Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Atoz »

in elk geval …. geen ford.

en dan nu terug on topic
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door marcel-m »

Als je dan voor groot en duur gaat dan is er nog 1 die je haast nooit ziet maar zeer exclusief.
Zoek eens op volkner en er gaat een wereld voor je open.
http://www.volkner-mobil.com
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door mfellman »

Even budget daar gelaten. Ik heb net ook even naar de campers via de laatste link gekeken en voor iemand met een gezin vind ik die campers bijzonder onpractisch. Ze lijken allemaal geoptimaliseerd te zijn voor enkel 2 personen en alleen met de nodige inspanningen en beperkingen kun je met meer dan 2 personen slapen. Ik vind dat persoonlijk jammer. Daarom nu zelf een camper aan het bouwen/inrichten met 6 vaste slaapplaatsen. Kun je toch nog even rustig en comfortabel zitten als de kinderen al naar bed zijn (of over een paar jaar omgekeerd).
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door de Jonckheer »

Dat is niet zo raar als je je realiseert dat zulke wagens bijna uitsluitend door senioren worden gekocht. Bedrijf en (te) grote huis verkocht en daardoor voldoende middelen om iets dergelijks aan te schaffen. Met zo'n wagen ga je maanden aaneen op reis, iets wat je niet kunt in je werkzame leven. In Amerika zijn er heel veel die in een dergelijke camper permanent wonen en zelfs geen huis meer bezitten. Overheden hier vinden een dergelijke vrijheid maar niks en werpen dus allerlei beperkingen op tegen zo'n leefwijze, maar dat terzijde.
Onze 12 meter camper heeft ook maar 1 tweepersoons bed en geen mogelijkheid een derde slaapplaats te creëren. Hou er rekening mee dat op termijn je kinderen niet meer mee willen en wat dan met al die bedden? Maak het zo dat die er makkelijk uit kunnen zodat je die ruimte voor andere zaken kunt benutten.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door fokus »

In 2009 gingen onze kinderen ook al een hele tijd niet meer mee, dus kochten we een tweepersoonsmotorhome. Nu willen de kleinkinderen mee, dus kochten we een 5 Tonner met plaats voor heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door de Jonckheer »

Wij hebben geen kleinkinderen maar mocht het ooit nog gebeuren hebben we de 3 zits bank of een luchtbed. Ik ga daarvoor niet verbouwen in ieder geval. (Klein) kinderen gaan maar een beperkt aantal jaren mee en om daarvoor een andere camper te kopen gaat mij in ieder geval veel te ver. Maar "ieder zijn meug" zei de boer. :lolno:
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door fokus »

Ik had in 2009 maar beter moeten nadenken! Kleinkinderen zaten toen al in de bloemkolen denk ik. Maar ik was zooooooooo verliefd op de AeroVan van Bürstner...........heb er nog spijt van dat die nu weg is.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Charles Franconi »

marcel-m schreef:
do 06 sep 2018, 9:18
Als je dan voor groot en duur gaat dan is er nog 1 die je haast nooit ziet maar zeer exclusief.
Zoek eens op volkner en er gaat een wereld voor je open.
http://www.volkner-mobil.com
Daar heeft een Engelse vriend van me ervaring mee. 4.5 ton aan Euro’s aanbetaald en na 2 jaar nog geen camper. Uiteindelijk in Mei zijn geld met rente terug na het winnen van een rechtszaak.
Schijnt nogal een arrogante bedrijfsleiding te zijn.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door B1gcheese »

Volkners zijn wel mooie campers...
https://www.youtube.com/watch?v=2IBPJL_Xht0
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Gino608D »

Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
sjaak_staadegaard
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 16:09
Locatie: Beerzerveld

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door sjaak_staadegaard »

Wellicht is deze reactie wat laat voor de potentiële koper van een Concorde of morelo, maar toch.
Wij rijden inmiddels al weer ruim zes maar Concorde en zijn buitengewoon tevreden. we zijn begonnen met een Concorde carver van ruim 8meter op een iveco chassis. Deze was van boiwjaar 2011. De automaat die destijds werd gemonteerd leverde de nodige problemen op bij het wegrijden uit stilstand op steile berghellingen. Het heeft er voor gezorgd dat we in Griekenland een nieuwe koppeling moesten laten monteren omdat deze was verbrand. Omdat we dit niet nog een keer wilden zijn we toen overgestapt op een Concorde charisma op een man vrachtwagen chassis. Deze is super. Altijd ruim voldoende vermogen bij een zeer laag toerental. Het comfort is ongeëvenaard en in tegenstelling tot wat velen op dit forum beweren hebben wij zelden problemen om ergens te komen. Lijkt me een kwestie van kunnen sturen of niet. De charisma is 9 meter 60 lang en 2 meter 40 breed. Door deze lengte hebben we een zeer ruime garage, een ruime living, keuken en badkamer en uiteraard ook een heerlijke slaapkamer met een queensbed.
We gebruiken de camper zeer intensief voor werk en vakantie.
Onze klanten zitten verspreid over Nederland en meestal gaan we naar de klant mer de camper. we overnachten dan meestal op een camperplaats en gaan de volgende dag door naar de volgende klant. Uiteraard gaan we ook meerdere keren per jaar met de camper naar her buitenland op vakantie. Al met al rijden we ongeveer 25000 kilometer per jaar.
Ja, de Concorde is een dure camper met een fors brandstofverbruik en een stevige verzekeringspremie en dito houderschapsbelasting, maar Ohh wat is dit een heerlijke luxe villa op wielen.
Als je meer wilt weten over onze ervaringen met de camper biet te vergeten met de dealer(s) dan wil ik je graag meer vertellen
Concorde charisma 940 M
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Nieuwe camper koper : Morelo of Concorde



Bericht door Camperbassie »

nicolasfirst schreef:
za 01 sep 2018, 23:08
Alan Heath heeft een half jaar geleden een reportage gemaakt over de bouw van de Morelo campers

https://youtu.be/JE925f_Pa6A

Begin dit jaar heeft hij een review gedaan over de Concorde camper.
https://youtu.be/B_I5tRcBCPg
Wow dat is mooi spul zeg, over elk detail is nagedacht.
Maar met op de beurs 117 verkochte Morelo's zal de levertijd wel flink oplopen. :bang:
Zal wel balen zijn als je die camper koopt en zo lang moet wachten tot levering.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door ChristiaanvB »

Zelf zou ik wel aarzelen om een zo grote investering te doen in een dieselvoertuig, waarover de komende jaren waarschijnlijk veel te doen gaat zijn. Uiteraard is dat heel persoonlijk. Ik zou al aarzelen bij een nieuwe buscamper. Deze discussie is al wel meer langs geweest op het forum en wil ik niet opnieuw beginnen, maar leek me toch goed nog even te noemen wanneer het om zo'n grote diesel aankoop gaat.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Cee Pee »

Alternatief is er voorlopig nog niet als je tenminste een klein beetje actieradius wil hebben.
En voor grotere voertuigen zal dat ook nog jaren duren.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie