Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Precies zoals het bij ons ook ging. Twee keer met een huurcamper naar Noorwegen en daarna zelf een eigen camper aangeschaft: een Weinsberg Imperiale 670ME. Na vijf jaar (en 50.000 km) hebben we die omgeruild voor een jongere Knaus.

Welkom hier!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gmc Midas
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:31
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gmc Midas »

Hallo iedereen.

Vorig jaar een "kleine" impulsieve aanschaf gedaan in de vorm van een Camper.
Dit is een Gmc vandura 3500 Midas uit 1977.

Van nooit willen Kamperen naar 1 week in een tentje en een jaar later een camper. :lol3:
Wij zijn er super blij mee vooral de jongste van het gezin (2jaar).

De Gmc is op een paar punten na 100% in orde.
Boiler en generator moeten worden na gekeken en de toilet is aan vervanging toe.

Na wat weekendjes zeeland vorig jaar staat er dit jaar Lacanau in Frankrijk op de planning.

Zoals jullie zullen begrijpen ben ik compleet nieuw in deze wereld. Dus op zoek naar een aantal antwoorden op mijn vragen.

Nu op zoek naar de topics voor de juiste vragen.

Bij voorbaat dank.
Bijlagen
IMG_20180714_185948_678.jpg
Gmc
IMG_20180714_185948_678.jpg (43.18 KiB) 841 keer bekeken
IMG_20180624_090825_095.jpg
IMG_20180624_090825_095.jpg (220.87 KiB) 841 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Gmc Midas op vr 15 feb 2019, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lifeonwheels
Berichten: 61
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 19:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door lifeonwheels »

Hallo allemaal,
Na al flink wat weken rondkijken denk ik dat het toch tijd is geworden om me maar eens voor te stellen.

Mijn nick Lifeonwheels mag letterlijk worden opgevat, hoewel het eigenlijk onze nickname is.
Wij hebben besloten om travel light erg letterlijk te gaan nemen en ons de komende jaren als digital nomads door Europa te gaan bewegen. De hut verkocht, een Adria Coral 680SP aangeschaft en nu gaan we dus doen wat we zo graag willen. Als veertigers, want we wilden niet het risico lopen om ergens richting 68 onder een bus te lopen.
We zijn allebei digitaal angehaucht, dus we konden al werken waar we wilden. Nu gaat Europa onze achtertuin worden.

Heb al erg veel informatie van het forum weten te halen, bedankt daarvoor!
Omdat onze Coral binnenkort wordt afgeleverd zal er het nodige pimpwerk verricht gaan worden. Hij wordt ons huis en geen recreational vehicle, in goed Nederlands.
Dus, als jullie binnenkort misschien wat onzinnige vragen van me gaan tegenkomen, weet dan dat het geen luiheid of onwil is maar pure onkunde. Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.

PS. Ja, ik heb de forumregels inmiddels keurig gelezen.
Laatst gewijzigd door lifeonwheels op ma 25 feb 2019, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Maranopreis »

Allemaal welkom hier op dit leuke forum.

# GMC Midas : let op, de verslaving kan nog veel ernstigere vormen gaan aannemen :lol3:

#Lifeonwheels : “ onzinnige vragen “ welnee joh, deze of domme vragen bestaan niet
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
RobenDo
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 14:00
Locatie: Breda

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RobenDo »

lifeonwheels schreef:
vr 15 feb 2019, 17:15
Hallo allemaal,
Na al flink wat weken rondkijken denk ik dat het toch tijd is geworden om me maar eens voor te stellen.

Mijn nick Lifeonwheels mag letterlijk worden opgevat, hoewel het eigenlijk onze nickname is.
Wij hebben besloten om travel light erg letterlijk te gaan nemen en ons de komende jaren als digital nomads door Europa te gaan bewegen. De hut verkocht, een Adria Coral 680SP aangeschaft en nu gaan we dus doen wat we zo graag willen. Als veertigers, want we wilden niet het risico lopen om ergens richting 68 onder een bus te lopen.
We zijn allebei digitaal angehaucht, dus we konden al werken waar we wilden. Nu gaat Europa onze achtertuin worden.

Heb al erg veel informatie van het forum weten te halen, bedankt daarvoor!
Omdat onze Coral binnenkort wordt afgeleverd zal er het nodige pimpwerk verricht gaan worden. Hij wordt ons huis en geen recreational vehicle, in goed Nederlands.
Dus, als jullie binnenkort misschien wat onzinnige vragen van me gaan tegenkomen, weet dan dat het geen luiheid of onwil is maar pure onkunde. Alvast bedankt voor jullie begrip en medewerking.
Jacco en Inge

PS. Ja, ik heb de forumregels inmiddels keurig gelezen.
Succes,
Ik hen een tip: sleep niet teveel mee, een huis is vaak volgestouwd met allerlei troep die je eigenlijk niet nodig hebt! Spreek uit ervaring.
RobenDo
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 14:00
Locatie: Breda

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RobenDo »

Bernard B schreef:
ma 21 jan 2019, 21:52
Goedendag,

Mijn naam is Bernard en wij hebben sinds kort een eigen camper.
Het is een Adriatik Coral A660 SP met een grote garage op een Fiat Ducato onderstel en het bouwjaar is 2007.

Afbeelding

De voornaamste reden van ons om een camper aan te schaffen is het feit dat onze jongste dochter aan topsport doet op zowel nationaal als internationaal niveau en dat niet geheel onverdienstelijk.
De sport die zij bedrijft is veldrijden.
Wij gebruiken de camper dus ook heel veel in deze koude periode.
Om goed uitgerust en relaxed aan de start te verschijnen is een camper het ideale vervoermiddel.
Vaak gaan we de avond voor de wedstrijd al naar het parcours zodat zij zich op de dag zelf goed kan voorbereiden.
Ook kan er tijdens de reis huiswerk worden gemaakt.
De grote garage is voor ons dus ideaal om de fietsen op een veilige manier mee te kunnen nemen.
Ik hoop hier op het forum heel veel kennis op te doen en te delen over diverse onderwerpen.
Er zal nog wel wat aangepast gaan worden aan vooral de garage om deze helemaal aan te passen voor de sport.
Nu we de camper hebben gaan we natuurlijk in de zomerperiode er ook veel mee weg.
Lekker trekken in de vakantie zoals we voorheen deden met de boot.
Er zullen vast nog wel meer uitjes mee worden gemaakt zoals met de oudste dochter naar festivals etc. en natuurlijk weekendjes weg.

Met vriendelijke groet,

Bernard
Leuk! Onze camper is van een prof wielerploeg geweest (Sport Vlaanderen).
Op het dak zit de grote sticker nog.
In de mega garage hangt nog een wielen (fietsen) rek.
op ieder raam , deur en Luik zitten extra sloten vw waarde vd fietsen!
Rob
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Nick Lifeonwheels,

Hartelijk welkom houd ons op de hoogte, en verras ons.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
lifeonwheels
Berichten: 61
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 19:09

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door lifeonwheels »

RobenDo schreef:
vr 15 feb 2019, 20:28

Ik hen een tip: sleep niet teveel mee, een huis is vaak volgestouwd met allerlei troep die je eigenlijk niet nodig hebt! Spreek uit ervaring.
Geen zorgen. Alles gaat weg, 20 kilo per persoon aan kleren en verder weinig. Zelfs de schotel en de TV gaan eraan.
Met pimpen bedoelde ik vooral dat we een onze camper wit willen hebben, met één accentkleur. Weg met dat oubollige houtfineer, ook al zal ik hier mensen mee tegen de schenen schoppen.
Verder twee volle bak Safefill flessen, 200W zonnepanelen en we denken aan een 200 Ah LiFePo4 accu. Stroom is voor ons van levensbelang omdat we geld moeten verdienen met de opgeladen macbookjes.

Ik ga de komende tijd wel wat dingen posten. Travel light is een serieus motto.
Gmc Midas
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:31
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gmc Midas »

Maranopreis schreef:
vr 15 feb 2019, 18:51
Allemaal welkom hier op dit leuke forum.

# GMC Midas : let op, de verslaving kan nog veel ernstigere vormen gaan aannemen :lol3:

#Lifeonwheels : “ onzinnige vragen “ welnee joh, deze of domme vragen bestaan niet
Hahaha ik vrees dat dit ook gaat gebeuren maar deze verslaving mag. :bow:
Bedankt.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Geert Huizing »

Gmc Midas schreef:
do 14 feb 2019, 22:08
Hallo iedereen.

Na wat weekendjes zeeland vorig jaar staat er dit jaar Lacanau in Frankrijk op de planning.

Bij voorbaat dank.
Hoi,
Gaan jullie naar Lacanau of Lacanau Ocean,
Wij hebben heel wat jaartjes onze zomervakantie doorgebracht aan het meer van Lacanau.
Heerlijk om te watersporten (catamaranzeilen).
Groet,
Geert
Gmc Midas
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:31
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gmc Midas »

Lacanau Ocean.
Camping Le Tedey mijn partner komt daar al van jongs af aan.
Wij hebben een paar sup boards om het meer over te peddelen. (Tevens nog een paar in de verkoop).
Heerlijk stukje Frankrijk. Wij zijn de route er naar toe nog aan het uitstippelen we willen onder weg 1 of 2 overnachtingen maken in leuke dorpjes of ergens langs het water. (Tips are Welcome)
Dus ook nog opzoek naar een geschikte navigatie.
Gmc Midas
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:31
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gmc Midas »

Geert Huizing schreef:
za 16 feb 2019, 13:07
Gmc Midas schreef:
do 14 feb 2019, 22:08
Hallo iedereen.

Na wat weekendjes zeeland vorig jaar staat er dit jaar Lacanau in Frankrijk op de planning.

Bij voorbaat dank.
Hoi,
Gaan jullie naar Lacanau of Lacanau Ocean,
Wij hebben heel wat jaartjes onze zomervakantie doorgebracht aan het meer van Lacanau.
Heerlijk om te watersporten (catamaranzeilen).
Lacanau Ocean.
Camping Le Tedey mijn partner komt daar al van jongs af aan.
Wij hebben een paar sup boards om het meer over te peddelen. (Tevens nog een paar in de verkoop).
Heerlijk stukje Frankrijk. Wij zijn de route er naar toe nog aan het uitstippelen we willen onder weg 1 of 2 overnachtingen maken in leuke dorpjes of ergens langs het water. (Tips are Welcome)
Dus ook nog opzoek naar een geschikte navigatie.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Navigatie hoeft niet moeilijk te zijn.
Ik vind zelf vooor de vakantie Waze erg fijn. Met name omdat je dan op lokatie kunt zoeken en niet persé het adres hoeft te weten. Wel heb je internet nodig, maar dat over het algemeen in Europa niet echt een probleem.

Waar draai je dat op:
- je telefoon (klein scherm)
- een tablet
- een android autoradio (degelijk duurder merk of goedkoop chinees spul, ik heb zelf het laatste)

Investeer in een goede houder als je voor een telefoon of tablet kiest, daar heb je plezier van.
Er staan hier ergens een paar draadjes over android radio.

Voor meer info hierover wellicht even een apart topic openen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Geert Huizing »

Dat is dezelfde camping waar wij lang zijn geweest.
We hebben er fijne herinneringen aan, atijd met een gezellige vriendengroep daar gestaan, mensen die we daar hebben leren kennen.
Over de reis er naar toe, wij hadden toen nog geen camper, maar een vouwwagen en namen de tolweg naar Bordeaux, en onderweg overnachten in een hotelletje.
Groet,
Geert
Plaats reactie