Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Wij verwarmen de bus op LPG en dat gaat bijzonder goed, als ik dan zie wat je betaald als je stroom afneemt op een camping of camperplaats, tot wel 5 Euro per nacht. De aanschaf van de LPGfles met buitenaansluiting was al in één seizoen terugverdiend.
Groeten

Klaas
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Tja, LPG met buitenvuller zal er ook nog wel eens inkomen als we wat langer en verder weg kunnen (nog geen pensionado :wink: ), maar zolang hier in NL de wettelijke mogelijkheden om te vullen nog zo zijn zoals ze nu zijn, wacht ik nog even.
N.B. Er is wat bovenstaande betreft al genoeg hierover geschreven, dus wat mij betreft hoeft die discussie niet opnieuw gehouden worden. Just my 2 cents. :wink:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Heb ook altijd gemopperd op die 5 euro per dag op camping.Ging met caravan toendertijd overwinteren in Algarve ,was toen 4,50 voor 10 amp. In dec. jan.febr. stond permanent 2000 watt kachel aan en koelkast,vriezer,koffieapp.oven.enz. dus meer dan 50 kw per 24 uur dus 9 cent per kw. Weet niet wat de prijs in Nederland is per kw maar hier in Spanje meer dan het dubbele ondanks dag en nacht tarief .Nou weet ik ook wel ,je moet dat in de mix zien in andere maanden is verbruik veel minder en prijs gelijk.
Er zijn ook campings die bv. 30 cent per kw. rekening brengen zou dus in ons geval 15 € per dag zijn geweest,konden we beter thuis blijven.
Groet uit zonnig Spanje,
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

@veetee
Ik vond het gerammel van de omval beveiliging nogal irritant. Die heb ik eruit gehaald. 10 minuten werk. Boven omschreven.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Ja, dat had ik gelezen. Die heb ik er daarom dus ook uitgehaald, bedankt voor de tip. Als de verwarming op z’n kop ligt, ligt heel de camper op z’n kop, dus in deze situatie niet echt nodig. :lol:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2434
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bently »

appellover schreef:
za 22 dec 2018, 16:36
Heb ook altijd gemopperd op die 5 euro per dag op camping.Ging met caravan toendertijd overwinteren in Algarve ,was toen 4,50 voor 10 amp. In dec. jan.febr. stond permanent 2000 watt kachel aan en koelkast,vriezer,koffieapp.oven.enz. dus meer dan 50 kw per 24 uur dus 9 cent per kw. Weet niet wat de prijs in Nederland is per kw maar hier in Spanje meer dan het dubbele ondanks dag en nacht tarief .Nou weet ik ook wel ,je moet dat in de mix zien in andere maanden is verbruik veel minder en prijs gelijk.
Er zijn ook campings die bv. 30 cent per kw. rekening brengen zou dus in ons geval 15 € per dag zijn geweest,konden we beter thuis blijven.
Groet uit zonnig Spanje,
Ron
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ron, zou je dat wat je schreef eens kunnen teruglezen ? 50 Kw per 24 uur ? Is dat niet een beetje erg overdreven ?
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Bently,ik denk dat het nog erger was,het ging om een grote caravan met een isabella penta voortent ,7 meter x 3,5 meter, en een keukentent-aanbouw.We woonden ruim 6 maanden in die tent ,alleen slapen deden we in de caravan ,hadden grote flatscreen in de voortent .Het kon s’avonds flink afkoelen in de tent en dan hadden tweede kabel dus totaal 3 of 4 kw.Was geen probleem voor de campingbeheerder,ze waren heel blij met die rijkelui uit Noord Europa ,konden ze hele winter personeel houden.
We hebben dat 12 jaar gedaan ,de laatste jaren bleef de caravan met voortent op de camping staan ,het hele jaar ,we hadden ongeveer 200 m2 omheind terrein.
Tientallen Hollanders,Belgen,Fransen en Duitsers verbijven daar hele winter.Ons sociale leven was daar in de Algarve,een heel gezellige boel .Heel veel vrienden gemaakt daar.
Nu gaan we met camper ieder jaar op bezoek een weekje.
On topic,heb geen stroom meer nodig ,solar 400 watt op dak en dieselverwarming.
Groeten
Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Huub56 »

Wij verbruiken thuis gemiddeld 8 KW per 24 uur het gehele jaar door elektrisch koken enz.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

ik gebruik thuis per jaar 960KWh, dat is inclusief alles ,koelkast, wasmaschine, droger, tv, comp, led verlichting, alles, dat is per week zeg maar 19KWh.(dan is 50 per dag toch wel erg veel toch, is meer dan 18.250 per jaar!!.)
en mijn hele stroomgebruik per jaar word ruimschoots opgebracht door mijn 1300Wp zonnepanelen in de tuin, aan het eind van het jaar heb ik zelfs over, dan gaat de gasverwarming uit en de elektrische verwarming aan , totdat ik op de meter zo,n 10KWh gebruikt heb.
heb nog ruimte in de tuin en nog panelen liggen dus volgend jaar weer wat te doen. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door henk en lila »

Als Ron zijn kacheltje van 2000W = 2 kW nooit afslaat is dat alleen al 48 kW per 24 uur. En dan de lampjes en de koelkast nog.
Elektrisch verwarmen is echt de toekomst :lol3: (sorry, kon het niet laten).
Wij verbruiken thuis zo'n 1000 kWh per jaar.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

1000 kWh per jaar, hoe doen jullie dat? Ik zit op het gemiddelde van ongeveer 4000 kWh... daarintegen heb ik het dak vol liggen met panelen en houdt elk jaar wel over.
.
60F0AFBA-E744-44C6-80D7-0423833FE90B.jpeg
60F0AFBA-E744-44C6-80D7-0423833FE90B.jpeg (46.38 KiB) 477 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zadowolony »

Hier 7200 kWh min 3800 kWh van de zonnepanelen .
Oorzaak, o.a. de vijverpompen.
Volgende huis geen vijvers meer.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

hoe ik aan +-1000KWh kom?, weet het niet, ik gebruik 1x per week de wasmaschine, en elektrische droger, kook en verwarm op gas, waar ik niet ben brand geen licht, en waar ik wel ben brand alleen licht in mijn direkte omgeving, s, avonds uurtje of 2 led tv, 4uur laptop per dag.
en dat is het, alle verlichting is led, en niets staat er in standby.
elke zondagmorgen schrijf ik de meterstanden op, dus zie iets vreemds meteen, verder doe ik niets byzonders dacht ik .

maar sinds ik 10 jaar terug de zonnepanelen geplaatst heb, is het een soort sport geworden om zo min mogelijk te gebruiken en dat is best leuk, ga nu wat anders verzinnen voor de droger, en de verwarming van de wasmaschine.
maar ga eerst de panelen die ik nog heb liggen plaatsen, zijn 8 rollen flexibele van 3,5 meter lang en 50cm breed, heb nu pas een goede omvormer ervoor gevonden(vanwege de onbelaste spanning 400 volt per paneel !), mooi klusje voor volgend jaar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie