Daar gaan we weer met ons campertje... op stap

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door the kapitein »

helemaal mee eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Navigator »

Zat die Michael C. Ruppert er toch niet zo ver naast. Voor de geïnteresseerden: zoek op Youtube naar Micheal C. Ruppert en 'Collapse', of nog beter 'Apocalypse'.


@Autocaravana
Al die maatregelen hebben een enorm gevolg: 0,0007 graden minder opwarming. Vanmorgen Buma gehoord over benzine-auto's? De goede man snapt het niet en heeft werkelijk geen idee.
Laatst gewijzigd door Navigator op zo 23 dec 2018, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Marco Polo »

Niet mee eens.
Geen alternatief op dit moment
En bij uitfaseren van reguliere voertuigen hebben campers vaak nog veel meer restlevensduur en waarde in verhouding tot de tegenhangers die voor dagelijks gebruik ingezet worden.

Wat dat betreft is de weerstand heel voorstelbaar.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door VAN-tastique »

We kunnen met ons allen de borst natmaken, er zal de komende jaren zeker meer betaald moeten worden voor energie in welke vorm dan ook.
Ik zie dat de verhoging van de energiekosten (gas water elektra) er nu ook al bijgehaald wordt :-B, niet concreet maar in de vorm "Stel je betaald..... en je gaat 100 euro omhoog"
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel andere forumgebruikers in het ècht voor hun energie moeten betalen en wat ze per 01-01-2019 meer voor hun energie moeten gaan betalen.
Wij betalen per maand 89 euro voor gas en elektra en bij ons gaat het maandelijkse bedrag met 14 euro omhoog..., daar krijg ik geen buikpijn van.
Wie volgt?!
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Kroppie »

ik betaalde in 2018 77 euro per maand en in 2019 word dat 98 euro per maand , voor per jaar 10 KWh!!!! stroom en 990 m3 gas.
is 21 euro en is enkel belasting.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 23 dec 2018, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door johan1950 »

We betaalden in 2018 € 103,- per maand.
Voor 2019 weten we het nog niet. We hebben tot eind 2019 een vast contract en omdat we over 2018 meer als € 200 terug krijgen verwacht ik dat ons maandbedrag hetzelfde blijft.
Stroom -354 kWh, gas 1584 m3
Laatst gewijzigd door johan1950 op zo 23 dec 2018, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan en Ina Gols
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Navigator »

Ca. 4500kW electra en 1500m3 gas, we betaalden 175 euro per maand. We zijn per 1-1-2019 overgestapt naar een nieuwe energiemaatschappij. Ik schat dat we 200 euro per maand mogen gaan betalen. Vrijstaande woning met garage en op de garage een verwarmd kantoor. Energieklasse B.
Forum verlaten.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door FredV »

Autocaravana schreef:Dan kunnen de oudere camperaars hier wel gaan mekkeren, maar omdat er 30 jaar geleden niets is gedaan, is het nu extra urgent geworden. En iedereen kon weten dat het er aan zat te komen en ook dat het hier en daar wat financiële pijn zou kunnen doen. Maar decennia lang heeft men gedacht dat het hun tijd wel zou duren.
Natuurlijk de ouderen hebben het weer gedaan. In welke wereld leefde u de afgelopen 30 jaar. In die wereld natuurlijk ook niet mee geprofiteerd met wat de ouderen niet deden.
Dat de ouderen hun gele hesjes gaan aantrekken laat niet lang meer op zich wachten.

Ik kan niet wachten.
Knibbel
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door johan1950 »

In de afgelopen 30 jaar heb ik deze ontwikkeling zien aankomen en heb daarop geanticipeerd zodat ik voorlopig nog weinig problemen verwacht.
Mijn gele hesje trek ik alleen aan als ik pech met de camper heb.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Bob Diesel »

Autocaravana schreef:Dan kunnen de oudere camperaars hier wel gaan mekkeren, maar omdat er 30 jaar geleden niets is gedaan, is het nu extra urgent geworden. En iedereen kon weten dat het er aan zat te komen en ook dat het hier en daar wat financiële pijn zou kunnen doen. Maar decennia lang heeft men gedacht dat het hun tijd wel zou duren.
meer als 30 jaar geleden werden de toen nog jongeren ook al door politici bezeken voorgelogen in in de maling genomen
we hadden een ook toen al Energie :idea: crisis

Bob werkte toen voor de ,, koninklijke,, Shell
en zat 8 weken onafgebroken te dobberen op een tanker
waar van 14 dagen voor liverpool ,waar we toen een paar ton kwijt konden
en weer 14 dagen dus weer 2 weken voor Rotterdam
want alle opslag was vol, we konden de olie niet kwijt, en in NL mocht men niet de auto in

dus toen werden we bezeken ,en nu met een debiel in de USA aan de macht
moet die speldeprik op deze aardkloot ,NL weer het braafste joche v,d klas/wereld spelen

laat de grote der aarde nu eerst doen wat noodzakelijk is, en dan wij volgen
en niet andersom

En ja ,het zal mijn tijd wel duren ,ik heb hier geen invloed op x:S

gaan gewoon WEER met het campertje ,,,,,,,op stap :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Eltasa
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 22:57
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Eltasa »

Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door VAN-tastique »

Johan, je bent me net even een slag voor!

Ik wilde met een zelfde antwoord komen wat betreft het gele hesje van FredV, de enige keer dat ik hem aan heb gehad was trouwens..., heel toepasselijk, omdat ik als verstrooide ouwe muppet verkeerd had getankt (85 liter euro95 en een brandstoffilter verspild :DD)
En wat het anticiperen op een onvermijdbare transitie betreft verschillen we ook maar heel weinig!
Jij hebt afgelopen jaar zelfs nog energie terug geleverd, ik denk dit jaar precies quit te spelen!
Wij hebben 5800 kwh aan stroom gebruikt en ook opgewekt met onze 22 panelen, het was een waar topjaar!
Verder heb ik nog 8 panelen liggen die onze 160 liter zonnestroomboiler in de maanden april t/m oktober met gelijkstroom verwarmt waardoor wij maar 1500 m3 gas verbruiken op jaarbasis.
Met die 1500 m3 gas verwarmen wij ons (vrijstaande) huis en onze druk bezochte B&B blokhutten verwarmen we met infraroodpanelen, natuurlijk ook op de zon 8-).
Ik heb het al eerder gemeld, ik ben op dit moment bezig met nog eens 16 panelen, die zijn straks om de accu van de EV te vullen, dus rijden op de zon!
Ik heb niet alleen een zelfbouw(bus)camper, maar ook een zelfbouw huis.
En zo lang het nog kan dan pakken we onze VAN-tastique natuurlijk ook regelmatig.
Met pensioen en lekker druk op onze manier, wat wil een mens nog meer!

Oh-ja..., voor de geïnteresseerden in elektrische auto's en zonne energie, bekijk deze link maar even... https://sonomotors.com/sion.html/
Mocht het straks toch weer op uitdraaien om op vakantie te gaan met een tentje i.p.v. de camper..., met dit karretje kan je gerust de frituurpan meenemen, tegen zijn accucapaciteit kan geen enkele hh camper accu op :-B
Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door FredV »

Neem me niet kwalijk, maar hiervan ga ik dus over mijn nek.
Knibbel
Gebruikersavatar
Eltasa
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 22:57
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Daar gaan we weer met ons campertje... op stap



Bericht door Eltasa »

FredV schreef:
zo 23 dec 2018, 20:20
Autocaravana schreef:Dan kunnen de oudere camperaars hier wel gaan mekkeren, maar omdat er 30 jaar geleden niets is gedaan, is het nu extra urgent geworden. En iedereen kon weten dat het er aan zat te komen en ook dat het hier en daar wat financiële pijn zou kunnen doen. Maar decennia lang heeft men gedacht dat het hun tijd wel zou duren.
Natuurlijk de ouderen hebben het weer gedaan. In welke wereld leefde u de afgelopen 30 jaar. In die wereld natuurlijk ook niet mee geprofiteerd met wat de ouderen niet deden.
Dat de ouderen hun gele hesjes gaan aantrekken laat niet lang meer op zich wachten.

Ik kan niet wachten.

Wij hebben iedere zaterdag het gele hesje aan en zijn niet van plan te stoppen voor het beter wordt.

Hier wil ik het graag bij laten.
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen.
Plaats reactie