Daar gaan we weer met ons campertje... op stap

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door henk en lila »

Kroppie schreef:
za 22 dec 2018, 14:36
dat is realiteit die men niet wil weten, ijs en tropische tijden en het wisselen daar tussen is al duizenden, miljoenen jaren een wisselwerking/golfbeweging, daaraan hebben we zelfs ons gas en olie te danken , daarmee wil ik niet zeggen dat de mensheid maar door moet gaan met vervuilen, want de tijd die nog rest wens ik iedereen een zo goed mogelijk bestaan, maar er komt een eind aan, ook als je dat niet wil horen.
jos
Ik geloof wel dat de mens invloed heeft maar ik moet ook altijd aan Otzi denken.
5000 jaar geleden werd hij door een pijl gedood en nee, hij zakte niet door het ijs. Hij werd er door toegedekt. In 1991 kromp de gletscher (weer) eens en hij werd terug gevonden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%96tzi
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door thole »

Toch nog een van die 3% weten te vinden? :lol: :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door doov »

Ik ontspring mooi de dans.
In 2030 word ik 70.
Tijd om achter de geraniums te gaan zitten. De bloemetjes zet ik voor die tijd wel buiten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Kroppie »

met 70 achter de geraniums, dan begint je 2e jeugd toch pas, bij mij wel tenminste, ben ook 70, maar nog geen geranium in de buurt hoor

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6375
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door isoplus »

Ik ben kennelijk de enige die niet begrijpt wat alle bovenstaande berichten met onze camper van doen heeft. Het ding rijdt prima en diesel is overal te krijgen.
Het is een volstrekt legitieme wens van stedelingen om verlost te worden van stank en lawaai. Ik ben oud genoeg om mij nog de zwarte rookwolken uit stoomtreinen en schepen te kunnen herinneren, dat zooitje stonk ook nog.
We staken alles in de fik of stopten het onder de grond, toen was afval nog geen handel :wink: Nu wel!
Natuurlijk willen andere wereldbewoners ook alles wat wij al hebben en waarom niet?
Het loopt vanzelf ooit eens spaak daar doen wij niets aan en dat is wellicht maar goed ook.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Kroppie »

ach je moet toch wat met teveel vrije tijd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Daar gaat ons campertje



Bericht door FredV »

En als wij met onze 70(+) die 2030 halen dan nemen we wel een elektrische scootmobiel.
Knibbel
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Aloys »

Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door thole »

:thumbup: :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
hspan
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 21:29

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door hspan »

ik ben redelijk verbijsterd. Ben lid geworden omdat ik met mijn vrouw een camper wil gaan kopen (kinderen de deur uit) en ik op zoek gaan naar informatie over hoe camper eigenaren omgaan met de problematieken rondom CO2 uitstoot. Had verwacht dat er hier constructief naar oplossingen gekeken werd die me zouden helpen om de juiste keuzes te maken. Tot mijn verbazing en verbijstering blijkt de overgrote meerderheid of het probleem te ontkennen of te wijzen naar anderen. We worden met ons neus op de feiten gedrukt dat de opwarming van de aarde onverminderd doorgaat. De concentratie broeikasgassen zal in 2018 opnieuw tot recordhoogte stijgen en de tendens in dit topic is - als wij maar niet lastig gevallen worden-. Iedereen is in staat om iets te doen tegen de klimaatopwarming, de aanpak van het wereldwijd klimaatprobleem begint bij jezelf. SORRY HOOR in plaats van een groep ' avontuurlijke/ongebonden/vrijdenkende mensen die weten wat er speelt en juist verder kunnen kijken dan de gemiddelde burger is het (de goeden daargelaten) is het kleingeestig en bekrompen. Ben hevig teleurgesteld.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Kroppie »

ik zou maar geen camper kopen, anders word de uitstoot nog hoger.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Marco Polo »

Lid geworden om olie op het vuur te gooien :D
Wie zou er nou weer een alterego aangemaakt hebben :-)
isoplus
Berichten: 6375
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door isoplus »

je kunt natuurlijk best een camper kopen mits je er een koopt die nu voldoet aan de eisen, dat kan morgen of overmorgen anders zijn.
Een camper op zich is natuurlijk totaal overbodige luxe dus als je echt je best wilt doen laat je het ding staan en verzin je een andere wijze om je vrije tijd door te brengen, als je je er maar goed bij voelt. En wat wij hier allemaal doen en zeggen is toch niet belangrijk voor je eigen welbevinden.
Een beetje relativeren kan geen kwaad hoor :thumbup:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daar gaat ons campertje



Bericht door Bob Diesel »

Toedeledokie
ook een MR uitspraak :wave:

maar Bob Toch
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie