Overwinteren Peloponnesos 2018-2019

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

mariët schreef:
zo 16 dec 2018, 15:02
Ga vooral door met dit gezellige verhaal, ik volg het ook op de voet, wij hebben ook Griekenlandplannen, helaas nog niks concreets maar dat zit er wel aan te komen. Overwinteren met Retsina en Souflaki.... maak me gek!!!
Zwolle, hebben we ook 20 jaar gewoond in de Zalmkolk. Tot het ons te druk werd. Nu in de buurt van camperplek Geeste bij het Speicherbecken.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel Charles.
Dat klinkt goed. :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door JoepVanDerVen »

Is er met de feestdagen nog wat leuks te doen bij jou in de buurt Charles? heb 3 campervrienden die bij jou in de buurt zitten.
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

S’avonds kampvuurtje als het weer het toelaat. Keertje uit eten in het dorp na afspraak.

Oliebollen bakken?

Charles
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door JoepVanDerVen »

Hoor net dat ze op een camping in Finikounda gaan staan met zijn allen.
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

Elya, maandag 17 december.
Vandaag een windstille dag, in de morgen nog zon, maar vanaf 11 uur begint de bewolking op te komen.
Een graad of 15.
We besluiten met de Burton naar het zuiden te rijden, naar Pylos. Onderweg wordt er nog heel veel aan olijven geoogst en hebben de persereijen nog veel werk.
In Pylos is het rustig. Wat ons opvalt is dat de helft van de parkeerplaats bij de vissersboten is afgesloten met een hek. Hier hebben we 2 jaar geleden nog gestaan. Nu staan er 3 campers bij de jachthaven-parkeerplaats aan de overkant van de haven. Ook geen probleem.
We gaan naar het restaurant op de hoek van de parkeerplaats het dichtst bij het politiebureau en genieten van Kalamari Fritti.
We gaan op de terugweg naar Elya. Voordat we teruggingen, heb ik de spanningsregelaar van de Burton maar even losgekoppeld want de spanning ging weer naar 16 Volt. Gedurende de terugreis geen verval van de accuspanning van 12.8 Volt.
Teruggekomen de 6 honden en de kat eten gegeven bij hun L300 bestelbus en de zaken stormvast gemaakt. De radarbeelden beloven niet veel goeds vannacht.

Groeten Charles
Bijlagen
DDD7D365-5A6D-475F-AB81-3DA4FF4C8E50.jpeg
Het restaurant in Pylos aan de haven
DDD7D365-5A6D-475F-AB81-3DA4FF4C8E50.jpeg (339.18 KiB) 1084 keer bekeken
IMG_93.jpg
De Burton
IMG_93.jpg (357.4 KiB) 1084 keer bekeken
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

Dinsdag 18 en woensdag 19 december.
Gisteren op de camperplek gebleven en een uurtje gelopen, nog met zon. In demiddag werd het echt bewolkt en s’avonds onweer en zware buien.

Vandaag strak blauw en een lichte wind uit het NW. Ik heb de fiets gepakt en ben via een onverhard pad naar Kalo Nero gereden. Het viel op dat het daar harder waaide, vandaar waarschijnlijk ook een stuk of 15 auto’s met golfsurfers die noord in het dorp geparkeerd staan.

Even wat geouwehoerd met Martin en nog enkele Duitsers.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Kroppie »

erg off-topic maar bevalt je zonnepaneel installatie een beetje?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Europe Flyer
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 9:09
Locatie: het mooie tukkerseland

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Europe Flyer »

mooie Burton Charles , helemaal besmet geraakt met het Burton virus dank zij mijn broer ?
groeten van Bertram en Mariska.

-------------------------------------------------------
'' Het ware geluk bestaat slechts in de illusies die men zich daarover maakt.''
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door mariët »

Charles Franconi schreef:
zo 16 dec 2018, 15:36
mariët schreef:
zo 16 dec 2018, 15:02
Ga vooral door met dit gezellige verhaal, ik volg het ook op de voet, wij hebben ook Griekenlandplannen, helaas nog niks concreets maar dat zit er wel aan te komen. Overwinteren met Retsina en Souflaki.... maak me gek!!!
Zwolle, hebben we ook 20 jaar gewoond in de Zalmkolk. Tot het ons te druk werd. Nu in de buurt van camperplek Geeste bij het Speicherbecken.
Ha, dat is grappig, ik heb in de Forelkolk gewoond, daarna Van Hemertmarke en nu Landsheerlaan. Volgens mij kon ik jullie camper op de oprit zien staan als ik naar de C1000 ging.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door JoepVanDerVen »

x:D Weet niet wie er momenteel op de Peleponosos is , maar een groep Hollanders Vlamingen gaat kerst vieren op camping fines in Finikounda
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

Kroppie schreef:
wo 19 dec 2018, 17:49
erg off-topic maar bevalt je zonnepaneel installatie een beetje?

jos
Ja, dat bevalt prima. 800 naar het zuiden gekanteld en 400 naar het westen. In maart gaat alles weer plat.
Meestal na 2 uur weer vol.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

Europe Flyer schreef:
wo 19 dec 2018, 17:58
mooie Burton Charles , helemaal besmet geraakt met het Burton virus dank zij mijn broer ?
Ja, dat klopt. Is heel leuk en basic rijden. En wat voor reacties je krijgt hier van de Grieken.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2018-2019



Bericht door Charles Franconi »

Donderdag 20 en vrijdag 21 December.
Gisteren was het de hele dag volop zon, dus bakweer, vandaag begon het mooi, maar vanaf de middag is er bewolking gekomen.

Gisteren heb ik de laatste puntjes op de i gezet van de sauna. De kachel brandt compleet rooklekkagevrij. Gisteren wat pelletkorrels uitgeprobeerd. Brandt prima. Laatste afdichtingen geoptimaliseerd. Rest nog de kolmonoxidemeter bevestigen.
Vandaag de diverse massapunten van de Burton nagelopen en de overige primaire aansluitingen van accu, dynamo, bobine en spanningsregelaar.
Alles schoon, maar tijdens het rijden gaat het voltage tijdens een proefritje op een gegeven ogenblik toch weer naar 16,5-17 Volt.
Afijn, volgende week komt de nieuwe spanningsregelaar, kijken of het probleem dan voorbij is.

Gisteren afgesproken dat we Kerstavond in Kalo Naro gaan eten. Wij gaan met in totaal 4 vanuit Elya naar het restaurant bij het spoorwegstation en zij komen met 5. Wordt een NL/D/GR bijeenkomst.

Charles
Plaats reactie