Ali Express

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Ali Express



Bericht door WdePundert »

Ik had laatst een bandenspanningsmonitor gekocht die volgens ‘Ali’ geschikt was voor bandenspanning tot 8 atm. Dat bleek ook wel zo te zijn, maar de alarmwaarde was niet hoger in te stellen dan 5 atm., dus dat ging voor de achterbanden om de minuut af. Dispuut geopend, geld teruggekregen en het apparaat mocht ik houden.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Ali Express



Bericht door johan1950 »

Ik heb onderhand ongeveer 160 LED lampen zowel 12V en 230V in mijn huis en de camper geinstalleerd.
Bijna alle LED's komen uit China.
Afgezien van 10 lampjes die verkeerd werden geleverd en waar ik binnen vier weken vervangers voor had, geen problemen met Ali.
Na een jaar moest ik in huis 5 Led's vervangen en in de camper 3. De lampen in de camper zijn gewone 12V die het dus redelijk goed uithouden.
Van storingen op mijn TV heb ik geen last. In het trace waar de coaxkabel van de schotel naar de satontvanger loopt zijn ook zeven LED lampen en een LED strip gemonteerd. Drie LED lampen zijn 230V en vier zijn 12v achter een PWM dimmer. De kabels lopen allemaal binnen 10 cm van elkaar.
Ik gebruik geen dimbare LED's maar maak waar nodig mijn eigen PWM dimmers waardoor ik een mooi lineair dimeffect heb.
Als ik kijk naar de prijs/kwaliteits verhouding kijk scoren de Chinese minstens zo goed als de Nederlandse ( die voor 90% ook uit China komen).
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ali Express



Bericht door Kroppie »

bij mij in huis ook enkel led verlichting afkomstig uit china en geen probleem er mee, niet met de levensduur, en niet met storen, kan het iedereen aanbevelen, ook via alie, want hier in de winkel zijn ze veeeeel te duur.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Ali Express



Bericht door travelscout »

"Als ik kijk naar de prijs/kwaliteits verhouding kijk scoren de Chinese minstens zo goed als de Nederlandse ( die voor 90% ook uit China komen)."


Heel veel merk artikelen komen bij fabrikanten uit lage lonen landen (China).
Logisch want soms worden ze "hier" nog wel ontwikkeld maar zelden meer gefabriceerd.
Bovendien wordt er ook gefabriceerd met een kwaliteits controle van "hier".

En inderdaad verkopen die fabrikanten die producten zelf natuurlijk ook, alleen met een voor ons vaak vreemd merk.
Dat willen we "hier" alleen liever niet horen.
Mooiste voorbeeld dat me bij is gebleven op ons forum is Victron.

Alleen als het producten zijn die we "hier" helemaal niet kennen, dan ben ik erg op mijn hoede voor wat betreft de kwaliteit. Maar altijd geldt: als we er "hier" minder voor betalen, koop ik toch ook vaak in "china".
Zoals bij ome Ali. Maar wel altijd via Paypal. Dat werkt tot nog toe nooit, in mijn nadeel.
Paul.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ali Express



Bericht door seth_space »

Zoals bij ome Ali. Maar wel altijd via Paypal.
Vertel. hoe krijg jij paypal via Aliexpress?
Dat lukt alleen buiten Aliexpress om in overleg met de fabrikant en dan ben je de bescherming van ali kwijt. Lijkt me geen goed advies.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ali Express



Bericht door Ruud Adam »

Paypal is toch gewoon een betaalsysteem?
Net als een creditcard.
Betalingen via Paypal verlopen meestal via Aliexpressagent. Hoort - ondanks de naam - niet bij Alexpress, maar wordt door Aliexpress wel erkent.
Dus je hebt geen contract met de fabrikant/leverancier, maar met Aliexpress en je valt ook onder hun bescherming.

Zelf zou ik nooit voor die omweg kiezen. Zie geen enkel voordeel. In tegendeel.
Creditcard of betalen via iDeal is veel logischer, want minder tussenpersonen, dus minder kans dat er iets mis gaat.

Het voordeel van Aliexpress is, dat Aliexpress er bovenop zit.
Bijna elke dispuut wordt naar tevredenheid opgelost. En ook bijna altijd in het voordeel van de klant.
Kom daar maar eens om bij de meeste webwinkels.
Het maakt ook niet uit welke betaalmethode je gebruikt. Je krijgt geld teruggestort op het account van het betaalsysteem dat jij als klant gebruikt.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ali Express



Bericht door komtwelgoed »

De meeste mensen hebben helemaal niet in de gaten als led lampen een groene zweem van licht geven. Dit staat helemaal los van of nu aangegeven wordt of ze een kleurtemperatuur hebben van 2500, 2700, 3000, 3500, 4000, 5000 of 6000°K.
Ik was laatst bij iemand die had een hele grote plafondkoof voorzien van een ledstrip in China gekocht. Hij was wild enthousiast dat hij er zo goedkoop aan had kunnen komen. Ik vond het vanaf het eerste moment al een vreselijk licht. Toen ik vroeg om er eens een wit vel papier bij te houden, zag hij zelf ook wel dat het licht niet wit was maar als je goed keek groenig zoals je met spaarlampen ook vaak hebt. Ja, zei hij nu zie ik het ook, het was me helemaal niet opgevallen. Ja, dit zijn geen ledlampen met een kleurechtheid van meer dan 85%-90%
En dan het knipperen van ledverlichting. Bij 230 volt gaat het meestal nog wel goed maar kijk eens als je maar 215 volt hebt, iets wat in veel huishoudens toch gewoon voorkomt. Dan beginnen die goedkope ledlampen allemaal te flikkeren en bij 200 volt helemaal zodat je er gek van wordt.
En natuurlijk moet je lampen niet bij de lampenwinkel op de hoek kopen. Bij de bouwmarkten ook niet maar soms hebben ze acties met 33% korting (3 halen, 2 betalen). Dan begint het iets te worden.
Ik heb al zeker 150 ledlampen gekocht in Nederland maar wel bij een webshop die echt goedkoop is en dat zijn niet de webshops die zeggen het goedkoopste te zijn en geld terug te geven als het ergens anders goedkoper is. Nee, er zijn ook eerlijke webshops die echt het goedkoopste zijn en alleen kwaliteitslampen verkopen met zeer uitgebreide lampenspecificaties (vaak fabrieks-pdf's) en waar je natuurlijk altijd de gekochte lampen terug kunt sturen en je geld terug krijgt.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Ali Express



Bericht door WimZ »

waar je natuurlijk altijd de gekochte lampen terug kunt sturen en je geld terug krijgt.
Iedere Nederlandse webshop is dat verplicht te doen.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ali Express



Bericht door komtwelgoed »

Dat is dus tevens het voordeel van in Nederland kopen.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ali Express



Bericht door Ruud Adam »

Misschien moet elke webshop dat wel doen, maar aan de duizenden klachten op internet te zien, gebeurt dat alleen niet altijd.
En als je iets terugstuurt, moet een winkel ook de retourkosten betalen.
Doen ze ook niet allemaal.
Als je niet tevreden bent over een deel van je bestelling, en je stuurt dat deel retour, ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten.
Binnen 2 weken mag je het zonder opgaaf van redenen iets terugsturen bij een internet-aankoop in Europa.
Daarna moet je aangeven waarom, bijvoorbeeld bij een defect.
Dat zijn de regels, maar vele sites, ook die van de zogenaamde A-merken houden er zich niet aan, of komen met een smoesje.

Aliexpress is zeker niet perfect, maar bij al die vele bestellingen heb ik steeds geld terug gekregen als er eens iets mis mocht gaan.
Ook als je aangeeft dat je het pakketje niet binnen de afgesproken tijd hebt gekregen, krijg je je geld terug.
Groet, Ruud
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Ali Express



Bericht door WimZ »

En als je iets terugstuurt, moet een winkel ook de retourkosten betalen.
Dit is niet zo. Terugsturen moet op eigen kosten tenzij de webshop dat doet. Wettelijk is dat niet verplicht voor de webshop.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ali Express



Bericht door Kroppie »

en als iemand helemaal niet in de gaten heeft dat zijn lampen een zweem groen hebben, en er blij mee is , wat is het probleem dan, die persoon is tevreden, mooi toch, je kan overal wel om gaan zeuren natuurlijk, je hebt ook van die van kleurveranderende lampen , die worden door sommige mensen ook mooi gevonden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ali Express



Bericht door Atoz »

Het echte probleem Jos is dat je iemand moet vinden die het door jou gekochte product weet af te keuren.
Blijkbaar voor sommigen een levenshouding.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Ali Express



Bericht door blizard »

Misschien heeft Komtwelgoed een beetje last van staar, groene in dit geval. :D :wtf:
Efin: Aliexppress heeft nog een veel betere terugstuurmethode: geld terug, of nieuwe sturen.
Ik heb net weer een aantal gadgets besteld tijdens de 11/11 actie, ben dus super tevreden.
Tegenwoordig denk ik er wel om dat de prijs per pakje beneden de 25 blijft, heb geen zin Postnl extra te sponsoren.
Plaats reactie