TomTom Go Camper

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: TomTom Go Camper



Bericht door bupozaanstad »

Wat ik niet begrijp is dat er zoveel personen op hun "navigatie apparaat" rijden. Om te beginnen behoor je te weten hoe snel je mag rijden daar heb je geen navigatie voor nodig. Dan wil je navigatie je laten afslaan, dit blijkt een een of ander duister bospad te zijn en sommige rijden daar ook in en lopen vast, dom dom dom. Gebruik zo'n ding als hulpmiddel en vertrouw er niet voor de volle 100% op, toen de navigatie nog in de kinderschoenen stond reed iedereen met een kaart op schoot en waren er nooit problemen.

Ik zelf gebruik een TomTom 6100 en dat is voor mij een hulpmiddel maar je denkt toch niet dat ik blind op dat ding vertrouw, doe ik dat wel dan moet ik zowel voor als achter een elektrische lier monteren om me uit de bospaden te helpen. Navigatie is makkelijk maar eigen inzicht blijft de hoofdzaak. Je weet toch ook dat je sommige wegen, straten of paden niet in moet rijden.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Dafluc »

Nooit problemen met op de kaart rijden? Ik vergeet nooit de keer dat mijn rood aangelopen vader langs de kant van de weg stopte. Hij moest even uitstappen om te schelden, een sigaret te roken en zijn bloeddruk weer onder controle te krijgen. Mijn moeder had net op zijn wanhoopskreet 'Je ziet de wegen op de kaart toch' het legendarische antwoord gegeven" 'Wegen? ik zie geen wegen ik zie alleen strepen'....
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: TomTom Go Camper



Bericht door seth_space »

Overigens kun je o de meeste ( alle?) navigatie apparaten "onverharde wegen vermijden" inschakelen. Ik ben nog nooit een bospad ingestuurd met die optie ingeschakeld. Wat niet wil zeggen dat je niet moet blijven opletten. De actuele wegsituatie kan afwijken van wat het navigatie apparaat weergeeft tenslotte.
Maar verder vertrouw ik op mijn navigatie apparaat en dat heeft gezorgd voor unieke routes die op de kaart waarschijnlijk onhaalbaar waren geweest. Of de kaartlezer krijgt niets mee van het landschap en dat is ook jammer.
Ook snelheden zijn heel handig om te weten aangezien het aantal borden ( modevershcijnsel) steeds verder afneemt en je zo een bord gemist hebt.
Ook dan is het belangrijk hoe actueel je navigatie is( denk aan de 80KM/u in Frankrijk) of aan nieuwe milieuzones.
Dus vertrouw op je navigatie maar blijf kijken naar de actuele situatie.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Bob Diesel »

Dafluc schreef:
vr 21 dec 2018, 17:43
Nooit problemen met op de kaart rijden? Ik vergeet nooit de keer dat mijn rood aangelopen vader langs de kant van de weg stopte. Hij moest even uitstappen om te schelden, een sigaret te roken en zijn bloeddruk weer onder controle te krijgen. Mijn moeder had net op zijn wanhoopskreet 'Je ziet de wegen op de kaart toch' het legendarische antwoord gegeven" 'Wegen? ik zie geen wegen ik zie alleen strepen'....
Ja hallo , je bent mijn zoon niet
want mijn vrouw is jou moeder niet x:DD x:D x:D x;-)
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Dafluc »

Niet dat ik weet in ieder geval. Maar ik bedoel maar te zeggen dat de navigatie van nu toch wel een vooruitgang is. Al zit mijn bijrijdster nu ook nog met kaarten op haar schoot. En ik weet echt wel naar wie ik het beste kan luisteren x:DD
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Frank1954 »

seth_space schreef:
vr 21 dec 2018, 18:01
Overigens kun je o de meeste ( alle?) navigatie apparaten "onverharde wegen vermijden" inschakelen. Ik ben nog nooit een bospad ingestuurd met die optie ingeschakeld. Wat niet wil zeggen dat je niet moet blijven opletten. De actuele wegsituatie kan afwijken van wat het navigatie apparaat weergeeft tenslotte.
Maar verder vertrouw ik op mijn navigatie apparaat en dat heeft gezorgd voor unieke routes die op de kaart waarschijnlijk onhaalbaar waren geweest. Of de kaartlezer krijgt niets mee van het landschap en dat is ook jammer.
Ook snelheden zijn heel handig om te weten aangezien het aantal borden ( modevershcijnsel) steeds verder afneemt en je zo een bord gemist hebt.
Ook dan is het belangrijk hoe actueel je navigatie is( denk aan de 80KM/u in Frankrijk) of aan nieuwe milieuzones.
Dus vertrouw op je navigatie maar blijf kijken naar de actuele situatie.
Inzake de nieuwe max. snelheid van 80km/u in Frankrijk toch niet "te" zéker zijn
Want ook de meeste recente kaarten zijn nog steeds niet aangepast op bepaalde trajecten
Borden in het oog houden is dus aan te raden wil het geen "dure" camperreis worden
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Bob Diesel »

ik heb in FR de laatste 1020 truck kaart nog niet getest
maar met de 1011 versie had ik geen probleem ,en werd de 80 km overal goed aangegeven
terwijl de wegbeheerder nog de oude snelheids borden had staan

En ik heb heen en retour naar PT in FR alles binnendoor, meest D wegen gereden
ook op de N wegen werd de nieuwe snelheid goed vermeld

al jaren een zeer tevreden gebruiker van TT met een meer als 10 jaar oude One-XL
voorzien van de laatste truckversie kaart
en ik maak uit waar ik heen stuur ,en niet dat apparaat x;-)
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Marco Polo »

Voor je het weet is die Franse 80km/h ook weer teruggedraaid ;-)
Is een groot pijnpunt.

Maar dit terzijde :-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Bob Diesel »

scoren we een nieuwe kaart met nieuwe info
en kan ik misschien m,n Gillet jeaunne ook aantrekken x;-)
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Marco Polo »

Jij hebt ouwe rechten Bob :P
Als pro-chauffeur mag jij dat gewoon :D
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TomTom Go Camper



Bericht door Bob Diesel »

je suis chauffeur de camion retired
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
BjornErik
Berichten: 67
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 12:30

Re: TomTom Go Camper



Bericht door BjornErik »

In aug vorig vertrokken voor een rondreis van 3 maanden door Italie met een gloednieuwe TT Camper. Toen ik hem in gebruik nam heb ik gewicht 3.5 T en de LXBXH ingevoerd, TT maakte van mij een zware camper. Bij het laten berekenen van de eerste de beste route zag ik dat de hele route over de snelweg ging. Dat wilde ik niet dus ging ik op zoek naar de optie "Te Vermijden" Deze optie was niet beschikbaar met het profiel "Zware Camper"(alsof die uitsluitend snelwegen rijden !!) Ik heb contact op genomen met de Customer Service van TT en kreeg het onderstaande antwoord:
'
Geachte heer Bozuwa,

Naar aanleiding van uw klacht ontvangt u dit bericht. Het referentienummer voor uw vraag is 180807-005057.

Mijn naam is Yin van de afdeling Customer Relations, en ik heb uw klacht in behandeling genomen.

Uit uw correspondentie maak ik op dat u van mening bent dat als men als voertuig Camper (zwaar) heeft geselecteerd ook de optie Vermijd snelwegen graag wilt kunnen gebruiken.

Het klopt dat deze optie niet beschikbaar is voor Camper (zwaar) en dit geen fout is maar een bewuste keuze van onze ontwikkelaars om dit niet beschikbaar te maken voor voertuigen van dat formaat. Volgens onze ontwikkelaars heeft dit geen toegevoegde waarde voor Camper (zwaar).


Je gelooft het zelf niet !! Op mijn vraag wat dan het verschil is tussen een lichte en een zware camper bleef men het antwoord schuldig. Je kunt namelijk bij beide profielen dezelfde maten en gewichten invoeren. Inmiddels was ik op zoek gegaan naar een "Work Around"en die vond ik door het profiel "Lichte Camper"te selecteren, waarbij alle beschikbare "Te Vermijden" gekozen kunnen worden. Maar ook met het profiel lichte camper met het gewicht en afmetingen van mijn Hymer T698CL stuurde TT mij af en toe wegen in die absoluut ongeschikt (te smal) waren voor mijn camper.
Dus softwarematig valt er nog het nodige te verbeteren aan de TT Camper.
Bjørn

"Just Do It"

Hymer T 698 CL, 160 Pk, 2012
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8375
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: TomTom Go Camper



Bericht door EasyBee »

Het is al vaker gemeld in dit soort topics.
Je zult toch de wegbeheerder er op moeten aankijken, want die heeft de verkeerde informatie aangeleverd of zelfs geen informatie aangeleverd. Dat apparaat moet afgaan op de aangeleverde informatie van de wegbeheerder aan de kaartenmaker.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie