Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door B1gcheese »

Linkje doet het weer. Hoop dat ze er nu met hun tengels van af blijven :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door Sandor Gora »

Ik zou nog even reageren op een aantal opmerkingen van bezorgde mede-forummers.

@ Skylge40 & Denja & Bupozaanstad: met een crashsensor mag de kraan op de gasfles wel openblijven; wij hebben die niet.

@ DHM: € 1.309,83 en ja, de verkoper heeft dat te horen gekregen.

@ Aardy: ik heb contact gehad met de vorige eigenaar; hij liet jaarlijks een vochtmeting doen; geen problemen te horen gekregen, zei hij; wij hebben deze camper 2e hands gekocht bij een handelaar en er geen € 85.000 voor betaald maar ongeveer de helft daarvan.

@WdePundert & rob2: onze camper is voor de lol, niet bedrijfsmatig, dus we schrijven er niet op af en als dat wel het geval zou zijn, dan zou 10% per jaar in 6 jaar tijd toch ook zo’n € 51.000 zijn geweest.

Om het verhaal helemaal af te maken:

Ik heb nadien nog bij twee bedrijven naar hun mening gevraagd. Beiden kwamen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie dat -als er eenmaal een lek is- vochtproblemen heel snel kunnen gaan. Ze hoeven niet al aanwezig geweest te zijn op het aankoopmoment.
Beiden constateerden ook dat de houten rand onder de camper er niet zo slecht aan toe was als in mijn akeligste dromen (dan zakte de opbouw door het chassis naar beneden en wist ik niet meer hoe weg te rijden). Het hout is niet rot. Advies: wachten tot het droog is, afborstelen en met tectyl inspuiten.

Ook heb ik voor de zekerheid nog juridisch advies ingewonnen: heeft de verkoper wel aan zijn meldplicht voldaan? Zoals gezegd: de vochtproblemen kunnen van nadien zijn. Maar wij hebben zelf niet aan onze informatieplicht voldaan. Het was zo helemaal de camper volgens ons eisen- en wensenlijstje, dat we meteen zeiden: “Strik erom en meenemen”. Ook konden we ons oude Hymertje inruilen en dat was makkelijk. Dan kun je wel hopen dat de handelaar z’n kluis open zet en zegt: ”Pak maar wat”, maar zo gaat het natuurlijk niet, anderhalf jaar na de koop.

Al met al: het is en blijft voor ons een hele fijne camper, naar onze eisen in vormgeving en indeling. En met meer opties dan wij aan wensen hadden: automatische versnelling, televisie, Oysterschotel, oven, navigatie, achteruitrij camera, omvormer, zonnepaneel. Als we er nog een jaar of 13 plezier mee kunnen hebben, dan zijn we tachetig…. En dan zien we wel weer!

Tot slot het advies aan iedereen die een 2e hands camper gaat kopen: laat een campercheck doen; dan weet je wat je koopt!
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door Dafluc »

:thumbup:
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door Premiumliner »

Hout nooit met tectyl inspuiten! Dat sluit het vocht op en daardoor krijg je juist houtrot. Voor de houten bodem van een camper is een speciaal middel verkrijgbaar dat het hout beschermt, maar wel ademt.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door MoParMart »

Google op bodenschutz Hymer of zoiets dan kom je het tegen wat onder op moet
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door WdePundert »

Sandor Gora schreef:
za 12 jan 2019, 22:12
@WdePundert & rob2: onze camper is voor de lol, niet bedrijfsmatig, dus we schrijven er niet op af en als dat wel het geval zou zijn, dan zou 10% per jaar in 6 jaar tijd toch ook zo’n € 51.000 zijn geweest.
Ben ik met je eens, Sandor, noem het dan waardevermindering.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door 't Busje »

Of geld opzij zetten voor de opvolger.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door Sandor Gora »

over tectyl: wees gerust! behalve het advies, kreeg ik bij een van die zaken ook een spuitbus mee: Dethleffs Specialdichtmittel.
ik noem het "tectyl", denkend aan mijn papa die vroeger een kuil huurde bij een boer om ons autootje te tectyleren.

over waardevermindering: dat kan snel gaan... wat dacht je als ik met weer eens een goedjenieuw fototoestel over de drempel van de fotozaak stap...
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door DHM »

Sandor, nog even een tip, vocht hoeft helemaal niet van buiten te komen.
Wat vaak ook gebeurd is een lekkende slang of afvoer binnen in de camper.
Heel gedoe om dit na te zien maar het gebeurd toch.
De lekkage is vaak zo weinig door de jaren heen zodat het niet opvalt tot dat iemand gaat keuren.
Verder geen gezeur meer hoor en lekker weg met dat ding en genieten.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door laika kreos 3009 »

Lekkages die pas na verloop van tijd tot een zichtbaar probleem leiden is van alle dag. Mij is het bij mijn eerste camper ook overkomen. Oorzaak: een lekkage via het dak op de plek van de doorgang van de schotelantenne plus slechte kitranden. Een regelmatige vochtcontrole had dit eerder aan het licht kunnen brengen. Resultaat: een vloerdeel vervangen plus alle kitranden (die waren er ook aan toe). De opbouw heeft verder geen schade geleden. Totale schade euro 1900,—. Ik heb er flink van geleerd.

Voor wat betreft de waardevermindering. Elke camper vermindert in waarde. Hoeveel dat daadwerkelijk is wordt bepaald op het moment van inruilen of verkoop. Wij genieten van onze camper en hebben tot nog toe 2 x niet slecht “geruild”. Wel 2x keer een stevige stap omhoog gemaakt. Onze huidige hymer 704 SL van 8/2015 zal de komende jaren behoorlijk in waarde verminderen. Voorlopig merk ik daar niets van. We zijn van plan hier nog vele jaren mee te blijven rijden en daarna zien we verder. Ik denk dat velen van ons zo redeneren. We zien wat de waarde is op het moment dat verkoop of inruilen aan de orde is. Wat dit betreft volg ik dezelfde lijn als Sandor.

Natuurlijk maak ik wel eens een inschatting wat de gevolgen zijn als er wordt geruild of verkocht, maar dat heeft te maken met plannen van uitgaven want ook in huis gaat er wel een iets kapot of wij zijn toe aan iets anders.

@Sandor. Blijf genieten, jullie hebben een mooie camper ondanks het geconstaeerde probleem.

Groeten,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door Sandor Gora »

:thumbup:
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door doov »

En bedenk: een hobby kost nu eenmaal geld,
Ik heb er diverse en geen 1 levert wat op. Er moeten altijd centen bij.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door iSonic »

WdePundert schreef:
zo 13 jan 2019, 10:56
Sandor Gora schreef:
za 12 jan 2019, 22:12
@WdePundert & rob2: onze camper is voor de lol, niet bedrijfsmatig, dus we schrijven er niet op af en als dat wel het geval zou zijn, dan zou 10% per jaar in 6 jaar tijd toch ook zo’n € 51.000 zijn geweest.
Ben ik met je eens, Sandor, noem het dan waardevermindering.
Waarde vermindering = afschrijving = sparen voor een opvolger. Zelfde beestje andere naam.

Zal wel schrikken zijn dat vocht. Komt vast goed.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Zo kom je zomaar een forumlid tegen op NKC TV



Bericht door Arie55 »

Sandor Gora schreef:
za 12 jan 2019, 22:12
...
Het hout is niet rot. Advies: wachten tot het droog is, afborstelen en met tectyl inspuiten.
...
NEE, NIET DOEN! Hout niet met tectyl inspuiten. Gelukkig dat we je nog tegen kunnen houden. Hout schoonmaken en met damp doorlatende beits behandelen. Het hout mag zelfs een beetje vochtig zijn. Als het helemaal droog is, zal het blijvend een beetje zompig aanvoelen. Maar rotten en verder verweken zal het niet. Een blik beits van 750mL kost ongeveer 19 euro. Zoveel zal je niet nodig hebben, dus zoek naar een kleinere hoeveelheid en de kreet damp doorlatend op het blik.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie