Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Daarom heb ik vier accuboren.
1 goeie thuis
1 van twee tientjes binnen bij mijn portaalfrees, anders blijf ik heen en weer lopen
1 van twee tientjes bij mijn vriendin, want die heeft helemaal geen gereedschap
Een oude gekregen exemplaar met dode niet verkrijgbare accus. Snoer eraan ( is dus nooit op), ligt in de camper.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag maar eens even de zonnepanelen gewassen.
Laatste keer thuis gedaan, ergens in september en 4000 km geleden.
Dus, gewapend met een mooie dubbelzijdige raamwisser (Chinees 3,95) op mijn nieuwe telescoop ladder naar boven.
Niks, nada, helemaal schoon. Voor niets een halve emmer kostbaar water met Andy gemaakt.
Ik had thuis de panelen ingespoten met siliconenspray. Helpt dus wel.

Wel moet ik ze thuis maar eens goed reinigen, ze zitten vol met spuitstof.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

[quote=Hoofdnoorman post_id=1784000 time=1546899449 user_id=24242

Wel moet ik ze thuis maar eens goed reinigen, ze zitten vol met spuitstof.
[/quote]

Je hebt thuis nog wel een stukje schuurpapier liggen, neem ik aan. :P
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

:-B Lijkt mij niet gezond om die panelen te gaan schuren.
Neen, even een doekje met thinner er over. Overigens heb ik dat wel bij mij, dus wie weet gaat dat aankomende week nog gebeuren.

Ondertussen zit ik te zweten met de omvormer van een gerenommeerde Nederlandse leverancier.
Nu een oven (1000), een strijkijzer (700) en een rijstkoker(400) aangesloten en de omvormer blijft gewoon werken. Toch slaat hij in storing als ik de Dolce Gusto gebruik. Niet altijd overigens.
De Dolce Gusto (overigens prima koffie) gaat er uit. Daar komt toch een Senseo voor in de plaats. Hoewel ik nog even moet kijken thuis want daar heb ik, volgens mij, ook nog ergens een Princess Café Italiano staan. Senseo pads nemen gewoon veel minder ruimte in en is milieuvriendelijker.

Verder vandaag een extra kanaalventilator in de verwarmingsbuis losgehaald en de fan op de plaats gelijmd. Deze was losgeschoten en rammelde in de leiding. Afgelopen nacht was het 5° en aankomende nacht weer. Ik wil het graag een beetje warm hebben dus maar eens proberen met die extra ventilator. Trots ben ik dat ik in de ruimte van krap 45 cm breed op de knieën deze werkzaamheden kon uitvoeren en ook weer rechtop kon komen. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Nog even doorzetten en je kunt meedoen hier:
Bijlagen
Schermafbeelding-2017-07-13-om-07.45.11-750x480.png
Schermafbeelding-2017-07-13-om-07.45.11-750x480.png (650.26 KiB) 3389 keer bekeken
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

:oops:
Ik heb eens even de spiegel erbij gehaald, ook nog even in mijn broek gevoeld, nog eens even erg goed naar die foto gekeken maar heb toch het gevoel dat er ergens iets niet klopt. :shock:

Maar ik weet wel zeker dat, als het gaat rammelen als ik wandel, er een lekkere "Kapsalon" gegeten gaat worden. En dan bedoel ik niet het rammelen van mijn maag. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Huub56 »

En wat heeft die foto met wat heb je vandaag aan je camper gedaan Vandoen? Als ik een foto plaats bij een bericht wat een beetje met humor te maken heeft wordt het accuut verwijderd, iets met meten met 2 maten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

voelt u zich benadeeld?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Dafluc »

Ja, ho maar. Het hangt van de foto af of hij wordt verwijderd. In dit geval gaat het om een forumlid dat flink is afgevallen (waarvoor respect). De foto met de (inderdaad lelijke) graatmagere modellen is een kwinkslag. Een grapje. Dat mag, met mate en als het netjes blijft. In dit geval vond ik het kunnen. De foto hoeft dus niet meer gemeld te worden. Wat betreft het verwijt dat ik zou meten met twee maten: ik doe mijn best, kijk niet naar de persoon maar naar de inhoud en heb nooit beweerd dat ik nooit fouten maak. On topic maar weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Luc, je doet het, :lol3: oh zo goed.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door WdePundert »

Modereren is vaak ondankbaar werk. Goed dat er af en toe ook positief over geoordeeld wordt. :thumbup:
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Atoz »

Hoofdnoorman schreef:
za 12 jan 2019, 11:26
Maar ik weet wel zeker dat, als het gaat rammelen als ik wandel, er een lekkere "Kapsalon" gegeten gaat worden
Wat is een kapsalon? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kapsalon_(gerecht)

En ach ja die moderator zijn taak is beslissingen te nemen en zo nu en dan eens wat schrijfsels van me te verwijderen.
Meet hij dan met twee maten en gewichten? Ach nee, soms verdedigen we ons standpunt op een minder leuke wijze. En dan is hij de baas die beslist of iets kon of nou net niet kon en dan gumt hij.

Dus Luc, ook al wil ik jou zo nu en dan wel eens.... Je bent en blijft een beste kerel.

En ontopic dan maar weer, Rudy werkt je grill dan wel op de omvormer?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Om nog even "Off topic" terug te komen, dat afvallen is nu een kwelling hoor. Ik zit nu al een maand op hetzelfde gewicht en moet nog minimaal 25 kilo. Helaas is mijn "aangeleerde" calorie inname nu op het niveau van mijn verbrandingsvermogen en ik zal nog een stapje terug moeten gaan doen. Dat zou niet moeilijk zijn als ik erg druk ben met sleutelen aan de camper. Maar nu ik dus aan het reizen ben, valt dat, om den donder niet mee.
Het repareren van zo'n ventilator in een nauwe ruimte, vergt eigenlijk een soort gymnastiek die ideaal is voor mij. Maar nu moeten ook een aantal broodmaltijden er aan geloven in de week. Gaan vervangen worden door Quinoa soep. Het zal mij benieuwen.

Vandaag het slot van de WC deur er af gehaald, de gaatjes met 2 componentenlijm gevuld en het slot met spanjoletten weer gemonteerd. Alles werkt weer naar behoren nu.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Matig brood, en let aan de Spaanse, lees: semi-Engelse costas heeeeel erg op de suikers!
Ja, of topic :oops:
Plaats reactie