Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ok onderste 4 bouten zijn los maar de 2 diagonale zitten muurvast.. het zijn toch de 2 bouten 22mm zoals op de foto die je bedoeld Jos? Is er nog een andere mogelijkheid?
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
ja, dat zijn de bouten, ook de andere kant van de bout ingespoten?, daar zit het meeste roest waar je last van hebt .
en beste om de paar uur effe inspuiten en als die echt niet willen moet je de stuurkogel losmaken, moer daarvan is het probleem niet, maar de conus van de kogel in de arm lossen vaak wel, met 2 zware hamers op de buitenkant van de arm rondom het gat kloppen, dus de 2 hamers tegelijkertijd de arm laten raken dan komt het op den duur wel, NIET op de schroefdraad slaan loopt meestal niet goed af .
sterkte
jos
en beste om de paar uur effe inspuiten en als die echt niet willen moet je de stuurkogel losmaken, moer daarvan is het probleem niet, maar de conus van de kogel in de arm lossen vaak wel, met 2 zware hamers op de buitenkant van de arm rondom het gat kloppen, dus de 2 hamers tegelijkertijd de arm laten raken dan komt het op den duur wel, NIET op de schroefdraad slaan loopt meestal niet goed af .
sterkte
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ik heb ze ook los gekregen na veel geduld. Aantal dagen meerdere keren inspuiten en met de pneumatische slagmoersleutel beide kanten op losgetrild.
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Dank voor jullie bericht! Ik heb uiteindelijk de assen eruit gekregen zonder de stuurarm los te halen en het blok is eruit!
Ik ben nu het nieuwe blok aan het gereedmaken en wil het huis waar de waterpomp aan vast zit overzetten. Nu kan ik helaas geen nieuwe pakking vinden hiervoor.. Kan ik hier gewoon vloeibare pakking voor gebruiken?
Ik ben nu het nieuwe blok aan het gereedmaken en wil het huis waar de waterpomp aan vast zit overzetten. Nu kan ik helaas geen nieuwe pakking vinden hiervoor.. Kan ik hier gewoon vloeibare pakking voor gebruiken?
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Beter is het om een vel pakkingpapier te kopen en zelf een pakking te knippen. Die dan aan beide zijden dun insmeren met vloeibare pakking, dan wordt het op zeker lekvrij.
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
mee eens, pakking vlakken met een fijn schuurpapiertje op een vlakstukje hout even schoonschuren, en vet de bouten voor je ze er in doet effe in(olie/vet/vaselin/tectyl e.d , moet het ooit weer eens los, krijg je ze weer los en breken ze tenminste niet af, je hebt gemerkt hoe vast iets kan zitten.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Top, Dank voor jullie tips! Ga dit zeker zo doen.
Groeten,
Mark
Groeten,
Mark
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Jos, nu zag ik ergens op dit forum dat je een afdichtingsmiddel gebruikt voor de bouten van het vliegwiel. Ik ben mn vliegwiel aan het overzetten van de ene op de andere motor maar ik vroeg me af welk type afdichtingsmiddel je gebruikt. Er zijn zoveel verschillende types..
Groeten, Mark
Groeten, Mark
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
een borg/afdicht middel op de bouten van het vliegwiel is nodig, omdat de draadgaten in de flens van de krukas doorlopen tot vlak bij het hoofdlager en er daardoor dus langs de draad en de bout olie kan lekken die uiteindelijk door de middelpuntvliedende kracht op het frictie vlak van de koppeling kan komen.
een moer borgmiddel als loctite middelsterk is goed genoeg, en doe voldoende op de draad om een paar draadgangen te vullen, draad in gat en bout voor het aanbrengen ontvetten!
aantrekkoppel 9kgm , bout heeft een vrij lage kop dus neem een heel goede dopsleutel met op het inwendige zeskant een niet te diepe aanschuining, indien nodig voorkant van de dop wat afslijpen
succes
jos
een moer borgmiddel als loctite middelsterk is goed genoeg, en doe voldoende op de draad om een paar draadgangen te vullen, draad in gat en bout voor het aanbrengen ontvetten!
aantrekkoppel 9kgm , bout heeft een vrij lage kop dus neem een heel goede dopsleutel met op het inwendige zeskant een niet te diepe aanschuining, indien nodig voorkant van de dop wat afslijpen
succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
ff zomaar een vraagje..
Is een afdicht middel op de bouten van het vliegwiel altijd nodig?
Ook bij andere types en merken?
Is een afdicht middel op de bouten van het vliegwiel altijd nodig?
Ook bij andere types en merken?
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
als de boutgaten doorlopend zijn tot vlak bij het lager zou ik het altijd doen, baat het niet schaad het niet , bij peugeot j5 voorschrift peugeot, en m.i. logisch ook , en het werkt ook als borg.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor uitbouwen Peugeot J5 (1991)
Ik merk dat het membraam van de brandstofpomp lekt en op de oude motor was deze laatst vervangen dus wil deze overzetten. Er zit een inbus bot met een moer eroverheen zodat je de strakheid van het membraam kan stellen. Maar hoe zou ik dit moeten afstellen?
Mark
Mark