Daar gaan we weer met ons campertje... op stap

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door doov »

De FNV. Laat me niet lachen.
Dat is een instituut van een paar decennia terug.
Omdat ze de ouderenbond in hun ledenaantal meetellen, lijkt het er nog een beetje op.
Tel je alleen de werkende leden, dan blijkt dat ze een marginale rol spelen.
De Jumbo heeft dat goed begrepen en ze al buiten spel gezet.
Nu de rest nog.
Gebruikersavatar
Eltasa
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 22:57
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Eltasa »

FredV schreef:
ma 24 dec 2018, 7:13
We moeten toch ergens beginnen. Ik moet alleen nog een rood hesje aanschaffen voor de FNV demonstratie op 13 januari in Utrecht.

Ik citeer Autocaravana zijn: “Ik kan niet wachten”
Het rode hesje krijg je bij aankomst, gratis😁
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eltasa
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 22:57
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Eltasa »

Daarom is het belangrijk dat in die eerder genoemde Rode Hesje demo ook dat soort actiepunten zijn opgenomen.(zie actiepunt 7 https://www.facebook.com/events/223777171907112

Aangemeld!!!!
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door MonRoe »

Dafluc schreef:Daarom moeten huiseigenaren het zelf betalen en zal voor huurders een bouwvereniging het betaalbaar moeten maken. Om maar 1 voorbeeld te noemen.
Het zal naar draagkracht moeten, daar is denk ik iedereen het wel over eens.
Meteen roepen dat een overgrote meerderheid helemaal niks kan is dan weer zwaar overdreven.
ook niet een echt eerlijke regeling. ik ken zat mensen die een koophuis hebben en minder te besteden hebben dan iemand die al 20 jaar in een huurhuis zit. Dan roepen mensen dan verkoop je toch en ga je ook huren, helaas dan verdienen ze net weer te veel voor en moeten ze naar vrije sector waar ze ook 1000 euro per maand aan huur moeten betalen.

eigen huis wil niet gelijk zeggen dat je meer te besteden hebt.

subsidie geven aan de hand van alle inkomsten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Dafluc »

Je hebt helemaal gelijk. Precies wat ik probeer te zeggen. Naar draagkracht. En inderdaad, iemand met een eigen huis kan minder draagkrachtig zijn als iemand die huurt. Het maandelijks besteedbare inkomen zou de leidraad mogen zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Huub56 »

Zullen we het bij campers houden en er geen klimaat forum van maken!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Kroppie »

effe een gedachte, wij hier gaan met een camper op reis/vakantie en dan word ons aangerekend dat we geen oog voor de toekomst van onze aarde zouden hebben, nu is het zo dat een vliegvakantie ganger 1e meer verbruikt, en 2e ook nog zonder belasting over die brandstof te betalen, moeten we het daar ook maar eens over gaan hebben,lijkt me.(oh jee, weer een discussie punt. :-B ).

want ook vliegen is millieu verpestend, co2 uitstotend, en voor het overleven onnodig, en word door het niet betalen van belasting in feite ook nog gesubsidieerd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door FredV »

Eltasa schreef:Daarom is het belangrijk dat in die eerder genoemde Rode Hesje demo ook dat soort actiepunten zijn opgenomen.(zie actiepunt 7 https://www.facebook.com/events/223777171907112

Aangemeld!!!!
Ik ook.
Knibbel
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Dafluc »

De gevolgen voor het rijden met ons campertje n.a.v. het klimaatakkoord is in mijn ogen geen off-topic onderwerp. Of het in Algemeen of in Diversen hoort kun je over bomen. Ik vond het genoeg met campers te maken hebben om het te laten staan. Lijkt me niet verkeerd om ook als camperbezitter eens na te denken over dit soort zaken. Zonder je meteen aangevallen te hoeven voelen. Zonder meteen in de verdediging te schieten. Zonder naar alles en iedereen te wijzen zolang je maar niet naar jezelf hoeft te kijken. Gewoon er eens bij stilstaan. Niemand die je morgen uit je camper jaagt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Huub56 »

Daar heb je gelijk in niemand voelt zich aangevallen hoop ik maar we hebben allemaal een camper en hoeven er maar diesel in te gooien om op vakantie te gaan dus dat veranderd niet, en of de diesel nu 1 of 2 cent duurder wordt daarom zullen wij hem niet laten staan. Misschien worden we er wel in de toekomst toe gedwongen maar dat zien we dan wel weer. Of het nu goed of tout is de camper hebben we toch al en inneem aan betaald dus daar verander je niets aan wel als je nu tot de beslissing staat om er een te kopen ik zou het gewoon weer doen kun je nog jaren plezier van hebben
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door johan1950 »

Dafluc schreef:
ma 24 dec 2018, 13:06
Je hebt helemaal gelijk. Precies wat ik probeer te zeggen. Naar draagkracht. En inderdaad, iemand met een eigen huis kan minder draagkrachtig zijn als iemand die huurt. Het maandelijks besteedbare inkomen zou de leidraad mogen zijn.
Ook oneerlijk.
Ik heb bijna mijn hele werkzame leven een behoorlijk deel van mijn inkomen gespaard en geïnvesteerd om ook na mijn pensionering een goed inkomen te hebben.
Mag ik omdat ik jaren zuinig ben geweest zeker inleveren. Peins er niet over.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Dafluc »

Koop je fijn een zuinige warmtepomp, kun je daarna elke maand uitrekenen wat het je heeft opgeleverd. Klagen omdat je geld hebt. Sorry, maar betalen moeten we allemaal. Hoe de verdeling ook uitpakt, er zullen altijd mensen blijven die het niet eerlijk vinden.
Afbeelding
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Aardy »

Reactie op Johan:

Hier nog zo eentje!
Werken om eerst te verdienen voor wat we wilden kopen, geen schulden en denken dat je het goed voor elkaar hebt.

Nou, vergeet het maar. Of we willen of niet, we blijven melkkoe en zullen betalen, allemaal omdat we
'samen' hebben besloten dat we die klimaatmaatregelen willen en solidair moeten zijn.

Zodra ik politici de woorden SAMEN en MET ELKAAR hoor gebruiken, weet ik één ding zeker: dat kost me klauwen geld :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie