Lekke band...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80321
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Lekke band...



Bericht door Dafluc »

Voor die keus staat iedereen. Vier keer net niet, maar wel bijna. Of twee sets, jaarlijks wisselen en opslag. Hangt mede af van hoe je de camper gebruikt natuurlijk.
Afbeelding
Duudje
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 20:03

Re: Lekke band...



Bericht door Duudje »

Even een update:
Gister na vertrek van de camping in Seefeld naar de plaatselijke garage geweest voor de bestelde all season banden. Met kettingen om. Blijken het 'echte' winterbanden te zijn. Ze kunnen blijkbaar geen all season banden of was slecht verkrijgbaar begreep ik. Toch maar akkoord gegaan. Idd 3 voor de prijs voor 2...
Gezien de vele sneeuw was t och wel lekker. Ik koop in Nederland 1 velg met all season er bij zodat ik in de zomer met 4 all seasons rij en de winterband als reserve gebruik en dan in de winter 2 all seasons en 2 winterbanden voor en dan de all season als reserve gebruik.
Dit lijkt me nu beste en goedkoopste.
Groetjes Michel.
RaDaR
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 12:27

Re: Lekke band...



Bericht door RaDaR »

nog even een tip.
Oostenrijkse politie is het zat, die Hollanders op banden die bij hun niet gebruikt mogen worden daar door op sommige plaatsen blijven ,,hangen"
opstoppingen veroorzaken door verkeerde banden of geen passende sneeuwkettingen.
Dat lossen ze op op de volgende mannier, je wordt weg gesleept, en de kosten moeten direkt betaald worden, en dan zit je snel aan 150 euro.

Dit voorjaar hebben ze een camperaar ook even uitgekleed, maar dat was gedeeltelijk zijn eigen schuld, hij werd gewogen en zat op 3900 kg
met een toegelaten gewicht van 3500kg, kon zich niet beheersen en gaf de agent een grote mond, en nog een paar beledigingen er achteraan
toen kreeg hij ook nog een prent voor de maut stikker die niet op het raam gekleeft zat maar op het dashboard lag, toen gaf hij weer een grote
mond, agent controleerd de banden allemaal, en je raad het al hij mocht geen meter meer rijden, ter plaatse wissellen , nu komt het mooiste
toen hij het wiel er op had zitten mocht hij nog niet weg, het reservewiel was een totaal ander profiel en bandemaat. en aangezien je twee gelijke
banden op de zelde as moet voeren moest menneer een bandenboer bellen die daar ter plekke alles heeft opgelost .
Dit hele verhaal stond hij in geuren en kleuren te vertellen op de camping, hoe slim ben je, gedraag je als gast dan heb je totaal geen problemen.
doe er je voordeel mee.
gr; RaDaR
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Lekke band...



Bericht door twente1946 »

heeft zeker niet verteld wat hij moest betalen aan boete(s)
RaDaR
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 12:27

Re: Lekke band...



Bericht door RaDaR »

ja ook dat, 450 euro aan boetes en dan ook nog de bandenboer, die uiteraard alleen de duurste in voorraad had op dat moment.
ik stond naast hem en daar hij het telefonisch aan zijn broer aan het vertellen was, zo kom ik er achter wie mijn buurman daar was.
RaDar
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Lekke band...



Bericht door hathi »

RaDar : :thumbup: en terecht,je moet gewoon zorgen dat alles in orde is!
Hans
erichendri
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 feb 2013, 19:36

Re: Lekke band...



Bericht door erichendri »

Natuurlijk is het bar en boos op dit moment in een aantal Alpenlanden maar inderdaad, degene
die zonder winterbanden op vakantie gaan zorgen voor veel oponthoud.
Veel te lang doorrijden voordat ze kettingen gaan monteren etc.....
En ga nou niet op wintersport op 4seizoen banden als je enkel FWD of RWD hebt.
Rijden zal hooguit met moeite gaan maar je remweg in de sneeuw, dat wil je niet weten met je 3500 kg.
Heb het zelf ervaren tijdens een test op Lelystad, 2 x zo zwaar is ook bijna 2 x zo lang.

Eric
Met je rubber door de blubber.
Plaats reactie