Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jievie
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:13

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jievie »

macfocus schreef:Met een niet zo grote maar oude ook hoor, het is een universeel probleem.
Begin met alles wat je niet nodig hebt eruit te halen.
Plastic servies, geen glas, alu pannen, geen staal, geen tv (voor ons een makkelijke keuze), etc.
Een matras kan wellicht ook wel lichter.

Er kan veel, maar ke moet het even proberen.
Na aankoop en bij weging voor de regularisatie (belgie) kwam het uit op een rijklare massa van 3110 kg, dus met volle diesel, water en gastank. Vaste accessoires zoals tv, luifel en wat kleine zaken die we hebben laten zitten.

Recent eens gewogen op de weegbrug van het containerpark en blijkbaar zou er voor 170kg aan inboedel moeten inzitten. Nu ben ik eens gaan wegen wat we ten opzicht van de 1ste weging hebben ingeladen ( tafel, stoelen, extra gasfles,....) ,maar aan die 170kg kom ik toch echt niet hoor. Alles is trouwens van plastic of aluminium, antargaz calypso gasflessen,....

Toch maar eens een andere weegbrug testen.


Verstuurd vanaf mijn BLN-L21 met Tapatalk


Bronsbrons
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 28 jan 2019, 10:29

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bronsbrons »

Hallo wij hebben net een bürstner met een J5 Peugeot aangeschaft , Camperen is niet nieuw voor ons maar met een camper er op uit gaan wel , dus wij gaan een nieuw soort avontuur aan , als ik vragen heb hoop ik dat ze beantwoord worden .
Met vriendelijke groet fam bronsvoort.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Kroppie »

welkom, een A570?, die heb ik, ook op J5 .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door de Viking »

Mijn naam is Sieds en van mijn vrouw Maya. We wonen in midden Friesland en zijn gepensioneerd.
Mijn nickname is 'de Viking' omdat mijn familie al 1000 jaar aan de Friese Waddenkust heeft gewoond.
Zelfs mijn DNA bewijst dit door een fout gen wat de Vikingziekte (hand) veroorzaakt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Dupuytren

We reizen nu drie jaar met een zelfgebouwde VW T5 transporter, een L2H3 (verlengd en verhoogd, origineel VW)
Omdat we een kleine camper wilden met vaste stahoogte en groot bed (165 cm) en geen klapdak, blijkt deze VW Transporter een ideale camper te zijn met heel veel ruimte.
Het is mijn eigen ontwerp en eigenlijk is het jammer dat deze bus niet vaker voor een camper gebruikt wordt, maar ze zijn ook 2e hands moeilijk verkrijgbaar in Nederland.
We houden er van om over de kleinste weggetjes langs de kusten te rijden, door kleine dorpjes en werkelijk overal kom je met zo'n camper en overal kun je parkeren. Ook staan we niet vaak op een camping maar op parkeerplekken en rijden iedere dag weer een stukje.
Dit jaar is Engeland weer aan de beurt, 4 weken midden Engeland en Wales en 1 week naar een internationale BSA rally in de Cotswolds, mijn andere hobby, oude BSA motoren.

Zie ook viewtopic.php?f=1&t=8452913&start=182
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
LievenBrenda
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 11:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door LievenBrenda »

Goedemiddag allemaal!

Lieven & Brenda uit Antwerpen hier...
Tijdje aan het rondneuzen geweest om een camper te kopen en hebben uiteindelijk besloten een lege van (Fiat Ducato 2.3 116k KM - 2005) gekocht en gaan deze volledig ombouwen :-)!
We gaan ons best doen zo veel als mogelijk zelf te doen en hebben al een vaag idee hoe we de camper gaan inrichten.

Alle tips n tricks zijn van nut dus belaag me alvast met to do's & to dont's

Groeten
Lieven
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Welkom Brenda. Stel je vraag in het zelfbouwtopic. Daar zitten genoeg enthousiaste zelfbouwers met goede ideeën en ervaring. Zeg er wel even bij dat je uit België komt. Dan hoeven de mensen die reageren namelijk geen rekening te houden met de Nederlandse regeltjes. Alvast veel plezier bij het inrichten van jullie camper.
Afbeelding
hanshu
Berichten: 79
Lid geworden op: za 23 sep 2006, 14:06
Locatie: zandvoort

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door hanshu »

Ja...niet nieuw hier want al lid van dit forum sinds 2006.
Wel een tijd weggeweest wegens het ontbreken van, waar het hier om gaat, een camper.
Intussen woon ik grotendeels in Thailand en daar heeft men het camperen nog niet uitgevonden.
Wel weer eens leuk om hier te snuffelen, zie nog een paar oude bekenden... :P
Groeten van hanshu uit Thailand.
Gebruikersavatar
Daktari
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 11:46
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Daktari »

Goedemorgen Camper liefhebbers!

Ook mijn vrouw en ik zijn besmet geraakt met het campervirus en willen een Europa trip van ongeveer 6 weken maken en vele vakanties daaropvolgend. Scandinavië, Oostblok en het warme zuiden, evenals Schotland en Ierland staan op het programma. Niet noodzakelijk allemaal om in die ene vakantie te bezoeken overigens, het moet een ontspannen vakantie blijven en we willen soms ook eens een F1 wedstrijd bijwonen. Het staat vast dat we dit met een goede camper willen doen.

Het campervirus begon ooit in Nieuw-Zeeland waar we 6 weken in een camper van 'escape rentals' hebben rondgereden, later een keer een prachtige oranje-witte 'flower power' T2 hebben gehuurd voor een weekend en vorig jaar een hymer camp.

Al met al weten we dat eropuit trekken met de camper ons wel ligt, nu nog uitvinden welke we zelf willen aanschaffen om de reeks avonturen mee uit te breiden en te delen op dit forum, evenals te putten uit de kennis en inzichten die op dit forum aanwezig zijn. Het begint met een keuze tussen een Hymer Swing of een zelfbouw camper, maar daarover meer in een ander topic.

Oja, zo'n Mercedes vrachtwagen camper zoals te zien in de avatar vinden we helemaal het einde, al hebben we voorlopig nog even niet de middelen om een dergelijke droom te verwezenlijken (zoals bijvoorbeeld een goede garage om het apparaat te stallen en onderhouden).
opportunities are like buses, there is always another one coming (Richard Branson)
Gebruikersavatar
RobertAmsterdam
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jan 2019, 14:52

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door RobertAmsterdam »

Hi groeten uit Amsterdam,

Wij hebben afgelopen weekend een sprinter gekocht uit 2012 L2H2 met 7g tronic automaat. We gaan deze zelf ombouwen.
Afbeelding

We zijn van plan deze zoveel mogelijk electrisch te maken dus met flinke zonnepanelen, een showerloop.org en flares zodat het bed in de breedte kan liggen. We hebben een zwaar jaar achter de rug waarin we dierbaren hebben verloren aan vervelende ziektes, dus we willen graag een half jaar reizen. En een frisse start dit jaar.

We hebben inmiddels alles uit de binnenkant gehaald sinds eergisteren.
Eerst de kasten eruit en verkocht op marktplaats
Afbeelding
Toen deze wanden en de vloer ueriut gehaald:
Afbeelding
Nu staat hij er zo bij:
Afbeelding

We gaan hem goed isoleren met armaflex https://www.youtube.com/watch?v=hbuduMU5wVg geen bitumen of alubutyl. Daarom is hij nu kaal.

Ik wil hem wel even laten keuren met een voorlopig bed, een houten 3 persoons bankje aan de zijwand (gordels niet nodig las ik) en een voorlopige keuken met tafel.

De vloer zal ik wel terug moeten leggen omdat ik anders de zooi niet vast kan schroeven.
De Bus woog 2360 op kenteken, nu na alle zware kasten eruit gehaald te hebben wanden en dadelijk tussenschot zal hij met de voorlopige inbouw misschien 2100-2300 gaan wegen :crazy: Leeg weegt hij geloof ik officieel 2000kg
De GVW is 3500KG
Ik vraag me wel af of de RDW niet raar opkijkt als alle wanden eruit zijn!?

Nou we hopen veel te komen halen en brengen hier!

Groeten,
Robert
Laatst gewijzigd door RobertAmsterdam op di 05 feb 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg onze camperverbouwing op https://www.instagram.com/vantasticescape/

Mercedes Sprinter 2012 316CDI L2H2 7-tronic automaat
Showerloop wens
Armaflex geisoleerd
Inductie koken
off-grid
open haard :)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom hier en veel succes met de ombouw! En heel goed dat jullie een half jaar uittrekken voor een reis.
En welkom aan alle andere nieuwkomers hier. Veel veilige kilometers gewenst.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Wicked2000
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 14:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wicked2000 »

Na 11 maanden bouwen was hij vorige zomer dan eindelijk af!
Mijn nicknaam is "Wicked".
Hier een link naar de opbouw in ijltempo Afbeelding
https://photos.app.goo.gl/9CtVR9fYWHdMkV24A

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lambiek »

Mooi gemaakt !!!
.
Gebruikersavatar
Wicked2000
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 14:59

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wicked2000 »

Dank U

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cendy »

Hallo allemaal,
Hier 2 nieuwe camperaars.
Vorig jaar voor het eerst een camper gehuurd en we waren gelijk verkocht.
Helemaal verliefd op de vrijheid als je met een camper op pad bent.
We zijn vorig jaar met de camper naar Noorwegen geweest, wat een ervaring :bow:
Met pijn in ons hart na 3 geweldige weken moesten we de camper weer inleveren, maar 1 ding wisten we wel, dit volgend jaar weer!
Na veel wikken en wegen gaan we huren of gaan we ervoor en kopen we zelf een camper? Hebben we vorige week de stap gezet en na een lange zoektocht hebben wij onze camper gevonden.
Een Weinsberg 700ME.
Over een paar weken kunnen we hem ophalen en gaan we op avontuur!
Hier dus aangemeld om ervaringen en tips op te doen.
In september willen we zeker weer naar Noorwegen, maar we hopen op de nodige weekenden weg met ons 2e huisje.
Plaats reactie