Votronic op Euro 6 aansluiten
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Is er niet ergens een gesimuleerde D+ beschikbaar, die gebruikt wordt voor het schakelen van de koelkast, het trapje en de schotelantenne?
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Voor mijn camper heb ik hem niet nodig.
Daar zit al jaren een diodebrug in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daar zit al jaren een diodebrug in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
en een gesimuleerde D+ is ook te maken met het oliedruk contact, iets meer werk als een gewone D+ vanaf de dynamo, maar goed mogelijk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Wat wil je dan met die Votronic? Of zitten we hier voor de kat z'n staart te discussiëren? Een diodebrug is toch wat anders dan een B2B booster.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
zal werk voor iemand anders zijn, zo begrijp ik het
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Toch jammer dat niemand hier op inging:
"Lekker geduldig laden tot die 100% vol zit. En dan de motor starten (accu´s parallel schakelen) en
constateren dat die huishoudaccu binnen de kortste keren nog maar 80% vol zit.
Das wel raar dan toch of niet?"
Want als je hier niets aan doet, zal die 100% volle huishoudaccu, de 80% volle startaccu willen laden.
En dat kan die pas via het scheidingsrelais, als de motor draait. Eerder niet. Zonde van je zonnestroom.
Door de intelligente dynamo regeling wordt er echter pas geladen als beiden weer onder die 80% komen.
Dat hoeft dus niet te gebeuren als de motor draait. De dynamo gaat immers pas laden als de startaccu onder de 80% vol zit.
Oplossing is m.i. via een vermogensdiode tussen start en huishoudaccu.
"Lekker geduldig laden tot die 100% vol zit. En dan de motor starten (accu´s parallel schakelen) en
constateren dat die huishoudaccu binnen de kortste keren nog maar 80% vol zit.
Das wel raar dan toch of niet?"
Want als je hier niets aan doet, zal die 100% volle huishoudaccu, de 80% volle startaccu willen laden.
En dat kan die pas via het scheidingsrelais, als de motor draait. Eerder niet. Zonde van je zonnestroom.
Door de intelligente dynamo regeling wordt er echter pas geladen als beiden weer onder die 80% komen.
Dat hoeft dus niet te gebeuren als de motor draait. De dynamo gaat immers pas laden als de startaccu onder de 80% vol zit.
Oplossing is m.i. via een vermogensdiode tussen start en huishoudaccu.
Paul.
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Travelscout,ik lees dat die 80 % vulling uitgeschakeld word ,( mss wat extreem uitgedrukt,maar deze Votronic vlakt de variabele laadstroom bij Euro 6 Is deze „12,6 tot15,5 V “ AF,... tot een vast voltage om de HH te kunnen laden ,tenminste, bij het aanstuitschema voor Euro 6,en dat Moet eigenlijk ook wel,wil het uberhaupt werken,daar heb je gelijk in ?
Laatst gewijzigd door hathi op do 22 nov 2018, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Dus als B2B lader, de Votronic van maar liefst maximaal 40A ook maximaal willen gebruiken, moeten we juist die intelligente dynamo regeling ook nog eens in de ECU software matig (laten) uitschakelen?
Waarom is het niet mogelijk juist bulk te laden (fase 1) met een constante stroom (cc) door B2B laders.
En voor een tweede fase met een constante spanning (cv).
De voertuig software (de intelligente dynamo regeling), zal dan vast de dynamo harder laten werken het geen ten goede komt aan het sneller vol krijgen van een huishoudaccu. Zonder verdere aanpassingen....
Wat mij betreft allemaal afblijven en koop gewoon een AGM huishoudaccu met wat meer capaciteit.
Monteer een vermogensdiode => klaar!
Waarom is het niet mogelijk juist bulk te laden (fase 1) met een constante stroom (cc) door B2B laders.
En voor een tweede fase met een constante spanning (cv).
De voertuig software (de intelligente dynamo regeling), zal dan vast de dynamo harder laten werken het geen ten goede komt aan het sneller vol krijgen van een huishoudaccu. Zonder verdere aanpassingen....
Wat mij betreft allemaal afblijven en koop gewoon een AGM huishoudaccu met wat meer capaciteit.
Monteer een vermogensdiode => klaar!
Laatst gewijzigd door travelscout op do 22 nov 2018, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Paul.
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Paul ,daar zit nu juist de Clou,deze votronic doet dat voor je,,!! Lees bovenstaande,,en aangezien Votronic een naam heeft hoog te houden,ga ik daar ook vanuit
Hans
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Mja. met die 40A lijkt me dat allemaal een beetje weinig om je naam echt een beetje hoog te kunnen houden.
Paul.
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
votronic houd zijn naam hoog, jij wil de amperes maar hoog houden, en votronic heeft ook zwaardere mocht iemand die nodig hebben.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything