Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
België, tegen oostende ik zorg dat de kust toeristen nog wat te zien hebben.
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
Ik had bij onze Transit hetzelfde koppelingsprobleem, drie keer vervangen gaf geen verbetering. Totdat ik zelf zag dat op de as een verdikking zat waardoor de boel wat moeilijk wilde schuiven.
Was gelijk de laatste keer dat ik bij die garage ben geweest. De vervanging was wel steeds garantie.
Was gelijk de laatste keer dat ik bij die garage ben geweest. De vervanging was wel steeds garantie.
Groeten
Klaas
Klaas
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
voor het monteren van de plaat deze eerst even over de splines van de prise as schuiven en kijken of dat vlekkeloos gaat en voor montage van de bak vet ik de splines altijd even licht in met molykote pasta.
maar volgens veel mensen doe ik wel meer rare dingen
jos
maar volgens veel mensen doe ik wel meer rare dingen
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
Is helemaal correct Jos.
Zo deden wij het ook altijd.
Zo deden wij het ook altijd.
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
Als ik Google op bokkende koppeling zijn er nogal wat verschillende oorzaken mogelijk.
1 van de oorzaken kan zijn een lekkende keerring achter het vliegwiel waardoor er olie op het vliegwiel komt.
Zou het mogelijk zijn dat mijn olie zo dun is geweest door de problemen met een defecte injector (verholpen) waardoor mijn oliepeil steeg dat er olie door de keerring is gelekt op het vliegwiel?
Is dit te controleren zonder dat de bak eraf moet?
1 van de oorzaken kan zijn een lekkende keerring achter het vliegwiel waardoor er olie op het vliegwiel komt.
Zou het mogelijk zijn dat mijn olie zo dun is geweest door de problemen met een defecte injector (verholpen) waardoor mijn oliepeil steeg dat er olie door de keerring is gelekt op het vliegwiel?
Is dit te controleren zonder dat de bak eraf moet?
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
als het door die lekolie zou moeten komen dan zou het hele koppelings huis van binnen een grote vette zooi moeten zijn en dat is aan de buitenkant goed te zien.
want lekt de keerring dan komt de olie aan de andere kant (krukaskant)van het vliegwiel naar buiten dan waar de koppeling zit, die olie word dan door het vliegwiel naar buiten geslingerd en zou dan pas op de plaat terecht kunnen komen doordat het van het koppelingshuis op de koppeling druipt, maar dan drupt de olie ook verder naar beneden, en maakt dan dus een grote vette bende rond de scheiding blok/bak, zou goed te zien moeten zijn, ook aan de plek waar de auto staat geparkeerd .
jos
want lekt de keerring dan komt de olie aan de andere kant (krukaskant)van het vliegwiel naar buiten dan waar de koppeling zit, die olie word dan door het vliegwiel naar buiten geslingerd en zou dan pas op de plaat terecht kunnen komen doordat het van het koppelingshuis op de koppeling druipt, maar dan drupt de olie ook verder naar beneden, en maakt dan dus een grote vette bende rond de scheiding blok/bak, zou goed te zien moeten zijn, ook aan de plek waar de auto staat geparkeerd .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
Zit wat in...
Geen sporen van lekkage bij de bak aansluiting op het blok.
Geen sporen van lekkage bij de bak aansluiting op het blok.
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
dan is olie hoogst waarschijnlijk ook niet de oorzaak van het koppelings probleem.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
de ducato 250 2.3 is met een vast vliegwiel en geen dubbelmassavliegwiel.als je de koppeling vervangt vervang ook altijd het hydraulisch druklager mee.
gr Glen
gr Glen
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
Bedankt voor je reactie.
Ik vroeg me al af of er een gewone of dubbel vliegwiel in zat.
Een dubbel vliegwiel zou het schokken/stoten wel kunnen verklaren als de veren slap zijn..
@ kareltje cola, Heb jij nog ideeën of oorzaken wat het schokken, stuiteren of bokken kan verklaren bij optrekken?
Ik vroeg me al af of er een gewone of dubbel vliegwiel in zat.
Een dubbel vliegwiel zou het schokken/stoten wel kunnen verklaren als de veren slap zijn..
@ kareltje cola, Heb jij nog ideeën of oorzaken wat het schokken, stuiteren of bokken kan verklaren bij optrekken?
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: Koppeling vervangen Fiat Ducato 250 2.3 (2010)
deze dubbelmassa is enkel voor de euro 5 en euro 6 motor na 2011joske501 schreef: ↑wo 16 jan 2019, 16:14Beste,
Ter info:
https://www.autoonderdelen24.be/automer ... gwiel.html
Joske