar me dit prettig lijkt om met blote voeten op te lopen??
Waar ik een beetje bang voor ben, is het niet zacht. M.a.w. schadegevoelig?

Wat is een goed adres voor de kurk?

Wilan
Plaats reactie