Geen diesels meer onder Euro 5 over Autobahn 40 bij Essen
Geen diesels meer onder Euro 5 over Autobahn 40 bij Essen
Vanaf 1 juli 2019
https://www.autobahn.eu/11209/duitse-re ... -autobahn/
Oorspronkelijk bericht
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a40- ... 38589.html
https://www.autobahn.eu/11209/duitse-re ... -autobahn/
Oorspronkelijk bericht
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a40- ... 38589.html
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Essen heeft de grootste beurshallen van die regio en zijn alleen bereikbaar via die A40. Zullen ze daar blij mee zijn.
Knibbel
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ook Euro 5 wil men uitsluiten voor dat stuk snelweg. En dan zal dat dieselverbod zich als een sneeuwbal over Duitsland uitbreiden.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ze zijn helemaal de weg aan het kwijtraken daar. Maar goed, als we er niet meer mogen rijden gaat het ze wel heel veel geld kosten.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Ze raken inderdaad steeds meer wegen letterlijk kwijt zo. Maar het is wel een spel dat volgens de regels wordt gespeeld. Er worden in Europees verband maximum waarden afgesproken. En er zijn milieuclubs die vinden dat daar dan ook aan vastgehouden moet worden. En daar is de rechter het mee eens. Je zou hooguit kunnen discussiëren over hoe correct de gegevens zijn waarmee ze werken. Het heeft er schijn van dat de meetstations in Duitsland dusdanig kort bij de weg staan dat dat een negatief resultaat heeft op de gemeten waarden. En die worden gebruikt om rijverboden op te leggen.
Bron..
Bron..
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Laatste cijfers Duitse camperaars die met euro 5 en minder in Duitsland rondrijden.
Euro 6 geen aantallen opgegeven
Euro 5 = 150.000
Euro 4 = 75.000
Euro 3 en lager >180.000
Men is daar druk bezig om systemen te ontwikkelen/verbeteren, voor zover die er nog niet zijn, voor upgrades naar Euro 6. Een reeds bekende is het Duitse partikelfilter Euro 3 > Euro 4 voor de groene milieu sticker. Kosten ca. € 800 - € 1.200 met certificaat. Verder zijn er al systemen die werken met katalysators die met AdBlue of met een z.g. Ammoniak generator de schadelijke Stikoxide in water en in niet schadelijke Stikstof omzetten. Kosten ca. € 1.500 - € 3.000 afhankelijk voor welk systeem.
Overigens vernomen, weet niet of dat betrouwbaar is, dat men zoekt naar een mogelijkheid om diesel camperaars vrijstelling te geven in??? in ratio naar de gebieden waarschijnlijk?
Bron: Promobil 12
Euro 6 geen aantallen opgegeven
Euro 5 = 150.000
Euro 4 = 75.000
Euro 3 en lager >180.000
Men is daar druk bezig om systemen te ontwikkelen/verbeteren, voor zover die er nog niet zijn, voor upgrades naar Euro 6. Een reeds bekende is het Duitse partikelfilter Euro 3 > Euro 4 voor de groene milieu sticker. Kosten ca. € 800 - € 1.200 met certificaat. Verder zijn er al systemen die werken met katalysators die met AdBlue of met een z.g. Ammoniak generator de schadelijke Stikoxide in water en in niet schadelijke Stikstof omzetten. Kosten ca. € 1.500 - € 3.000 afhankelijk voor welk systeem.
Overigens vernomen, weet niet of dat betrouwbaar is, dat men zoekt naar een mogelijkheid om diesel camperaars vrijstelling te geven in??? in ratio naar de gebieden waarschijnlijk?
Bron: Promobil 12
Knibbel
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Kun je mij uitleggen hoe je stikstof in water omzet? Ik kan me dat niet herinneren van mijn middelbare school scheikunde.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Keine Ahnung, die info wordt niet gegeven en bovendien daar ben ik niet voor ingehuurd; maar bel even naar de bron Promobil 004971132069050.
Onderwerp: Diesel-Alternativen. Was treibt uns morgen an?
Onderwerp: Diesel-Alternativen. Was treibt uns morgen an?
Knibbel
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Deze dus
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Stikstof (N2) is niet om te zetten naar water (H2O). Dat zal duidelijk zijn.
Wat hier gebeurt is het volgende.
Ureum wordt in een katalysator gebruikt om de schadelijke stikstofgassen (NOx) om te zetten in het onschadelijke stikstof (N2) en water (H2O).
Het ureum is het bekend AdBlue. Overigens is ureum een afvalproduct van de eiwitten in je lichaam en zit in je urine.
Niet dat ik hier nu ga beweren dat je je AdBlue tankje vol moeten pissen....
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Dat zal dan weer garant staan voor nieuwe rechtszaken.
Iets met discriminatie ?
De forens wordt vele malen harder getroffen dan de camperaar.
Daarbij rijdt zo,n camperaar daar voor zijn plezier , die kan makkelijk voor een andere route gaan.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
In mileu verhaaltjes staan wel meer zinnen waar ik mijn bedenkingen bij heb.
Hoe moet je anders iets recht praten wat krom is.
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Het zal al heel veel schelen als ze de maximumsnelheid op de snelwegen naar 120 km/h omzetten IPV ga maar zo hard je kan. Wordt het ook meer veilig en gezellig op de Deutsche autobahnen.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Sponsor van de Campersite.nl
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Geen diesels meer onder Euro5 over Autobahn 40 bij Essen
Adblue wordt bij Fiat al toegepast.
Alleen niet op de camperchassis
Scheelt weer 40kg
En elke kg is er 1 bij een camper
Alleen niet op de camperchassis
Scheelt weer 40kg
En elke kg is er 1 bij een camper