Drinkwaterpomp vervangen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door saagstree »

Het is gelukt een hoop en niet éénvoudig werkje door dat service luikje alles met één hand doen en als je met je hand in de tank ben kan je niet meer zien wat je doet.
Bijlagen
PC060017.JPG
op de slang moet wartel geschoven worden en dan op de pomp vast schroeven
PC060017.JPG (61.04 KiB) 377 keer bekeken
PC060016.JPG
Nieuwe pomp moet met wartel op pomp geschroefd worden
PC060016.JPG (89.33 KiB) 377 keer bekeken
PC060015.JPG
Door deze dop moet de pomp vernieuwd worden.
PC060015.JPG (101.92 KiB) 377 keer bekeken
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door Kroppie »

slang door het gat naar buiten halen, dan slang aan de pomp en dan het geheel weer naar binnen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door saagstree »

Tja Jos als het allemaal zo simpel is als het er uitziet, je denkt toch niet dat ik door dat gat ga klooien als ik hem naar buiten zou kunnen trekken.
De blauwe slang in de tank is max. 7 cm lang en zit aan de bovenkant met een slang klem aan de tank doorvoer dat slangetje zorgt er voor dat de pomp recht op blijft in de tank is erg stug en niets mee te beginnen.
maar ben blij dat het weer werkt allemaal.
Ieder bedankt voor al de tips en goedbedoelde adviezen.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door eef van baal »

de tank is ook aan een schoonmaak beurt toe zie ik, af en toe een keer schoon maken met citroenzuur E330.
daar kun je die oude pomp ook een paar uur inzetten dan doet die het ook weer, als het tenminste de terugslagklep was.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door bertt »

Klaas, mooi dat het gelukt is. Ik zou zeker ook een schoonmaak rondje maken. Dit lijkt niet op een "schoonwatertank", die schroef in de veiligheid zou ik er niet willen hebben, tenzij hij in de winter zonder water staat.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door myway »

Klein beetje biofilm
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Drinkwaterpomp vervangen



Bericht door isoplus »

De camperbouwers komen er mee weg, als je zoiets moet onderhouden wordt je toch niet echt vrolijk.
Klaas als je weer thuis bent gewoon het stukje slang tussen pomp en tankwand vervangen door een wat flexibeler stukje dat zo lang is dat je er een krul in kunt draaien. Die krul zet je met plastic wurgbandjes vast, wil je later de pomp naar buiten halen dan knip je de wurgbandjes los en kan je de pomp uit het gat halen en op je gemak onderhoud plegen. Omdat de pomp verticaal in de tank moet hangen moet je de krul dus even uitmeten.
Plaats reactie