Arnhem nu ook op slot voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Arnhem nu ook op slot



Bericht door Kroppie »

het aantal steden op slot voor oude diesels zal alleen maar toenemen, ik heb gelukkig niets te zoeken met een camper in een stad , niet met een oude , niet met een nieuwe, steden trekken mij helemaal niet.

ja jammer voor de inwoners

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Arnhem nu ook op slot



Bericht door 't Busje »

Camper_01 schreef:
wo 14 nov 2018, 15:01
Helaas,
Helaas voor wie? De meeste inwoners zullen die milieuzone vast niet "helaas" vinden. En "op slot" is ook zwaar overdreven. Parkeer je minstens 13 jaar oude diesel buiten de zone en neem de fiets of het openbaar vervoer.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Arnhem nu ook op slot



Bericht door jansloos »

Tuurlijk neem ik de fiets. Als het ff kan. Ook als het wat regent. Is in de stad veel makkelijker.
Wij wonen "op het randje". Aan de overkant van de straat (doorgaande weg) is/wordt milieuzone

Maar ik kan niet meer DOOR de stad. iets wegbrengen naar de kringloopwinkel bv. Oude moeder wegbrengen naar familie. Iets ophalen voor vrienden en familie. `jij hebt toch zo´n bussie`
Omrijden, of stoppen met camperen.
Telt nog iets in mee, €€€€€
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Arnhem nu ook op slot



Bericht door Dafluc »

Je krijgt 1000 euro als je je diesel van voor 2005 naar de sloop brengt. Hoezo milieu?
Afbeelding
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Arnhem nu ook op slot



Bericht door Arie55 »

Met die 1000 euro kom ik er niet. Motor eruit, paard ervoor. Dat paard kost ook tegenwoordig een fortuin aan voer en 'stalling'. Dan nog de ombouw om vanuit de camper het paard kunnen besturen... En vermoedelijk kom je met 1 paard een fikse heuvel niet op. Maar ja, als het paard op is, heb je wel een (oud) stukkie paarden biefstuk!
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Bas vd laar »

Je krijgt 1000 euro als je je diesel van voor 2005 naar de sloop brengt. Hoezo milieu?
Inderdaad, waanzin ten top.
Je zult er maar een bedrijf hebben met prima rijdende, goed onderhouden bedrijfsbusjes, je wordt dan lekker op kosten gejaagd door die rucksichtlose boomknuffelaars daar.
En net als in Utrecht zal de luchtkwaliteit niet eens verbeteren.
Alles voor de buhne daar.

Waar ze ook compleet aan voorbij gaan is dat de CO2 uitstoot van een benzineauto veel hoger is dan die van een diesel.
Dat Europa eigenlijk diesels nodig heeft om aan de steeds strenger wordende normen te voldoen wordt voor het gemak compleet vergeten.

Een ander potentieel nog groter nadeel is de uitsoot van ultrafijnstof door de moderne benzinemotoren, deze deeltjes zijn bij moderne benzinemotoren zo klein dat ze heel makkelijk in ons lichaam binnen kunnen dringen en zich overal kunnen verspreiden. De effecten op lange termijn zijn nog niet bekend maar wetenschappers vrezen het ergste.
https://www.egear.be/fijnstof-benzinemotor/

Dit soort beleid is zo waardeloos, met oogkleppen op wordt er maar van alles doorgevoerd om er politiek goed op te staan, zum kotsen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door KTManiac »

100% mee eens. :thumbup:

Sprak afgelopen zomer in Duitsland een jongen met een '73 Dodge Charger. (5.2 liter V8)
Had 'ie net gekocht omdat hij met z'n diesel VW Polootje z'n woonplaats niet meer in mocht en met de Dodge wel.
Geweldig! :lol3:
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 14 nov 2018, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Kroppie »

verkiezingen in de toekomst geven mss mogelijkheden tot veranderingen, ben benieuwd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Vertrokken4 »

Alleen de topictitel is al tendentieus. Zet nou gewoon in de titel waar het over gaat, dus voeg toe: van voor 2005. Nu is het alleen maar een soort van schoppen tegen ……..beleid.

Persoonlijk ben ik van mening dat je verkoop van schonere auto's moet stimuleren maar niet reeds toegelaten voertuigen moet discrimineren. Toch vind ik dat dit soort tendentieuze manier van communiceren storend werkt.

JP
Laatst gewijzigd door Vertrokken4 op wo 14 nov 2018, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Bas vd laar »

maar niet bestaande voertuigen moet discrimineren.
Welke dan? De vliegende Delorean? Starship Enterprise?
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Vertrokken4 »

Leuk :lol3:

Heb het voor de helderheid iets nadrukkelijker neergezet.

JP
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door Bas vd laar »

Ik zal het even juist schrijven, het woordje "niet" staat verkeerd en dan krijgt het een hele andere betekenis :cheers:
"maar reeds toegelaten voertuigen niet moet discrimineren" :-B
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Arnhem nu ook op slot voor diesels



Bericht door FredV »

Kroppie schreef:verkiezingen in de toekomst geven mss mogelijkheden tot veranderingen, ben benieuwd.

jos
Ik weet het al: Loze beloftes
Knibbel
Plaats reactie