Problemen met Ford motor 2.2TDCi

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door isoplus »

Het probleem is dat het al om oudere voertuigen handelt, je moet maar een rechtskundige zien te vinden die daar een uitdaging in ziet.
Dat zal niet mee vallen.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Ruud-572 »

Juridisch is dit praktisch gezien kansloos... te complexe zaak, al meermaals vermeld!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
adolph
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 8:27

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door adolph »

NKC is helaas bezweken voor de intriges van FORD.
Ford heeft nu een regeling voorgesteld maar, ............
1. Ford komt niet met een verklaring van de oorzaak
2. Ford stelt diverse voorwaarden aan de nieuwe regeling
3. Ford komt gedupeerden uit het verleden niet tegemoet
Kortom, de soap gaat gewoon verder.
NKC heeft haar leden in de steek gelaten door de aanbieding van de petitie in te trekken. NKC heeft in een zeer kort tijdsbestek deze beslissing moeten nemen.
Ford heeft daar handig op aangestuurd door tot op het laatste moment te wachten met het komen van een definitief voorstel. Dit voorstel is gemeen en daarom onaanvaardbaar.
Ook ik zal mijn lidmaatschap van de NKC opzeggen.
Verder ga ik mij beraden op passende maatregelen tegen Ford in die landen van de EEG waar deze motoren zijn geleverd.
Tevens ben ik ambassadeur geworden van de AFC,
de ANTI FORD CLUB.
Beoogd doel van de AFC.
HOORT ZEGT HET VOORT!
Ing. A.F. Thierry
e-mail:dolph@sth.nl
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Meine »

adolph schreef:Verder ga ik mij beraden op passende maatregelen tegen Ford in die landen van de EEG waar deze motoren zijn geleverd.
Tevens ben ik ambassadeur geworden van de AFC,
de ANTI FORD CLUB.
Dat maakt me nieuwsgierig, vanuit welke machtspositie gaan die maatregelen tegen Ford binnen de EEG genomen worden?
Als ik AFC google, kom ik uit bij de Amsterdamse Football Club.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Toon »

zelfs ik snap wat AFC betekend
A Antie
F Ford
C Club
hoe moeilijk kan het zijn
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Meine »

Heel knap dat je dat begrijpt. (anti is zonder e). :thumbup:
Wat je echter dan weer niet begrijpt is dat die club helemaal niet bestaat.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Toon »

dan snap je het schijnbaar nog niet
lees het is met een knipoog
en iemand op taalfouten wijzen zegt meer over de persoon die de opmerking maakt als de persoon die de fout maakt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door isoplus »

Het lidmaatschap van de NKC opzeggen omdat het niet zo loopt als gewenst is waarschijnlijk niet erg effectief.
Ruud is nog steeds voorstander van een optocht naar Ford, sluit u aan dan heeft u in ieder geval al het mogelijke geprobeerd.
pierre27
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 20:11
Locatie: Oudenbosch

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pierre27 »

Goedemiddag allemaal,
omdat er sedert Julie 2017 geen enkele reactie meer is geplaatst bij het onderwerp " Problemen met Ford motor 2.2 TDCi" op dit forum, ..... deze nu maar even wat nieuw leven inblazen!
En waarom ... , omdat ik zo'n probleem motor toch heb aangeschaft, .... ondanks alle ophef en negatieve berichten.
Sedert 1999 was ik in het bezit van een "Le Voyageur 490" camper uit 1993 met een Peugeot-J5-TD motor, 20 jaar zelf geheel onderhouden, mede met behulp van dit forum, omdat ik in de omstandigheden was om dit te doen en omdat ik het leuk vond, terwijl de positieve financiële aspecten mooi werden meegenomen.
Wij zijn kleiner gaan wonen, dus de omstandigheden vielen weg en om dan nog een camper van 26 jaar zelf te onderhouden, waar bijna geen onderdelen meer voor te krijgen zijn!!!
Een jongere camper dan maar, het werd een Chausson Flash 02 (Trigano FD3), ... mijn echtgenote was weg van de indeling, :hug: ... maar wel met een ... 140-Pk Ford motor 2.2 TDCi van 28-11-2012 met milieu classificatie Euro-4, .. dus een mooie camper, maar wel met zo'n klote Ford-motor. :bang:
Natuurlijk was ik op de hoogte van alle ophef met deze motor, een hoop onzin gelezen, ... mijn J-5 motor zijn vijfde versnelling had ook zulke verhalen, nooit last van gehad, ... sedert 1977 rijd ik in dieselwagens, maar je voorkomt een hoop moeilijkheden door een dieselmotor eerst rustig warm te laten worden en dan heel goed op toeren te houden, ... lees maar eens wat ons lid "de Jonckheer" in dit onderwerp schrijft, ... daar sta ik helemaal volledig achter!
Update-software en verstuiver controle's, ... sorry ik vind het maar geldklopperij en niet ter zake doende, ... eventueel zijn het de zuigers.
Maar de toekomst zal het leren, ik hou jullie op de hoogte van het wel en wee van mijn mooie sterke 140-Pk Ford motor, welke onze Flash 02 naar de verste uithoeken van Europa zal voeren.
Met vriendelijke groeten,
Pierre
PS. mocht je lange-lange tijd niets van mij horen, geen nood, ... mijn Fordje loopt dan nog steeds als een zonnetje.
pierre27
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 20:11
Locatie: Oudenbosch

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pierre27 »

Ondanks terdege controle, toch nog een foutje... Julie 2017 moet natuurlijk Juli 2017 zijn. :cheers:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door seth_space »

Je hebt een Ford motor. De probleem motor betreft echter
Het gaat om de 2.2 TDCi van Ford, die is geproduceerd in de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010
Ik neem niet aan dat die in een 2012 model zit.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
pierre27
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 20:11
Locatie: Oudenbosch

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door pierre27 »

Space,
ik heb ergens gelezen, dat de euro-4 motoren de boosdoener zijn, wanneer het een euro-5 motor zou zijn, dan was het euvel verholpen door het plaatsen van "betere" zuigers.
Ik dacht ook in verband met deze motor van eind 2012 een euro-5 motor te hebben, ... echter niet waar, wij wachten maar af.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door de Jonckheer »

Aan de hand van het motornummer is de productiedatum te achterhalen. Euro 4 of 5 wordt niet bepaald door de motor maar de milieu rommel die er aan hangt. Ze gaan echt niet voor elke milieuklasse een compleet nieuwe motor ontwerpen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi



Bericht door Kroppie »

veel plezier van de camper.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie