XS4ALL

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: XS4ALL



Bericht door KTManiac »

:clap: Goed verwoord!

Telller staat inmiddels op dik 23.000. :thumbup:
Als dit doorgaat en 15.000 mensen zeggen hun abonnement op, kost dit KPN minimaal 9 miljoen. Kijk, da's leuk. :-B
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: XS4ALL



Bericht door Abri079 »

Hoe zeer mensen ook verknocht zijn aan hun provider ben ik bang dat het niet anders is als in de jaren '60.
De Gruyter, Simon de Wit, allerlei hele kleine winkeltjes in de buurt. Met allemaal hun specifieke (v) aardigheden.
Waar zijn die gebleven?

We noemen ze nu AH, Jumbo en wat niet meer. Waar is bijvoorbeeld een provider als WXS gebleven?

Ik hoop dat iedereen die om zijn redenen klant is bij XS4all klant kan blijven. Vrees het ergste.
Laatst gewijzigd door Abri079 op za 12 jan 2019, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door FJM »

Niets blijft hetzelfde. Niets blijft bij het oude.
Anders hadden we nu nog met paard en wagen rondgereden ... :-B

Ikzelf zit in de (medische) ICT en was een van de eerste Nederlanders met een eigen domeinnaam en emailadres: jawel (!!) bij XS4ALL! De ontwikkelingen op ICT zijn bijna niet meer bij te houden. Zo denken we te weten waar de grote providers in de nabije toekomst naartoe gaan. Big Data is het nieuwe goud en daarom moeten zoveel mogelijk gegevens gecentraliseerd gaan worden.
Dus je voelt hem al aankomen: KPN heeft niets aan een versplinterde infrastructuur willen ze de slag om Big Data niet gaan verliezen. Wat ons wél verbaasd, is de plotselinge snelheid dat het aangekondigd wordt....

Dus, petities zijn leuk, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen.... :-(
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Mickel Moen »

Ik zou niet weten, waarom dat een probleem is. Xs4all is 100% dochter. Nu weet ik niets van Big data, maar in zo’n geval is het toch gewoon 1 bedrijf. Of zou het zijn, dat er wat anders achter zit. Is Xs4all een te eigenzinnig dochter, te kritsch, wat de klanten ook verwachten.

Intussen zijn de 25.000 behaald.

https://xs4allmoetblijven.petities.nl/

Dus op naar de 30.000 :lol3:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Abri079
Berichten: 1035
Lid geworden op: vr 18 nov 2016, 21:38
Locatie: Fryslân

Re: XS4ALL



Bericht door Abri079 »

Misschien is xs4all te kritisch. Misschien gebruiken ze dure hardware en personeel. Als je die laag eruit snijdt kom je misschien wel tot een hogere winst dan nu onder de naam Xs4all. Scheelt panden, voertuigen etc. etc. Dan is die negen miljoen die ik hier ergens las wel een druppel.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: XS4ALL



Bericht door Kroppie »

dream your sweet dreams.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door B1gcheese »

XS4All is allang niet meer de oude Hacktic club. Een petitie om een commercieel bedrijf te behouden daar snap ik geen bal van. Sinds 1995 was ik abonnee (bigjohn@xs4all.nl). Begonnen met 33k6 dial-up modem, en als één van de eersten een ADSL verbinding van maarliefst 512k. Na de overname door KPN hield ik het snel voor gezien. Dat was eigenlijk al het einde van XS4All. Daarna was het slechts nog een merk wat uitgemolken werd. Met succes gezien de sentimenten hier.
FJM schreef:
za 12 jan 2019, 19:42
Ikzelf zit in de (medische) ICT (...)
Dan zijn we collega's :cheers:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: XS4ALL



Bericht door PaulBng »

Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem

Re: XS4ALL



Bericht door Kees2 »

wat mij betreft opheffen,
ik had jaren geleden een goede internet provider die werd overgenomen door XS4ALL .
krijg je te horen we hebben uw provider wel over genomen maar u valt niet in onze doelgroep dus zeggen wij uw abonnement op,
u kunt over stappen naar naar een andere provider, en geven aan we zullen alle medewerking geven,
tegendeel bleek waar te zijn ze vertikten het om de lijn weer vrij te geven aan een andere provider.

een heel gedoe dus door XS4ALL

en ik erger mij nog steeds aan de naam XS4ALL als er weer met beloftes gestrooid word,
hopelijk is dat binnenkort afgelopen, en krijgen ze de naam van de provider die mij WEL wilde helpen.
Gebruikersavatar
mfellman
Berichten: 287
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 18:38
Locatie: Flevoland

Re: XS4ALL



Bericht door mfellman »

Ik was eens aan het kijken naar mogelijke alternatieven maar dat valt heel erg tegen. Dacht SolCon gevonden te hebben. Provider gestart in Dronten (bijna om de hoek) maar blijkt nu ook onder KPN te hangen net als nog een aantal andere merken zoals ook Simyo. KPN is dan wel aan het merken consolideren maar had ook nog een groot aantal andere onbekendere opties om te kiezen want met Telfort en XS4ALL hebben ze wel de meest bekende gelijk te pakken....
Wil je gewoon een andere provider dan is er keuze genoeg en is KPN misschien zelfs wel een hele goede optie (waarvoor je niets hoeft te doen, behalve als de petitie onverhoopt succes heeft). Als je een provider zoekt met dezelfde opvattingen over privacy en internet vrijheid dan is de spoeling weg met het verdwijnen van XS4ALL. Ze hebben zich vaak moeten neerleggen bij gerechtelijke uitspraken maar zijn de gang naar de rechter niet uit de weg gegaan!
En ja dat ze ook wel eens niet de snelheid konden leveren die je wilde of vergissingen maakten neem ik voor lief na ervaringen met andere providers die het bij mij nog veel bonter gemaakt hadden. Nadat het bedrijf dat Glasvezel aan sloot een onhandige vraag had gesteld (vraag was gebruikt u nog de telefoon..., nee wel ADSL en doen voor de rest bijna alles met GSM's) en het koper weggerukt had heeft XS4ALL wel de boel ge-escaleerd naar KPN om zo snel mogelijk weer ADSL te krijgen bij ons (zij namen dat probleem van mij over in plaats van te schermen met het feit dat zij daar niets aan konden doen).

Ik heb een heleboel goede herrineringen aan het gebruik van XS4ALL en overweeg ook al is er eigenlijk geen alternatief om dan toch maar een overstap te maken naar een andere corrupte internet provider.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Mickel Moen »

Ik dacht gisteren nog, dat het met 30.000 zo ongeveer wel bekeken zou zijn. :thumbup:
Maar nee hoor: Op naar de 35.000 :lol3:

Afbeelding

Overigens mooie column:

https://www.marketingtribune.nl/food-en ... /index.xml
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: XS4ALL



Bericht door seth_space »

Ach ze hobbelen een tiental jaar achter Unilever aan die inmiddels weer diverse merken gereactiveerd of doorverkocht heeft.
https://www.trouw.nl/home/unilever-scha ... ~ae476540/

maar uiteindleijk toch het grote voorbeeld.. de lessen die geleerd zijn ( en die KPN weer wil leren)
https://merkelijkheid.nl/positionering- ... -unilever/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: XS4ALL



Bericht door EasyBee »

En op weg naar de 35.000 want de stand is nu 32.712 ondertekeningen.

Inderdaad goede column Mickel :bow:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: XS4ALL



Bericht door Mijlpaal »

Ik krijg de indruk dat KPN nu de Zwarte Piet toegespeeld krijgt.

Maar wat is er in het verleden gebeurd? Xs4all heeft zichzelf in 1998 verkocht aan KPN voor 55 miljoen euro, terwijl Xs4all in 1998 voor 5 miljoen euro omzette en een verlies leed van 5 miljoen euro. Per abonnee heeft KPN bijna 1000 euro betaald. De 3 oprichters die toen nog over waren hebben er bij de verkoop in 1998 financiëel wel bij gevaren.

Is er in 1998 enig protest geweest of is er toen een petitie gestart?
Plaats reactie