XS4ALL

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: XS4ALL



Bericht door KTManiac »

Maak me eerder zorgen om een toekomst waarin middelmatigheid op veel vlakken de norm begint te worden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: XS4ALL



Bericht door Kroppie »

op veel vlakken behoor ik inderdaad tot de middelmoot, en op het vlak van provider zoek ik idd het goedkoopste, en als er eens een storing is, nou en lekker rustig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: XS4ALL



Bericht door KTManiac »

Dan begrijp ik dat jij je er niet druk om kunt maken.
Er zijn echter mensen die hogere eisen stellen aan hun internetverbinding en de organisatie daar achter.
Of dat nu beroeps- of hobbymatig is.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: XS4ALL



Bericht door johan1950 »

Kwalitatief heeft XS4ALL nooit iets voor mij betekend.
Als ik hun wees op het feit dat mijn internetsnelheid niet overeenkwam met hun oorspronkelijke aanbod werd er altijd gewezen naar KPN.
Op mijn vraag of de snelheid te verhogen was werd altijd negatief gereageerd. Als optie werd een abonnement op een satellietverbinding aangeboden die toen nog verschrikkelijk duur was.
Van kwaliteit heb ik bij XS4ALL in dat opzicht weinig gemerkt.
De overgang naar KPN was in dat opzicht een verademing.
Op mijn verzoek is men twee dagen bezig geweest om bij mij thuis en in de centrale alle verbindingen te controleren op slechte verbindingen om zo weinig mogelijk weerstand te hebben.
Na het kosteloos beschikbaar komen van 4G internet hebben ik alle support gekregen om mijn verbinding te optimaliseren.
Ik stelde dus wel eisen aan mijn verbinding en kreeg van XS4ALL absoluut geen support.
Johan en Ina Gols
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: XS4ALL



Bericht door jepebe »

Sjee zeg... het is nu net alsof je nog nooit echt internet hebt ervaren als je niet bij xs4all was...

Ik vind de nostalgie grappig, ik leef mee met de mensen die hier echt van balen. Ik denk dan mijna: mooi dat ik dat niet heb
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: XS4ALL



Bericht door de Jonckheer »

Eens waren ze een pionier en een van de beste. Maar ze zijn ingehaald door de tijd en de techniek. Nog even en ze zijn niet meer. Uithuilen en verder . . Persoonlijk heb ik er niks mee, ik heb altijd (vanaf het begin van het internet) redelijk tot goede verbinding gehad via andere providers. Niks aan de hand dus.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Mickel Moen »

Mickel Moen schreef:
vr 11 jan 2019, 10:17
.................

Op naar de 20.000 :lol3:
Zo en die 20.000 zijn dus nu vanochtend bereikt.

Wat je er ook van mag vinden.

En ja water is water. Zolang het maar uit de kraan loopt. De leverancier zegt de meeste mensen niets. Laatst was hier een grote storing in het pompstation. Een gedeelte van Friesland had een groot gedeelte van de dag geen water.

Stroom. Ik stap ieder jaar over naar een andere leverancier. Want ja die verkopen het alleen maar. Toch wat anders dan de netbeheerder.

Bij internet etc. is het toch ietsjes anders. Welliswaar is XS4All een volledige dochter van KPN en maken ze gebruik van hetzelfde netwerk. Er is wel degelijk verschil in de gebruikte hardware. Er is wel degelijk verschil in aanbod in het pakket. Duurder? Het is maar waar je het mee vergelijkt. Wil ik een vergelijkbaar pakket van KPN ben ik zelfs iets duurder uit.

Dan wat bedrijfszekerheid betreft. Zeer zelden een storing. Als ik dat vergelijk met de ervaringen van de buren waarvan de meeste bij Ziggo zitten, mag ik mij gelukkig prijzen.

Dan de service helpdesk. Inderdaad niet zoveel ervaring mee, omdat gewoon alles altijd werkt. Laatst een nieuwe TV-ontvanger gekregen. Ik meende dat hij stuk was. Later bleek dat het een eigen stommigheid was. De nieuwe is moderner en in functionaliteit er weer op vooruit gegaan. Zeer prettig geholpen overigens.

Dat is wat anders dan het drama wat ik vroeger met @home meegemaakt heb. Letterlijk een kastje van de muur verhaal, met opeenvolgnde helpdesklevels, tot er iemand de telefoon opnam en zich hooglijk verbaasde dat ik zo diep in de organisatie doorgedrongen was. Uiteindelijk kwam ik er zelf achter, dat het probleem veroorzaakt werd door een door @home gewijzigde instelling wat mijn eigen draadloze netwerk lam legde. Een half jaar daarvoor waren ze er door een computerbedrijf in Groningen er al op gewezen.

Maar ja, u heeft Apple meneer, daar weten we niet zoveel van en wij leveren alleen tot en met het modem. Maar u kunt van ons een nieuw draadloos modem kopen. Kost €150. Maar u treft het indien u dit modem via internet besteltkrijgt u €75 korting. O, uw netwerk werkt nu niet en daarom wilt u telefonisch bestellen en met de korting. Ja helaas dan kan ik u niet verder helpen, met de korting kan alleen via internet.

Zo kwam er een eind aan een drama wat meer dan 4 weken geduurt heeft, mij een totale kerstvskantie gekost heeft, met de feestdagen geen bereikbare level zoveel helpdesks, enz, enz.

Je begrijpt ik had helemaal mijn buik vol van zich als monopolist gedragende grote providers. Dus de kabel eruit en ik ben mij gaan thuis voelen bij Xs4all. En dan komen we bij de emotie, KPN noemt het al sentiment. Het zit in details, het zit in de manier van communiceren. Het je geen nummer voelen. Weten, dat het een provider is die oprecht zich druk maakt om veiligheid en privacy. Daarvoor de rechtzaal opzoekt. Dat zal nu wel afgelopen zijn. Het zou mooi zijn, als KPN mij dezelfde techische hardware kwaliteit en ondersteuning kan blijven leveren. Dezelfde ingetogenheid in pakket aanbod.

Dat gevoel. Bij xs4all heb ik het gevoel, dat ze mij Kwaliteit willen leveren met een grote K. Bij KPN en al die andere grote jongens heb ik het gevoel dat het om Winst gaat met een grote €. Ik weet het, het is emotie in relatie met data door een koperdraadje.

Toch zijn er inmiddels meer dan 20.000 mensen die dat ook vinden. Dat zal nooit en te nimmer door een andere provider geevenaard worden. Misschien nog door die jongens uit Zeeland. Maar om nu naar Zeeland te verhuizen.........

Op naar de 25.000 :lol3:
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 12 jan 2019, 11:42, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: XS4ALL



Bericht door bupozaanstad »

Ik verbaas me er een beetje over, XS4ALL het lijkt wel of er niets anders bestaat. Dat het net als TELFORT opgaat in moeder KPN zal mij persoonlijk een worst zijn. Ik vind het veel erger dat vorig jaar het MC SLOTERVAART failliet is verklaart. Dat zij hun zaken financieel niet op orde hadden is natuurlijk fout maar gebeurt zoiets bij een bank dan springt de regering bij en in het geval van het ziekenhuis staat er een enorme patiënten groep en heel veel personeel van de ene dag op de andere op straat. Gemeente Amsterdam en Den Haag maar roepen dat het verschrikkelijk is maar verder geen enkele vorm van steun.

Bij het wegvallen van XS4ALL en TELFORT gaat het om een naam maar de service gaat gewoon door. Waar men zich druk over kan maken :bang:
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: XS4ALL



Bericht door Kroppie »

vroeger WAS alles beter.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: XS4ALL



Bericht door Zadowolony »

Ik vind KPN behoorlijk verbeterd de laatste jaren op gebied van service. Niet te vergelijken met vroeger. En als ik ze bel om een nieuwe router of andere apparatuur dan sturen ze dat gratis zonder problemen.
KPN gaat nu ook in ons buitengebied glasvezel aanleggen ( niet echt rendabel) , dus ik ben tevreden.

Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Mickel Moen »

Kroppie schreef:
za 12 jan 2019, 11:01
vroeger WAS alles beter.

jos
Wat een dooddoener Jos. Xs4all is niet vroeger. Xs4all is nu. Met de hoogste rankings in klanttevredenheid. Het premiummerk van KPN. Alsof Volkswagen voortaan VW op Porsche plakt.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Mickel Moen »

@bupozaanstad

Je hebt gelijk. Er zijn altijd belangrijkere zaken waar je je hier druk over kunt maken. Hoeveel pagina’s hier al niet volgeschreven zijn over het al dan niet optimaal verzorgen van een accu van €100.

Daarom heb ik bij de start van dit draadje ook begrip gevraagd van de mensen die het niet begrijpen. :-B
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: XS4ALL



Bericht door nicolasfirst »

Ik blijf het zeggen. Met het verdwijnen van XS4ALL als merk en organisatie verdwijnt ook de enige organisatie in NL die als internet provider streed en bleef strijden voor een vrij en open internet. Stelde ook het aftapbeleid en ongeoorloofd en op grote schaal verzamelen en behouden van gebruiksgegevens aan de kaak. Is een belangrijke provider voor het ondersteunen van organisaties in het buitenland die strijden voor het behouden van hun vrijheid en manier van denken en leven.

Na 25 jaar strijd wordt nu de strijdbijl in de wilgen geworpen. Felipe draait zich om in zijn graf.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Mickel Moen »

:thumbup: Helemaal mee eens, Nico.

Op nu.nl staat een mooie reactie van ene Joop Staalhouwer op het argument van KPN dat de klanten dan ook naar een fysieke winkel kunnen:
KPN snapt het gewoon echt niet als ze denken dat een fysieke winkel een argument zal zijn voor klanten van XS4All. Ik ben IT-expert, ik hoef niet naar een winkel, ik wil gewoon dat als ik bel er iemand aan de andere kant zit die meer weet van het probleem dan ikzelf. Bij XS4All is dat ook altijd zo.

Daarnaast is de privacy-garantie van XS4All behoorlijk hard en in de praktijk getest (rond de Fishman-zaak met Karin Spaink). Gaat KPN die garanties ook geven? Of ligt KPN op het ruggetje als het baasje "copyright" roept? Ik denk het laatste. Ze hebben het alleen over hun winkels, en niet over privacy, copyright en internet neutraliteit.

XS4All steunt ook Bits of Freedom. XS4All steunde de piratenpartij. KPN? Wil zich niet mengen in "controverses". Als je op straat in elkaar wordt geslagen door twee copyright-mafia-leden van Scientology (of BUMA/Stemra, of Brein) dan loopt KPN gewoon door maar XS4All schiet je te hulp. Met wie doe ik dus graag zaken? Met XS4All. Niet met KPN.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie