Zwaardere accu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Uitgeschreven

Re: Zwaardere accu



Bericht door Uitgeschreven »

Ruud Adam schreef:
vr 02 nov 2018, 17:26
on4avt schreef:
vr 02 nov 2018, 16:48
Is het al teveel gevraagd om eens op een link te klikken en 2X aan de muis knop te draaien? Daar zie je dan de echte uitleg en gegevens zodat er bij overnemen geen fouten kunnen gebeuren.Maar jullie zoeken echt spijkers op laag water. Het is echt niet veel gevraagd en toch voor sommigen gaat het niet.Maar ik weet waarom.En dat het onbeleefd is ?? Het is eerder een hulp om geen misverstanden te hebben.En het ging dan nog niet over peuker en c100, alleen over de maten. dat ik geen 140 ah vond in de maten van een 90 ah, zoals ik verkeerdelijk had gelezen dan.
Echt een land apart.
Is het dan teveel gevraagd om even de tekst uit de link exact te kopiëren en deze in uw bijdrage te plaatsen?
Dan maakt u ook geen fouten en maakt u het de antwoord-gevers een stuk makkelijker.

Maar als iemand aan u vraagt of u zelf de gegevens uit de link kunt plaatsen, doet u dit niet.
Sterker nog, u vraagt of het nou zoveel moeite is om zelf te klikken en te scrollen, en leest dit forumlid, Kroppie, die nooit te beroerd is om mensen advies te geven, in feite de les.

We zijn zeker geen land apart - erg generaliserend - en ook beschouw ik België niet als een land apart.
De bijdrage van de vele Vlamingen hier wordt zeer op prijs gesteld en verrijken het forum, en nog niet eerder zag ik iemand zich daar over uit laten.
Maar als u dit een bezwaar vindt, staat het u vrij om u aan te sluiten bij een Vlaams forum en daar uw vragen te stellen.
Laat maar, het word te moeilijk voor iedereen. Ik voel me niet begrepen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Zwaardere accu



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Zwaardere accu



Bericht door Atoz »

Kaap je eerst dit topic en begint dan te zeuren dat je je niet begrepen voelt....
Gegroet
Guido die zich de hele komende maand november 2018 OP4BGC mag noemen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Zwaardere accu



Bericht door KTManiac »

ON4BGC - Guido schreef:
vr 02 nov 2018, 23:45
Guido die zich de hele komende maand november 2018 OP4BGC mag noemen.
Die kan ik zelfs mbv Google niet volgen..... :crazy:
ON is België, tot zover kom ik nog. Maar tijdelijk OP?
Tijdelijke roepnaam in het buitenland?
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Zwaardere accu



Bericht door Atoz »

In commemoration of the 100th anniversary of World War 1, the UBA received authority from the BIPT for all Belgian Radio-amateurs to use the special OP prefix instead of the usual ON prefix, during the month of November 2015, 2016, 2017 & 2018.

BIPT = Belgisch Instituut voor Postdienten en Telecommunicatie.

ea/op4bgc/m
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Zwaardere accu



Bericht door KTManiac »

Ah, OK. :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zwaardere accu



Bericht door hathi »

Toch is Guido,veel makkelijker,dan die onpersoonlijke,afkorting,? En zeer zeker als er nog meedere met bijna identieke afkortingen gaan schrijven,is het wel eens verwarrend,gelukkig,hebben we de foto nog :thumbdown:
Hans
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Zwaardere accu



Bericht door 't Busje »

Die afkorting is juist persoonsgebonden, net als je BSN. Hij alleen niet zo gemakkelijk herkenbaar en op de echte naam te herleiden.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Zwaardere accu



Bericht door Cee Pee »

We hebben hier toch een forumnaam geen forumnummer.
Dat callsign is voor andere doeleinden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
awaza
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: Zwaardere accu



Bericht door awaza »

Toen de HH-accu 80 Ah onder mijn Ducato-stoel op was, heb ik gezocht naar de grootste maat,
die er nog onder paste. Is toen een 100 Ah AGM Beaut accu geworden. Deze was hoger dan de originele.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Gebruikersavatar
Janoteppe
Berichten: 174
Lid geworden op: wo 04 okt 2017, 11:04
Locatie: Leeuwarden

Re: Zwaardere accu



Bericht door Janoteppe »

Wij hebben een Hobby Toskana 690 exclusive 2011 op een Ducato 40 Maxi chassis. De huidige huishoudaccu word slechter, wij kunnen slechts een nacht zonder stroomaansluiting staan, met gebruik van LED lampjes, koelkast op gas, en tv aan......

Mij is geadviseerd om de oude accu te vervangen door een Varta professional dual purpose agm la 95 rv 95ah, heeft dezelfde maten en past onder de bijrijdersstoel, en een extra dezelfde onder de bestuurdersstoel te plaatsen, geschakeld in serie. Met mijn 100 Wp zonnepaneel erbij zou ik dan meer dan 3 dagen vrij kunnen staan. Enige vraag die mij nog bezighoudt, moet ik mijn lader in de camper ook vervangen c.q. aanpassen ?
Groetjes, Jan. Tot ziens onderweg in mijn Hobby.......

Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Zwaardere accu



Bericht door veetee »

Ik neem aan dat je bedoeld dat de extra accu parallel word geschakeld ipv in serie (in serie krijg je 24 V).
En wat voor accu (capaciteit, Ah) had je er nu dan in staan?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zwaardere accu



Bericht door Kroppie »

ik denk dat er bedoeld word , geschakeld parallel i.p.v. van in serie, want met in serie krijg je 24 volt.
en houd er rekening mee dat parallel schakelen, op een voor parallel schakelen geschikte manier moet gebeuren, daar is in het forum genoeg over te vinden.

huidige lader hoeft bij parallel niet aangepast te worden als deze geschikt is voor AGM accu,s, laat u daarvoor goed informeren door de accu leverancier, daar sommige types AGM accu,s een wat hogere laadspanning(14,7 volt i.p.v. 14,4) vereisen om goed vol te geraken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zwaardere accu



Bericht door Vertrokken2 »

Janoteppe schreef:
do 06 dec 2018, 11:40
Wij hebben een Hobby Toskana 690 exclusive 2011 op een Ducato 40 Maxi chassis. De huidige huishoudaccu word slechter, wij kunnen slechts een nacht zonder stroomaansluiting staan, met gebruik van LED lampjes, koelkast op gas, en tv aan......

Mij is geadviseerd om de oude accu te vervangen door een Varta professional dual purpose agm la 95 rv 95ah, heeft dezelfde maten en past onder de bijrijdersstoel, en een extra dezelfde onder de bestuurdersstoel te plaatsen, geschakeld in serie. Met mijn 100 Wp zonnepaneel erbij zou ik dan meer dan 3 dagen vrij kunnen staan. Enige vraag die mij nog bezighoudt, moet ik mijn lader in de camper ook vervangen c.q. aanpassen ?
Ik overweeg die VARTA accu ook. Echter deze VMF is bijna EUR 70,= goedkoper. (Mijn huidige VMF heeft het al die jaren goed gedaan).
https://www.uw-accuwinkel.nl/nl/accu-s- ... ccu-detail
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie