Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door 't Busje »

veetee schreef:
za 01 dec 2018, 16:04
Waarom wil je geen draden op het dak?
Hierom:
IMG_20151231_123302-geknipt2-480x300.jpg
IMG_20151231_123302-geknipt2-480x300.jpg (43.75 KiB) 943 keer bekeken
Wat gebeurt als er per ongeluk een tak achter die kabels blijft hangen?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

Tja, daar laat je ook een mooi voorbeeld zien. Ik zei al, netjes in een kabelgoot.

Dit is de mijne, ik ben er niet bang voor dat er wat achter blijft haken, zal bij de schotel eerder een probleem zijn.
.
3A36B60B-1E4B-4CA8-A020-7EB56CCBA9C3.jpeg
3A36B60B-1E4B-4CA8-A020-7EB56CCBA9C3.jpeg (192.46 KiB) 927 keer bekeken
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door 't Busje »

Ik denk er nog eens over na.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

De nieuwe camper een 7 weken geleden neer gezet dus nu maar eens kijken hoe het erbij staat. Bij aankomst (de camper staat buiten met de ramen op ventilatie stand) nergens iets van vocht te zien. Accu's gecontroleerd je weet natuurlijk niet wat er allemaal voor sluip verbruik is. Start accu 12.6 volt HH accu zelfs op deze troosteloze en zeer bewolkte dag waren de zonnepanelen flink aan het leveren spanning 13.8 volt. Had niets afgekoppeld dus laat het zo lekker staan tot half/eind maart.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Even over de bekabeling van de zonnepanelen welke vol op het dak geplakt worden.

Een mogelijkheid om deze naar een punt te voeren is gebruik te maken van stalen strippen die wij gebruiken om accu's te bouwen. Ik heb bijvoorbeeld een rol van 8 mm breed en 0,15 mm dik liggen. Deze is vrij makkelijk op het dak te leggen en dan een strook tape er overheen. Vanzelfsprekend is eventueel isolatie nodig bij metalen daken. Deze zelfde strippen zitten ook soms al in de panelen verwerkt en kunnen een hoog amperage aan.



Vandaag de noodreparatie van de deurscharnieren even een beetje beter gedaan. De scharnieren werkten wel weer, maar de boel wrong wat. Dat is nu opgelost en de deuren gaan weer soepel open. Ondertussen zijn 3 van de 4 scharnieren kapot en gedeeltelijk hersteld. Ik heb echter in Pals (Sp) een zakje met 5 scharnieren gekocht voor de luttele prijs van 5 euro. Deze zijn allemaal voor een linksdraaiende deur. Aangezien men die in Europa slecht kan verkopen, hadden zij er een aantal voor mij. Een vlotte inspectie leverde al snel het vermoeden op dat ze om zijn te bouwen voor rechts scharnierend. De stift is geperst en kan ook vanuit de andere zijde. Ik heb er even eentje gedaan, maar met het gereedschap wat ik bij mij heb, komen er wel krassen en beschadigingen op. Dus hopen dat alles het houdt tot ik weer thuis ben en dan kan het even onder de kleine pers (lees; kolomboormachine) gedaan worden.
Verder had ik lekkage van de boiler. Ik had de ruimte van de boiler kleiner gemaakt om meer plaats te hebben voor de elektrische attributen zoals walstroom kabels etc. Hierbij heb ik waarschijnlijk de slangaansluiting op de boiler een beetje verdraaid. Ofschoon er twee klemmetjes zaten op de leiding, bleek het toch te lekken als de pomp draaide. Gelukkig heb ik een dompelpomp, anders was het leed niet te overzien geweest. Nu was het beperkt tot een licht vochtig plaatje wat ik, als afscherming had getimmerd. Even een nieuw slangklemmetje en ook dat leed was weer geleden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door B1gcheese »

Ik vraag me af wat er van Rudy zal komen als er helemaal niets meer te repareren valt :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51327
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

hij heeft een himer op fiat dus,............ :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Never a dull moment :D
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51327
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

met een burstner op peugeot ook niet hoor. :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Idee voor nieuwe rubriek “ wat heeft Rudy vandaag aan zijn camper gedaan ?”


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
PDJ

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PDJ »

Een mooi ritje heen en weer naar Lemmer vanuit Den Oever. Een lichtbalk voor de fietsendrager gehaald die naar mijn zin was. Niet zo'n simperl ding als een plankje met 2 lichtjes er op, nee een soort van U-balk van aluminium met genoeg en knappe verlichting erop. Binnen kort de lengte iets aanpassen en dan is dat ook weer klaar. Zo langzamerhand kom ik er wel :D .

Van de week even bellen met Eeltink of het haalbaar en kosttechnisch te doen is om de veerpakketten opnieuw op oude sterkte te laten maken. Zo niet, dan moet er toch hulpvering onder komen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

appellover schreef:
zo 02 dec 2018, 10:58
Idee voor nieuwe rubriek “ wat heeft Rudy vandaag aan zijn camper gedaan ?”


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Helemaal niets :-B , tenzij je natuurlijk water vullen en tanks legen, olie peilen, tanken etc ook mee wil rekenen.
Gewoon gereden vandaag en maar 3 uurtjes.

Ja, eigenlijk is het zo dat ik altijd wel wat te doen wil hebben. Als er niets meer te klooien zou zijn, tsja dan weet ik niet of mijn bestaan op aarde dan nog zoveel zin heeft. Voorlopig moet ik echter ook op mijn hond passen dus de eerste 15 jaar heb ik weer wat omhanden. x:D
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door frank_h »

Kun je geen reisverslag topic maken Rudy? Het halve forum volgt je verrichtingen geloof ik. Ik vond al je geklus etc wel interessant en ben benieuwd wat je allemaal meemaakt nu je eindelijk op pad bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Een Hoofdnoorman topic lijkt me ook wel wat :thumbup:

Wij hebben hem vandaag weer 350km verplaatst en thuis voor de deur gezet.
Wordt flink poetsen de komende dagen.
Was aardig modderig op de plekken waar we afgelopen week gestaan hebben.
Volgende week woensdag moet ie weer spick en span zijn.
Plaats reactie