XS4ALL

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: XS4ALL



Bericht door iSonic »

Marketing werkt echt. xs4all draait gewoon op het kpn netwerk en infrastructuur. Je kijgt dus precies hetzelfde product als bij kpn of telfort maar toch heb je er een ander gevoel bij en heb je dit ervoor over....
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: XS4ALL



Bericht door doov »

En toch heeft XS4All al jaren de minste storingen.

Tis dat ik niet van de petities ben, anders had ik um ook ingevuld.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: XS4ALL



Bericht door nicolasfirst »

Wat ik aanhaalde in mijn reactie mis ik in bovenstaande reacties. Ja, techniek en helpdesk niveau wordt door diverse andere providers ook benaderd.

Wat mijn grootste probleem met de nieuwe plannen is de borging van vrijheid van meningsuiting. Zie bijvoorbeeld dit citaat uit hun transparantierapport uit 2013
Als internetprovider bevindt XS4ALL zich in een bijzondere positie tussen onze klanten en de rest van de wereld. Als tussenpersoon hebben we aan de ene kant de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat onze klanten onbelemmerde, veilige toegang hebben tot het internet en dat hun gegevens en privacy maximaal beschermd zijn. Aan de andere kant zijn wij verplicht op bevel van opsporingsinstanties of de rechter de onbelemmerde toegang en de privacy van onze klanten soms te beperken. Met dit transparantierapport wil XS4ALL inzichtelijk maken hoe we met die delicate balans omgaan.
DIT is waarom XS4ALL zelfstandig moet blijven binnen de KPN management structuur.

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

XS4ALL



Bericht door PaulBng »

Ik ben al klant van XS4All sinds het begin. Dual dialup over isdn, 2x 64kbps. Oude pc zonder harde schijf als router (illegaal) voor meerdere pc's.
Altijd tevreden geweest. Niet de goedkoopste, wel de meest stabiele naar mijn idee.

Ook getekend.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: XS4ALL



Bericht door Metor »

Ik vrees dat er weinig aan te doen is dat XS4ALL verdwijnt. Petities trekken ze zich niets van aan.
KPN is bezig om hun machtsmonopolie verder uit te breiden. Dit is hun strategie en alles gebeurt binnen de wettelijke mogelijkheden.
De kleinere providers kopen ze op en laten die dan vervolgens ondergaan in het grote KPN. XS4ALL heeft wel een tijdje daarna zelfstandig door mogen gaan, tot nu toe dan.
Dit is ook gebeurt met o.a. de provider onsbrabantnet. Van het ene op het andere moment werd het KPN, waarbij nieuwe routers en set top boxen en nieuwe software op je computer geinstalleerd moest worden. Het eerste jaar kreeg je korting na de overgang waardoor de abonnement prijs vrijwel hetzelfde was. Na het eerste jaar kwam er een enorme prijsverhoging, dan zeg je niet zo gauw weer op, want dan moet b.v. alle apparatuur weer vervangen worden met de nodige problemen.
We zullen het helaas lijdzaam moeten toezien. Alweer een competente provider die het loodje legt. Maar uiteindelijk is het wel het XS4ALL bestuur geweest die ooit besloten hebben om het te verkopen aan KPN, waarbij ze flink gecashed hebben.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door Aloys »

Ook maar getekend!

Sinds 2000 ben ik Ziggo-klant (kabel) maar XS4ALL was mijn eerste internet-provider begin jaren '90.

Lid geworden op de bekende HCC-dagen in Utrecht, voor 25,00 gulden per maand. En dan eindeloos bellen naar
020, Amsterdam, met een slakkengangetje van 1200Bd... :D

Soms moest je modem wel 10 of 20 keer opnieuw dat nummer kiezen, want vooral 's avonds waren de modems van
XS4ALL voortdurend in gesprek!

Ik ben nog van nét voor het www-tijdperk. Ik logde in met Unix-commando's en gebruikte Gopher om de wereld
virtueel rond te reizen. Daarna kreeg ik (in een enveloppe) 2 diskettes met een browserprogramma van XS4ALL.
Voor onder Windows 3.11.

Mijn tweemaandelijkse telefoonkosten, rond 94/95, liepen op naar 400-450 gulden! Maar dat kwam dan weer omdat
ik in die tijd met de Campersite was begonnen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: XS4ALL



Bericht door nicolasfirst »

@Aloys, het lijkt erop dat we uit dezelfde periode komen :-B

Ik ook met unix commando’s en Gopher de wereld rondgezworven zat tien bij Automatisering Gids. Heb hun eerste gopher site en later website gebouwd. Mijn eerste browser was de mosaic browser van Andreesen. Zat toen zelf inmiddels op een afgedankte sparc station server te klooien met Solaris en Debian.

Als actief lid van HCC veel met FidoNet te maken gehad. Gouden tijden :thumbup: Veel geleerd. Was ook lid van de NLUUG. Ah, jeugdherinneringen. :-B

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: XS4ALL



Bericht door macfocus »

iSonic schreef:
vr 11 jan 2019, 10:47
Marketing werkt echt. xs4all draait gewoon op het kpn netwerk en infrastructuur. Je kijgt dus precies hetzelfde product als bij kpn of telfort maar toch heb je er een ander gevoel bij en heb je dit ervoor over....
En dat is dus niet waar
XS4all draait idd op de backbone van KPN, maar wat ze daarop doen, uitvoeren, toelaten (geen blokkades b.v. van poort 25) en waar ze voor staan, dat is toch echt XS4all specifiek en vindt je bij maar weinig andere providers. (Tweak misschien)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: XS4ALL



Bericht door johan1950 »

Via Worldonline en XS4All nu al jaren KPN als provider.

Worldonline stopte ermee, moet dus andere provider hebben,
XS4All had geen oplossing voor het trage internet in het buitengebied ( 4 - 6 Mbps ) waar ik woon, tenzij ik heel veel wou betalen.
KPN kon via de koperleiding ook geen sneller internet bieden maar bood wel aan om naast mijn vaste verbinding zonder meerkosten gebruik te maken van het 4G netwerk.
Ik heb nu dus twee internetaansluitingen, een vaste aansluiting en een 4G aansluiting. Samen goed voor 35 - 65 Mbps.
Nog altijd blij dat ik XS4All vaarwel heb gezegd.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: XS4ALL



Bericht door Kroppie »

what,s in a name

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: XS4ALL



Bericht door KTManiac »

In a name? Niks, maar wel in de mensen en club achter die naam.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: XS4ALL



Bericht door Kroppie »

ach over een tijdje is iedereen het weer vergeten, veranderingen hou je niet tegen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: XS4ALL



Bericht door KTManiac »

Vergeten?
Alleen door de groep die prijs als enige of belangrijkste criterium hebben.
Maar goed, die zaten toch al niet bij XS4ALL.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: XS4ALL



Bericht door Kroppie »

natuurlijk kan je blijven dromen van het verleden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie