Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Gisteren de bus van binnen wat aangeveegd en opgeruimd, noodgedwongen eigenlijk. Ik was naar Kampen met de bus, goed dat hij regelmatig kilometers maakt, naar het Broshuisevent. Terug op de parkeerplaats stond er een asobak zodanig in de inrit geparkeerd, boven een daar geschilderd kruis, dat er niemand langs kon met een auto die breder is dan de meeste personenauto's. Een paar auto's hebben het geprobeerd waarvan er één schade opliep.
Uiteindelijk de politie gebeld die aan de hand van het kenteken de eigenaar hebben gebeld, die zei er direct aan te komen. Maar dat duurde nog bijna een uur, maar ja het was toch ook zeker 300 meter lopen. Toen de eigenaar eindelijk kwam bij z'n Dodge Ram kreeg ik me toch een grote bek, bijna zo groot als z'n auto.
Voor hij z'n grote bak ging wegrijden heeft hij eerst nog een tijd staan bekvechten met de bewaking van het parkeerterrein.
Maar in die twee uur wachttijd heb ik in ieder geval de bus weer netjes schoon en opgeruimd.
Groeten

Klaas
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jielus »

Een nieuwe dynamo geplaatst! De oude haperde soms en voor € 134,- zit er weer een spiksplinter nieuwe in! 14,4 V op de display dus het laden zal nu wel een stuk beter gaan!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Ja sommige mensen(weet niet echt of je ze zo mag/moet noemen) hebben meer poen dan fatsoen. Zie je wel vaker parkeren op invalideplaatsen of voor een uitrit. Als ze de prent een keer krijgen hebben ze wel een ongezouten mening dat het toch belachelijk is dat zij een prent hebben gekregen, was maar voor eventjes, ze moeten de wagen toch ook kwijt en van de Ram Vans al een paar keer gehoord " ik moet ook al veel meer belasting betalen" . De ik maatschappij zullen we maar zeggen.

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Vanmiddag rond 13.00 uur even bij de camper wezen kijken, moest ook even de kilometerstand opnemen, al 5449km. Alles kurk droog, prima in orde! Even gekeken naar de accuspanning. HH accu 13,6 volt ST accu 12,4 volt. Staat sinds begin oktober stil buiten dus gaat wel goed.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

Vanmiddag de Planar 44D dieselverwarming na een maand van stilstand (eindelijk) nog eens opgestart. Was precies een maand geleden was en in de handleiding staat dat je dat ook maandelijks moet doen.
<zaag>en een mens heeft altijd goede voornemens, ook ik dus, maar toch stelt men die aanbevolen maandelijkse opstart uit... </zaag>
heeft het trouwens gedurende een uurtje foutloos gedaan.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door NoStress »

Vandaag de achter-cam op de bus gemonteerd.
Laatst gewijzigd door NoStress op ma 17 okt 2022, 0:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

@Guido: uit pure belangstelling. Hoe zit dat dan als je een camper met zo een Planar dieselverwarming langer wil stallen? Mijn stalling houder ziet me al aankomen dat ik 1x per maand de camper de stalling uit wil hebben om de dieselkachel een uurtje op te stoken en dat binnen doen vind ik geen gezonde optie...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

@Norwin: tot 'hoe ver' achter de bus reikt deze cam? Is het een exemplaar met 2 lenzen? Hoe heb je bedrading naar voren gebracht en waar heb je de monitor?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

met een spiegeltje op een bestaande camera kun je en naar beneden en tegelijkertijd naar achter kijken.

http://www.kitmiroirderenvoi.com/

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marianjacques »

Hoe werkt dat?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

dat staat keurig op de site uitgelegd, en als je de plaatjes goed bekijkt zul je het ook zien, als de franse taal een probleempje is, is het ook in engels of duits te lezen, EN is simpel zelf te maken met een zakspiegeltje en een stukje rvs plaat en een paar boutjes

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 14 jan 2019, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Het spiegeltje zit voor de bovenste helft van het "beeld" en vervangt dat met een beeld naar beneden.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Kroppie schreef:met een spiegeltje op een bestaande camera kun je en naar beneden en tegelijkertijd naar achter kijken.

http://www.kitmiroirderenvoi.com/

jos
Gaaf zeg, hoe kom je d'r op...dan heb je dus voldoende aan een camera voor veraf en met de spiegel regel je het 'achteruit rij beeld'?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Tja, zo werkt een periscoop ook, met 2 spiegeltjes om een hoekje kijken. Al gebouwd toen ik 10 was ofzo.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie